Mijn diepste overtuiging is dat de Heere werkt in de weg van ellende, verlossing en dankbaarheid. Het zo vaak benadrukken dat ellendekennis niet genoeg is (wat natuurlijk waar is) en het steeds maar weer benadrukken dat ellendekennis zeker geen voorwaarde is om tot Christus te gaan is op zijn minst eenzijdig maar m.i. ook gevaarlijk.eilander schreef:Bedankt voor het prachtige citaat. Ik denk dat @samanthi niets anders bedoelt dan wat hier staat, en dat ze ageert tegen de lijdelijkheid. Het zou best kunnen dat ze daardoor eenzijdig wordt, en ik zie ook het gevaar dat er van geloven een 'nieuwe wet' wordt gemaakt. Daar op wijzen is nog iets anders dan wat er nu door @huisman gebeurt. Ik vind dat echt niet goed.Jeremiah schreef:Robert Trail
Je krijgt dan steeds meer het idee dat kennis van ellende niet nodig zou zijn. Dat leer je later wel heet het dan.
Dan kweek je dwaze maagden die echt wel uitgaan de Bruidegom tegemoet maar ten diepste hebben ze geen werk voor deze Bruidegom .
Fijn dat jij het opneemt voor samanthi maar kan mij trouwens ook niet aan de indruk onttrekken dat jij mijn postings geen recht doet