Maatregelen kerk ivm coronavirus

Hendrien

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Ik zou mondkapjes in de kerk een heel goed idee vinden! Vanaf 12 jaar. En dan 1 keer per 2 of 3 diensten naar de kerk. Wij mogen maar 1 keer in de 3 of 4 weken. Ik vind dit echt veel te weinig! In het OV doen we het ook zo. Waarom niet in de kerk? De dominees gaan er vast wel aan wennen! En dan kunnen we ook veilig zingen...
refo

Bericht door refo »

Anderhalf uur zo'n ding op vind ik wel een bezoeking.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

refo schreef:Anderhalf uur zo'n ding op vind ik wel een bezoeking.
Het went best snel. Ik moest 'm op bij bezoek aan een oudere. De eerste keer moest ik erg wennen, de volgende keren ging het prima.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik vind een mondkapje zeer onprettig!
Moest eerst ook op bezoek bij mijn moeder met een mondkapje maar ben zo blij dat ze er toch op terug gekomen zijn.
Met OV ga ik niet in deze tijd en als mondkapjes verplicht worden in winkels of kerken kom ik helemaal nergens meer
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

refo schreef:Anderhalf uur zo'n ding op vind ik wel een bezoeking.
+1
huisman

Bericht door huisman »

Hendrien schreef:Ik zou mondkapjes in de kerk een heel goed idee vinden! Vanaf 12 jaar. En dan 1 keer per 2 of 3 diensten naar de kerk. Wij mogen maar 1 keer in de 3 of 4 weken. Ik vind dit echt veel te weinig! In het OV doen we het ook zo. Waarom niet in de kerk? De dominees gaan er vast wel aan wennen! En dan kunnen we ook veilig zingen...
Omdat niet medische mondkapjes geen virus tegenhouden. De eerste doosjes al gezien waar deze disclaimer opstaat. Anders heb je als mondkapjes fabrikant zeker in de VS zo een claim aan je broek. Het ziekenhuispersoneel heeft niet voor niets van die dure medische mondkapjes nodig. Die werken namelijk wel.
Niet medische mondkapjes gebruiken is het creëeren van schijnveiligheid. Daar zou de kerk niet aan mee moeten doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als ik de berichten goed onthouden hebt helpt een niet-medisch mondkapje alleen tegen het verspreiden door de drager zelf. Niet tegen het oplopen van een besmetting. Dan zou het dus wel werken als iedereen in de kerk een mondkapje zou dragen.
- Niet meer zo actief -
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Mannetje schreef:Als ik de berichten goed onthouden hebt helpt een niet-medisch mondkapje alleen tegen het verspreiden door de drager zelf. Niet tegen het oplopen van een besmetting. Dan zou het dus wel werken als iedereen in de kerk een mondkapje zou dragen.
Ja, dat bedoel ik.
Bruna

Bericht door Bruna »

Soms hoor je wel goede ideeën langskomen.

In de kerk een bank van 10. Stel 2 gezinnen (A en B) gaan hier zitten. Eerst Ouders A dan 3 kinderen A dan 3 kinderen B dan ouders B.
Kan dat met als reden dat kinderen geen Afstand hoeven te houden?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
huisman

Bericht door huisman »

Bruna schreef:Soms hoor je wel goede ideeën langskomen.

In de kerk een bank van 10. Stel 2 gezinnen (A en B) gaan hier zitten. Eerst Ouders A dan 3 kinderen A dan 3 kinderen B dan ouders B.
Ja dat mag en zo doen wij het ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
windorgel

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

Klopt, de kinderen <12 als 'buffer' omdat voor hen de afstandsmaatregel niet geldt. Doen meer gemeenten zo.
huisman

Bericht door huisman »

Hendrien schreef:
Mannetje schreef:Als ik de berichten goed onthouden hebt helpt een niet-medisch mondkapje alleen tegen het verspreiden door de drager zelf. Niet tegen het oplopen van een besmetting. Dan zou het dus wel werken als iedereen in de kerk een mondkapje zou dragen.
Ja, dat bedoel ik.
Niet medische mondkapjes werken niet. Daarom heeft het zorgpersoneel “echte” mondkapjes. Wij zijn van 1400 ic patiënten naar 17 gegaan zonder die dingen.

Dit staat in de VS op de doosjes met mondmaskers.
https://images.app.goo.gl/GniTBgDRcCRqZiHv7
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Dat zingt toch ook niet lekker ?
merel

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

windorgel schreef:

Klopt, de kinderen <12 als 'buffer' omdat voor hen de afstandsmaatregel niet geldt. Doen meer gemeenten zo.
Toch vind ik dit wel tegenstrijding met hetgeen op school gebeurt. Daar wordt in de klas geen anderhalve meter gehouden, maar men probeert vermenging van de diverse klassen te voorkomen door apart te pauzeren.

Ik ben ook geen fan van de mondkapjes en dan met name om de schijnveiligheid. Men heeft snel de neiging om dichter bij je te gaan staan.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie