GeregeldValcke schreef:De quotes staan volledig verkeerd in de laatste post. Kan dit hersteld worden? (Valcke moet Huisman zijn en andersom.)
COVID-19
Re: COVID-19
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Delftenaar
Het aantal besmettingen is al de hele week min of meer constant met rond de 165 nieuwe besmettingen per dag.
Aangezien een groot deel hiervan jongeren betreft (feestjes zonder afstand) en de behandeling op de ic verbeterd is (waardoor de ligduur korter wordt en het aantal sterfgevallen lager wordt) verwacht ik de komende tijd wel een toename van het aantal ziekenhuisopnames. Op de IC zal de bezetting minder snel toenemen. Door de verbeteringen daar is ook bij een tweede golf naar verwachting meer ruimte beschikbaar. Het scheelt immers nogal als de gemiddelde duur van het verblijf daar terug kan van drie naar zeg twee weken.
Aangezien een groot deel hiervan jongeren betreft (feestjes zonder afstand) en de behandeling op de ic verbeterd is (waardoor de ligduur korter wordt en het aantal sterfgevallen lager wordt) verwacht ik de komende tijd wel een toename van het aantal ziekenhuisopnames. Op de IC zal de bezetting minder snel toenemen. Door de verbeteringen daar is ook bij een tweede golf naar verwachting meer ruimte beschikbaar. Het scheelt immers nogal als de gemiddelde duur van het verblijf daar terug kan van drie naar zeg twee weken.
Gezien de impact van het virus tot 40 jaar minimaal is, zou je dus groepsimmuniteit van jong naar oud kunnen opbouwen.
Wat nu gebeurt is eigenlijk wel handig, als ze maar afstand houden met de kwetsbare groepen.
We zien dat openen van scholen in mei en juni geen impact heeft gehad op aantal besmettingen, nu wordt er veel meer getest dus ook meer meldingen.
Wat nu gebeurt is eigenlijk wel handig, als ze maar afstand houden met de kwetsbare groepen.
We zien dat openen van scholen in mei en juni geen impact heeft gehad op aantal besmettingen, nu wordt er veel meer getest dus ook meer meldingen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
- Delftenaar
Hoewel jongeren minder risico lopen zijn er nog genoeg die toch in het ziekenhuis of de ic moeten worden opgenomen, gelukkig met een kleine kans om te overlijden. Maar het spreekt voor zich dat je dat niemand gunt.
Er zijn, bij jong en oud, veel mensen die niet ziek worden van het virus. Zo bleek in Bergamo dat ongeveer 57% van de bevolking besmet is geweest. Voor groepsimmuniteit komt dat in de buurt. In die stad hoeven ze voor een tweede golf niet bang te zijn.
Lastig is dat het niet te voorspellen is wie gevoelig voor het virus is en wie niet. Als we dat zouden weten was het probleem over.
In ieder geval tonen al die mensen die niet ziek worden aan dat het virus minder gevaarlijk is dan eerst leek.
Er zijn, bij jong en oud, veel mensen die niet ziek worden van het virus. Zo bleek in Bergamo dat ongeveer 57% van de bevolking besmet is geweest. Voor groepsimmuniteit komt dat in de buurt. In die stad hoeven ze voor een tweede golf niet bang te zijn.
Lastig is dat het niet te voorspellen is wie gevoelig voor het virus is en wie niet. Als we dat zouden weten was het probleem over.
In ieder geval tonen al die mensen die niet ziek worden aan dat het virus minder gevaarlijk is dan eerst leek.
Nu 200 nieuwe besmettingen. Vrees dat t hard gaat oplopen..Delftenaar schreef:Het aantal besmettingen is al de hele week min of meer constant met rond de 165 nieuwe besmettingen per dag.
191, overdrijven is ook een vak
Was toch voorspeld door alle experts?
Ik snap alle paniek niet.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik ook niet.Bertiel schreef:191, overdrijven is ook een vak
Paniek zie ik nergens.Bertiel schreef:191, overdrijven is ook een vak
Wat hebben experts exact voorspeld? Een opleving in juli?
meer besmettingen / ziekenhuis opnames na de versoepelingen.
de media / tweede kamer is toch wel redelijk aan het pietje panieken
de media / tweede kamer is toch wel redelijk aan het pietje panieken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
- Delftenaar
Het zorgwekkende is dat mensen steeds meer lak krijgen aan de simpele regel van anderhalve meter.
En ja, dan neemt het aantal besmettingen toe.
En ja, dan neemt het aantal besmettingen toe.
Paniek alleen bij (social) media en oppositiepartijen.Bertiel schreef:191, overdrijven is ook een vak
Ga je een weekje offline en er is niets aan de hand
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
1. Er zijn een paar haarden vooral Rotterdam (49 afgelopen 24 uur) In een heel groot deel van ons land is er weinig aan hand.Jeremiah schreef:Nu 200 nieuwe besmettingen. Vrees dat t hard gaat oplopen..Delftenaar schreef:Het aantal besmettingen is al de hele week min of meer constant met rond de 165 nieuwe besmettingen per dag.
Aangezien een groot deel hiervan jongeren betreft (feestjes zonder afstand) en de behandeling op de ic verbeterd is (waardoor de ligduur korter wordt en het aantal sterfgevallen lager wordt) verwacht ik de komende tijd wel een toename van het aantal ziekenhuisopnames. Op dre IC zal de bezetting minder snel toenemen. Door de verbeteringen daar is ook bij een tweede golf naar verwachting meer ruimte beschikbaar. Het scheelt immers nogal als de gemiddelde duur van het verblijf daar terug kan van drie naar zeg twee weken.
2. Vandaag het laagste aan Covid patienten in ziekenhuizen sinds heel lang . 72 op verpleegafdelingen en 17 op IC. Totaal 15 minder dan gisteren.
Bron: https://www.lcps.nu/#/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Logisch: 2-3 weken geleden het laagste aantal nieuwe besmettingen na een constant dalende lijn. Dan nu het laagste aantal patiënten in ziekenhuizen. Daar is geen speld tussen te krijgen. Voorspellende waarde is echter nul komma nul.huisman schreef:Vandaag het laagste aan Covid patienten in ziekenhuizen sinds heel lang.
Geen paniek, wel terechte zorg. Overigens ben ik het er wel mee eens dat de verschillen regionaal heel groot zijn. De nieuwe haarden liggen vooral in westelijk Nederland. In het oosten en noorden zitten we nog steeds op heel lage aantallen; op de meeste plaatsen is er zelfs geen enkele stijging ten opzichte van 2-3 weken geleden. Er is op dit moment dus geen landelijke trend, maar een regionale. (Landelijke aanscherping van regels ligt dan niet voor de hand.)
De combinatie koele lucht + slechte ventilatie heeft dus wel degelijk verdere verspreiding opgeleverd.
https://nos.nl/artikel/2341705-coronavi ... ekers.html
Ik hoop dat meer van dit soort onderzoeken zullen plaatsvinden zodat straks in de herfst/winter duidelijk is welke (combinatie van) factoren ongunstig zijn. En dat tevens duidelijk wordt over welke zaken we ons minder druk hoeven te maken.
https://nos.nl/artikel/2341705-coronavi ... ekers.html
Ik hoop dat meer van dit soort onderzoeken zullen plaatsvinden zodat straks in de herfst/winter duidelijk is welke (combinatie van) factoren ongunstig zijn. En dat tevens duidelijk wordt over welke zaken we ons minder druk hoeven te maken.
Klopt, Rotterdam is een ' brandhaard', maar volgens mij is dat vooral het westen, richting Schiedam en Vlaardingen.Valcke schreef:Logisch: 2-3 weken geleden het laagste aantal nieuwe besmettingen na een constant dalende lijn. Dan nu het laagste aantal patiënten in ziekenhuizen. Daar is geen speld tussen te krijgen. Voorspellende waarde is echter nul komma nul.huisman schreef:Vandaag het laagste aan Covid patienten in ziekenhuizen sinds heel lang.
Geen paniek, wel terechte zorg. Overigens ben ik het er wel mee eens dat de verschillen regionaal heel groot zijn. De nieuwe haarden liggen vooral in westelijk Nederland. In het oosten en noorden zitten we nog steeds op heel lage aantallen; op de meeste plaatsen is er zelfs geen enkele stijging ten opzichte van 2-3 weken geleden. Er is op dit moment dus geen landelijke trend, maar een regionale. (Landelijke aanscherping van regels ligt dan niet voor de hand.)
Voor ons wel een reden om bezoek bij vrienden weer te beperken. Of we moeten op anderhalve meter afstand buiten zitten.