Ík bedoel het in ieder geval wel serieus en wil ook graag wat leren van de andere mannen.
Wellicht dat J.C. Philpot zijn samenvatting over het gelezen boek wel hier wil delen?!
Dat zal ze zeker waarderen. Ik zou dat ook wat vaker moeten doen.Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Richting onze kinderen probeer ik het goede voorbeeld te geven door geen mobiel mee te nemen naar de badkamer. Ik ga er van uit dat u geen laptop op de badkamer heeft, maar een mobiel.J.C. Philpot schreef:Wat ik bijzonder vind is dat mijn vrouw en ik elkaar zo aanvullen.
Ik nadenkend - zei impulsief
Ik wat afwachtend - zei initiatie nemend
Ik soms wat pessimistisch - zei optimistisch
Ik met veel kennis - zei enorm praktisch
Ik analytisch - zei intuitief
Ik humoristisch - zei hartelijk
Enzovoorts enzovoorts.
Dat zorgt dat we heel complementair zijn, maar ook dat je goed moet praten omdat je je ook kunt gaan irriteren aan elkaars verschillen.
En sowieso beleven vrouwen en mannen dingen vaak anders (al zijn er uiteraard ook uitzonderingen, iedereen is ook weer anders). Het boekje wat ik aan het lezen ben, gaat over die dingen. Ik heb net twee hoofdstukken samengevat, en hoop komend tijd verder te gaan. Ik weet niet of ik probemen ivm auteursrecht krijg als ik een hele samenvatting hier publiek post, maar ik kan komende tijd wel wat lessen uit het boek plaatsen. Dat zal volgende week worden, want ik zit nu in bad.
Zeker, volgens mij heb ik het hele boek eens gelezen. Zoveel heb ik ervan onthouden.HersteldHervormd schreef:Geen idee, ik sta er wel voor open om meer te leren. Jij niet?Hollander schreef: Hulp nodig, @HH?
Hollander schreef:Zeker, volgens mij heb ik het hele boek eens gelezen. Zoveel heb ik ervan onthouden.HersteldHervormd schreef:Geen idee, ik sta er wel voor open om meer te leren. Jij niet?Hollander schreef: Hulp nodig, @HH?
Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Meen je dat echt? Echt heel veel vrouwen waarderen bloemen hoor. Het staat toch ook gezellig in huis? Ik vind het echt te ver gaan om zo te redeneren zoals jij doet.Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF.Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.Ambtenaar schreef:Om mijn waardering voor mijn vrouw te laten blijken, neem ik regelmatig iets kleins mee. Doosje bonbons of bosje bloemen.
Maar dat zegt toch niets over bosjes bloemen?Tiberius schreef:Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF.Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Het gaat er niet om wat jij begrijpt, maar wat mijn vrouw waardeert.Jantje schreef: Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Ik heb persoonlijk ook niet veel met bloemen. Ze kosten te veel geld, staan een paar dagen te rotten en dan is het geld weg.Hollander schreef:Maar dat zegt toch niets over bosjes bloemen?Tiberius schreef:Wacht maar Jantje, totdat je de ware tegenkomt: één vrouwenblik zegt meer dan duizend berichten op RF.Jantje schreef:Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik een bosje bloemen heb gegeven aan mijn vrouw. Heeft zowel met haar als met mij te maken.
Hoho, ik heb niet gezegd dat ik geen bosje bloemen zou kunnen géven, ik begrijp alleen niet waarom dat zo bijzonder is. Zie ook de wijze woorden van mijn voorganger.Ambtenaar schreef:Het gaat er niet om wat jij begrijpt, maar wat mijn vrouw waardeert.Jantje schreef: Waarom zou je een bosje bloemen aan je vrouw geven? Ze zijn geknakt, omdat ze immers van de wortel afgesneden zijn, en Gods Woord zegt ons dat als een bloemsteel knakt, haar schoonheid verloren gaat. Daarom begrijp ik niets van het geven van bosjes bloemen.