refo schreef:Ultragereformeerd en vrijzinnig liggen dicht bij elkaar. Dat blijkt maar weer.
Zolang jij, @DDD het -absurde- idee hebben om vrijzinnig met inks en orthodox met rechts, @DDD bestaat het zelfs om er een getallenlijn op te plotten, een mooi voorbeeld wat er gebeurd als de niet beta leest en het - vermeende - gelezene verwoord in een denkwereld die niet tot de leest behoord, gelijk te stellen wordt gesprek moeilijk.
Vergelijk het met de denker die tot 2 dimensies komt, met regelmaat wordt zijn vlak doorkruist door mensen die zich niet laten beperken in dimensies. Het is dan inderdaad, voor de beperkte blik van de links en rechts denker, die andere indelingen noodzakelijk in een vlak moet inpassen, er is namelijk niets meer, ongeloofelijk, onvoorstelbaar, onbegrijpelijk dat met regelmaat de ander gewoon verdwenen is uit het - vastgestelde - universum. Het punt, moment van verdwijnen wordt vaak gelabeld door het woord 'dom' te gebruiken.
Vandaar dat ik er geen moeite heb om het denken van @DDD te begrijpen, het is duidelijk dat zijn universum, zijn reikwijdte, de verte die door hem bereikt kan worden voor het gaat duizelen, geen fractie is van mijn begrip, zoals het ruimtelijk beslag van een vlak wegvalt in de ruimte van de kubus. Ik nodig hem uit om te volgen zodat er in enige mate duidelijk word dat er meer is dan een getallenlijn waarop alles noodzakelijk word geplot. Niet gedwongen overigens, deze beperking volgt noodzakelijk uit het denkraam.
Met andere woorden, de mens is meer dan zijn temperatuur en het is wat vermoeiend om blond te associeren met koel, de 5 procent rechts, en zwart met warm, de 5 procent links. Nog afgezien welke min. en max. waarden worden vastgesteld, dat is het punt ook wel maar over die dimensie zal ik verder nu niet uitweiden.