!Tiberius schreef:On-topic aub.
En uitlokkingsgedrag inzake beroepingswerk is niet gewenst!
Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Ontopic!!!
—-knip—-
Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.Tom schreef:Ach... De student van dit jaar is gewoon behoorlijk uitgesproken in zijn denkwijzen en ligging. Daar hoeven we geen geheim van te maken en daar mogen kerkenraden en forummers ontspannen mee omgaan. Ieder mens en prediker is uniek en iedere gemeente verschilt ook weer. Dat moet net bij elkaar passen.
Volgend jaar komen er drie studenten van de school af die echt in het geheel van de gemeenten passen. Natuurlijk zal daar uiteindelijk ook een voorkeur voor X of Y zijn, maar ze passen in principe overal wel.
En het gros van de leden weet: beter wel een dominee dan geen dominee.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.Tom schreef:Ach... De student van dit jaar is gewoon behoorlijk uitgesproken in zijn denkwijzen en ligging. Daar hoeven we geen geheim van te maken en daar mogen kerkenraden en forummers ontspannen mee omgaan. Ieder mens en prediker is uniek en iedere gemeente verschilt ook weer. Dat moet net bij elkaar passen.
Volgend jaar komen er drie studenten van de school af die echt in het geheel van de gemeenten passen. Natuurlijk zal daar uiteindelijk ook een voorkeur voor X of Y zijn, maar ze passen in principe overal wel.
-
- Verbannen
- Delftenaar
Of omdat er simpelweg weinig te kiezen valt.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.
Er zijn > 30 beroepbare predikanten in de GG, keuze genoeg.Delftenaar schreef:Of omdat er simpelweg weinig te kiezen valt.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.
-
- Verbannen
Aanstaande zondag komt er nog een predikant bij. En in september komen er nog 5 predikanten bij.GGotK schreef:Er zijn > 30 beroepbare predikanten in de GG, keuze genoeg.Delftenaar schreef:Of omdat er simpelweg weinig te kiezen valt.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er blijven toch nog zo 'n 80 vakante gemeente over, die zouden kunnen beroepen.GGotK schreef:Er zijn > 30 beroepbare predikanten in de GG, keuze genoeg.Delftenaar schreef:Of omdat er simpelweg weinig te kiezen valt.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
55 gemeenten tel ik. De overige gemeenten zijn te klein.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wie bepaalt of een gemeente te klein is?Jantje schreef:55 gemeenten tel ik. De overige gemeenten zijn te klein.
Op wat voor manier houdt jij dat bij?Jantje schreef:Aanstaande zondag komt er nog een predikant bij. En in september komen er nog 5 predikanten bij.GGotK schreef:Er zijn > 30 beroepbare predikanten in de GG, keuze genoeg.Delftenaar schreef:Of omdat er simpelweg weinig te kiezen valt.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
Wat een onzin. Hij schrijft wekelijks de kerkdiensten uit. Ik vind eigenlijk dat je een week straf zou moeten krijgen. Maar je mag hier niet discussiëren over het moderatiebeleid, dus dit is enkel een mening.Bezorgd schreef:Jantje schreef:[]Dat is op zijn zachtst gezegd een naargeestig wantrouwen jegens mij. Want waarom zou ik in vredesnaam liegen over mijn woonplaats?
Waarom zou je dan niet zeggen wie je bent, incl adres en tel nr?
Dan komt het geloofwaardig over. Nu kan ik het toch niet controleren?
Waarom zou je woonplaats wel kloppen als je verder anoniem wil blijven?
Begrijp je?
Dat lijkt me geen juiste constatering. Het is meer dat ze geen gedoe willen en ofwel op Gods voorzienige leiding vertrouwen of er maar het beste van hopen.GGotK schreef:Veruit de meeste gemeentes zullen student Vlot gewoon op tweetal stellen, zodat je de conclusie kan trekken dat de meeste kerkenraden denken dat ook deze student in hun gemeente past.Tom schreef:Ach... De student van dit jaar is gewoon behoorlijk uitgesproken in zijn denkwijzen en ligging. Daar hoeven we geen geheim van te maken en daar mogen kerkenraden en forummers ontspannen mee omgaan. Ieder mens en prediker is uniek en iedere gemeente verschilt ook weer. Dat moet net bij elkaar passen.