Klopt, in principe zou het 's zondags in het gebed kunnen doen. Het lijkt me dan wel om dan ook te stemmen. Volgens mij is stemmen op zondag nou niet wat veel gebeurt, zeker niet in GG-kringNathanaël schreef:Het punt is natuurlijk dat het dus niet nagelaten wordt bij de mogelijkheden die ik noemde.Piet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.
Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
-
- Verbannen
@Nathanaël,
Daarom schrijf ik 'grotere' ook tussen haakjes.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat zou geen probleem hoeven zijn, alleen maakt het qua aantallen geen verschil. (Ook op een zondag in juni geldt die beperking van 30 mensen.) En ook als er een paar dagen tussen zitten is dat volgens mij geen probleem. Het gebed is geen ´wondermiddel´ dat na een paar uur uitgewerkt is.Piet Puk schreef:Klopt, in principe zou het 's zondags in het gebed kunnen doen. Het lijkt me dan wel om dan ook te stemmen. Volgens mij is stemmen op zondag nou niet wat veel gebeurt, zeker niet in GG-kringNathanaël schreef:Het punt is natuurlijk dat het dus niet nagelaten wordt bij de mogelijkheden die ik noemde.Piet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.
Ja, het gaat meer om de manier waarop de vergadering is belegd. Maar eigenlijk lijken dit soort zaken me ook weer niet zo geschikt voor allerlei hypotheses ;-) Dan is het gevaar veel te groot dat er straks gekeken gaat worden wie er nu eigenlijk gelijk had.Jantje schreef:@Nathanaël,
-
- Verbannen
O, maar daar ga ik zeker naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe de ledenvergadering is gegaan van de gemeente waar de kandidaat naar toe moet.Nathanaël schreef:Ja, het gaat meer om de manier waarop de vergadering is belegd. Maar eigenlijk lijken dit soort zaken me ook weer niet zo geschikt voor allerlei hypotheses ;-) Dan is het gevaar veel te groot dat er straks gekeken gaat worden wie er nu eigenlijk gelijk had.Jantje schreef:@Nathanaël,
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Want? Dan kun je precies uit gaan vinden hoe de meeste kans maakt op een predikant?Jantje schreef:O, maar daar ga ik zeker naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe de ledenvergadering is gegaan van de gemeente waar de kandidaat naar toe moet.Nathanaël schreef:Ja, het gaat meer om de manier waarop de vergadering is belegd. Maar eigenlijk lijken dit soort zaken me ook weer niet zo geschikt voor allerlei hypotheses ;-) Dan is het gevaar veel te groot dat er straks gekeken gaat worden wie er nu eigenlijk gelijk had.Jantje schreef:@Nathanaël,
-
- Verbannen
Nee nee. Om te kijken of @Piet Puk gelijk had.Nathanaël schreef:Want? Dan kun je precies uit gaan vinden hoe de meeste kans maakt op een predikant?Jantje schreef:O, maar daar ga ik zeker naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe de ledenvergadering is gegaan van de gemeente waar de kandidaat naar toe moet.Nathanaël schreef:Ja, het gaat meer om de manier waarop de vergadering is belegd. Maar eigenlijk lijken dit soort zaken me ook weer niet zo geschikt voor allerlei hypotheses ;-) Dan is het gevaar veel te groot dat er straks gekeken gaat worden wie er nu eigenlijk gelijk had.Jantje schreef:@Nathanaël,
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Want je denkt dat de Heere afhankelijk is van methoden van een ledenvergadering en wel/geen gebed vooraf? Al wordt de stemming gedaan met postduiven, is de locatie in een gymzaal en heeft het openingsgebed voor het gemak een half jaar geleden plaatsgevonden, dat maakt voor het beroep en de leiding van Boven niets uit. Hij doet wat Hem behaagt, zie bijv. Jona.Piet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.
En Paulus naar MacedoniëErskinees schreef:Want je denkt dat de Heere afhankelijk is van methoden van een ledenvergadering en wel/geen gebed vooraf? Al wordt de stemming gedaan met postduiven, is de locatie in een gymzaal en heeft het openingsgebed voor het gemak een half jaar geleden plaatsgevonden, dat maakt voor het beroep en de leiding van Boven niets uit. Hij doet wat Hem behaagt, zie bijv. Jona.Piet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.
Voordeel van het gebed op zondag is dat de vrouwen er ook meer bij betrokken wordenPiet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.

Ik vind het wel een mooie constructie zoals Moerkapelle dit vorm geeft.
Maar heb jij vandaag dan ook al gebeden voor het eten van vrijdag?Jo-Ann schreef:Voordeel van het gebed op zondag is dat de vrouwen er ook meer bij betrokken worden ;)Piet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.
Ach ja, weet je dat er zeker een leraar kan komen? Maar dan zou het ook kunnen zijn dat deze tot oordeel van de gemeente komt.Jantje schreef:Nee nee. Om te kijken of @Piet Puk gelijk had.Nathanaël schreef:Want? Dan kun je precies uit gaan vinden hoe de meeste kans maakt op een predikant?Jantje schreef:O, maar daar ga ik zeker naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe de ledenvergadering is gegaan van de gemeente waar de kandidaat naar toe moet.Nathanaël schreef:
Ja, het gaat meer om de manier waarop de vergadering is belegd. Maar eigenlijk lijken dit soort zaken me ook weer niet zo geschikt voor allerlei hypotheses ;-) Dan is het gevaar veel te groot dat er straks gekeken gaat worden wie er nu eigenlijk gelijk had.
-
- Verbannen
't Is God, aan tijd noch plaats verbonden,Piet Puk schreef:Maar heb jij vandaag dan ook al gebeden voor het eten van vrijdag?Jo-Ann schreef:Voordeel van het gebed op zondag is dat de vrouwen er ook meer bij betrokken wordenPiet Puk schreef:Volgens mij is een beroep vruchteloos, wanneer je nalaat om in gezamenlijkheid te naderen tot Degene die Zijn knechten zendt. Alle creatieve constructies in bijzondere tijdsomstandigheden ten spijt.![]()
Wiens toezicht over alles gaat;
Die 't harte vormt en kan doorgronden;
Die aller werken gadeslaat. (Psalm 33: 8)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Begrijp ik dat jij 's morgens voor alle 3 maaltijden tegelijk bid dan?Jantje schreef:'t Is God, aan tijd noch plaats verbonden,Piet Puk schreef:Maar heb jij vandaag dan ook al gebeden voor het eten van vrijdag?Jo-Ann schreef:
Voordeel van het gebed op zondag is dat de vrouwen er ook meer bij betrokken worden ;)
Wiens toezicht over alles gaat;
Die 't harte vormt en kan doorgronden;
Die aller werken gadeslaat. (Psalm 33: 8)
-
- Verbannen
Nee. Ik heb minstens driemaal daags gelegenheid om te bidden.
Maar als er geen andere mogelijkheid zou zijn, om wat voor redenen dan ook, dan zou ik dat wel overwegen.
En verder vind ik dat je moet ophouden om je eigen gelijk te staven, als je geen zinnige argumenten kunt aandragen.
Maar als er geen andere mogelijkheid zou zijn, om wat voor redenen dan ook, dan zou ik dat wel overwegen.
En verder vind ik dat je moet ophouden om je eigen gelijk te staven, als je geen zinnige argumenten kunt aandragen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje