COVID-19
- FlyingEagle
Re: COVID-19
De locatie waar het werd gehouden was thuis op eigen terrein het ouderlijk huis.
Bij zulke gelegenheden vinden volgens de cijfers de meeste besmettingen plaats. Feestjes in thuissituatie .FlyingEagle schreef:De locatie waar het werd gehouden was thuis op eigen terrein het ouderlijk huis.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Toch vind ik het juist daar (en in kerken en moskeeën etc) het grootste probleem als de overheid regels gaat opleggen. Vragen om je verstand te gebruiken is een ander verhaal.huisman schreef:Bij zulke gelegenheden vinden volgens de cijfers de meeste besmettingen plaats. Feestjes in thuissituatie .FlyingEagle schreef:De locatie waar het werd gehouden was thuis op eigen terrein het ouderlijk huis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat is wat de overheid nu doet. Een beroep op onze verantwoordelijkheid.parsifal schreef:Toch vind ik het juist daar (en in kerken en moskeeën etc) het grootste probleem als de overheid regels gaat opleggen. Vragen om je verstand te gebruiken is een ander verhaal.huisman schreef:Bij zulke gelegenheden vinden volgens de cijfers de meeste besmettingen plaats. Feestjes in thuissituatie .FlyingEagle schreef:De locatie waar het werd gehouden was thuis op eigen terrein het ouderlijk huis.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Toch vind ik dat ook lastig. Pas hielden wij een verjaardag voor twee kinderen met alleen naaste familieleden ( 8 personen). De insteek was dat wij buiten zouden gaan zitten. Op het moment dat zij aankwamen stortregende het en iedereen ging binnen zitten ( en niet op anderhalve meter afstand). Nu houdt iedereen die kwam zich verder erg aan de maatregelen en werkt grotendeels thuis of beschermd.
Ik zie nu al op tegen verjaardagen in het najaar en winter van de kinderen. Onze eigen verjaardagen interesseert mij niets, maar ik vind het voor hen wel sneu als dat niet door kan gaan.
Ik zie nu al op tegen verjaardagen in het najaar en winter van de kinderen. Onze eigen verjaardagen interesseert mij niets, maar ik vind het voor hen wel sneu als dat niet door kan gaan.
Een opvoedmomentje met als thema: hoe ga ik om met teleurstelling.
Voor mij zijn feestjes/verjaardagen zaken die ik erg graag misloop. Dus hoe meer er niet doorgaan hoe beter mijn humeur.merel schreef:Toch vind ik dat ook lastig. Pas hielden wij een verjaardag voor twee kinderen met alleen naaste familieleden ( 8 personen). De insteek was dat wij buiten zouden gaan zitten. Op het moment dat zij aankwamen stortregende het en iedereen ging binnen zitten ( en niet op anderhalve meter afstand). Nu houdt iedereen die kwam zich verder erg aan de maatregelen en werkt grotendeels thuis of beschermd.

Ook van kleinkinderen? 

Uiteraard en wij maken er geen groot probleem van, maar sneu is het wel voor kleine kinderen. Een verjaardag is toch het hoogtepunt van het jaarrefo schreef:Een opvoedmomentje met als thema: hoe ga ik om met teleurstelling.
Ons oudste dochter was op 18 april jarig en werd 5. Nou, niemand mocht dus komen maar de familie wilden wel allemaal een cadeautje komen brengen. Dus met de familie uit de nabije omgeving hadden we een 'aan-het-hek' feest: dochterlief blij met de cadeautjes en de familie met de traktatie.merel schreef:Uiteraard en wij maken er geen groot probleem van, maar sneu is het wel voor kleine kinderen. Een verjaardag is toch het hoogtepunt van het jaarrefo schreef:Een opvoedmomentje met als thema: hoe ga ik om met teleurstelling.
Die heeft geen blijvende schade opgelopen aan dit feestje.
Dat is heel leuk! Alleen woont onze familie anderhalf tot tweeënhalf uur rijden bij ons vandaan. Dat is dus niet mogelijk. Dan wordt het een kale verjaardag.
Re: RE: Re: COVID-19
Dan komen er vast wel pakjes per post!merel schreef:Dat is heel leuk! Alleen woont onze familie anderhalf tot tweeënhalf uur rijden bij ons vandaan. Dat is dus niet mogelijk. Dan wordt het een kale verjaardag.
- Delftenaar
Of je maakt de keuze om het risico van een drieweeks verblijf op de ic te accepteren.
Het blijft een moeilijke discussie. In China en dat soort landen wordt een lockdown van bovenaf opgelegd en dat heb je maar te accepteren. China heeft daardoor momenteel heel lage cijfers qua besmettingen en slachtoffers. Los van de vraag of de aantallen kloppen (vermoedelijk niet) krijgen ze, als de pandemie elders is uitgeraasd, alsnog met de epidemie te maken: de rest van de wereld heeft dan een zekere immuniteit opgebouwd maar China niet. Je kunt niet eindeloos lockdowns opleggen.
Terzijde: als ze in China eerlijk waren geweest en niet pas na het Chinees nieuwjaar (een moment waarop iedereen gaat reizen), toen de ziekte niet meer te ontkennen viel, een lockdown in Wuhan hadden was er nu geen pandemie geweest.
Hier in West-Europa werken dat soort lockdowns niet. Simpelweg het virus laten uitrazen is de snelste manier om ervan af te komen, maar uiteraard willen we zo min mogelijk slachtoffers hebben.
Eigenlijk zijn de regels in de kern heel simpel: wat afstand houden en wat extra hygiëne, zoals wat vaker je handen wassen. Uiteraard geldt afstand houden niet voor gezinsleden.
Als zelfs dat simpele afstand houden voor de maatschappij te moeilijk is houdt het op. Dan zegt de maatschappij dat ze vooral willen dat iedereen zo snel mogelijk besmet wordt (sommige mensen doen daar bij wijze van spreken moeite voor) en dat er geen restricties meer zijn.
Dat kan: het resultaat van die benadering zien we in de VS en Brazilië. Als we dat als maatschappij kennelijk ook hier willen (aangezien iedereen in bv. de supermarkt me raar aankijkt als ik wel afstand wil houden) is dat een keuze. Maar ga dan niet klagen als er 5000 personen naar de IC moeten terwijl er maar plaats is voor 2400 mensen.
En wat als dat "dor hout", zoals dat genoemd wordt, plotseling een van je ouders blijkt te zijn?
Het blijft een moeilijke discussie. In China en dat soort landen wordt een lockdown van bovenaf opgelegd en dat heb je maar te accepteren. China heeft daardoor momenteel heel lage cijfers qua besmettingen en slachtoffers. Los van de vraag of de aantallen kloppen (vermoedelijk niet) krijgen ze, als de pandemie elders is uitgeraasd, alsnog met de epidemie te maken: de rest van de wereld heeft dan een zekere immuniteit opgebouwd maar China niet. Je kunt niet eindeloos lockdowns opleggen.
Terzijde: als ze in China eerlijk waren geweest en niet pas na het Chinees nieuwjaar (een moment waarop iedereen gaat reizen), toen de ziekte niet meer te ontkennen viel, een lockdown in Wuhan hadden was er nu geen pandemie geweest.
Hier in West-Europa werken dat soort lockdowns niet. Simpelweg het virus laten uitrazen is de snelste manier om ervan af te komen, maar uiteraard willen we zo min mogelijk slachtoffers hebben.
Eigenlijk zijn de regels in de kern heel simpel: wat afstand houden en wat extra hygiëne, zoals wat vaker je handen wassen. Uiteraard geldt afstand houden niet voor gezinsleden.
Als zelfs dat simpele afstand houden voor de maatschappij te moeilijk is houdt het op. Dan zegt de maatschappij dat ze vooral willen dat iedereen zo snel mogelijk besmet wordt (sommige mensen doen daar bij wijze van spreken moeite voor) en dat er geen restricties meer zijn.
Dat kan: het resultaat van die benadering zien we in de VS en Brazilië. Als we dat als maatschappij kennelijk ook hier willen (aangezien iedereen in bv. de supermarkt me raar aankijkt als ik wel afstand wil houden) is dat een keuze. Maar ga dan niet klagen als er 5000 personen naar de IC moeten terwijl er maar plaats is voor 2400 mensen.
En wat als dat "dor hout", zoals dat genoemd wordt, plotseling een van je ouders blijkt te zijn?
Ik deed vandaag boodschappen. Veel veertigplussers. En die hielden goed afstand hoor. Ik was zelf een keer abuis bij een winkelmedewerker, maar verder verliep dat prima. En dat midden in de Randstad.
Gisteren in Breda ging dat minder goed. Het was zo druk in de winkelstraat dat je met de beste wil van de wereld geen 1,5 meter afstand kon houden.
Maar goed, ik had weinig keuze, ik moest er zijn en ik ben geslaagd, gelukkig. Wel geleerd dat ik voorlopig de winkelstraten in grote steden blijf mijden als het maar enigszins kan.
Maar goed, ik had weinig keuze, ik moest er zijn en ik ben geslaagd, gelukkig. Wel geleerd dat ik voorlopig de winkelstraten in grote steden blijf mijden als het maar enigszins kan.
- Niet meer zo actief -