De goede ouwe tijd Bezorgd, toen waren we gebroederlijk aan het smoken in de pauzes..en hadden we soms al verschil van mening:)Bezorgd schreef:Op CGO heb ik wel ervaren dat het een verbinder is.
Zo theologiseerde hij de boekjes van zowel ds Harinck als ds Moerkerken inhoudelijk naar elkaar toen.
Maar verder ken ik hem niet goed.
Als gemeentepredikant kan het anders zijn natuurlijk.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Hopelijk gaan ze het ook doen bedoel je?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Zal dit weerslag hebben op de studenten ?
-
Nou...pierre27 schreef:Hopelijk gaan ze het ook doen bedoel je?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Dat hoeft toch niet, praat maar in gewoon Nederlands denk ik dan.
In de HHk zie je op een enkeling na dit niet.
Zeker Pierre. Zou het zo weer over doen. Eenheid in verscheidenheid wordt soms in real live beter gepraktiseerd dan online, daar wel in ieder geval.pierre27 schreef:De goede ouwe tijd Bezorgd, toen waren we gebroederlijk aan het smoken in de pauzes..en hadden we soms al verschil van mening:)Bezorgd schreef:Op CGO heb ik wel ervaren dat het een verbinder is.
Zo theologiseerde hij de boekjes van zowel ds Harinck als ds Moerkerken inhoudelijk naar elkaar toen.

-
Krijg jij het idee dat tale kanaans op de HHS bij veel gebruikelijk is?Geytenbeekje schreef:Nou...pierre27 schreef:Hopelijk gaan ze het ook doen bedoel je?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Dat denk ik niet, misschien dat er uiterst-rechtse ouderlingen en diakenen zijn die willen dat hun dominee dat gaat doen, maar ik denk niet dat het echt veel voorkomt.HersteldHervormd schreef:Krijg jij het idee dat tale kanaans op de HHS bij veel gebruikelijk is?Geytenbeekje schreef:Nou...pierre27 schreef:Hopelijk gaan ze het ook doen bedoel je?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik ben dan toch bang dat je nog niet de hele breedte van de HHK kent.Geytenbeekje schreef: Nou...
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ja iddMaanenschijn schreef:Ik ben dan toch bang dat je nog niet de hele breedte van de HHK kent.Geytenbeekje schreef: Nou...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik vind het totaal niet ergerlijk, en laten we alsjeblieft niet alles vergelijken met de HHK, dat is gewoon een ander kerkverband waar ze weer andere dingen hebben. Dit is het Gereformeerde Gemeenten topic. Niet jouw moederkerk.Geytenbeekje schreef:Nou...pierre27 schreef:Hopelijk gaan ze het ook doen bedoel je?Geytenbeekje schreef:Ik zag wel dat ds Clements best veel Tale-Kanaäns termen gebruikt in een preek nav de preek van de Moorman (Hand 8: 39)
Ik ook hoor, heb er een goede tijd gehad o.a. met Hessel en Marius.Bezorgd schreef:Zeker Pierre. Zou het zo weer over doen. Eenheid in verscheidenheid wordt soms in real live beter gepraktiseerd dan online, daar wel in ieder geval.pierre27 schreef:De goede ouwe tijd Bezorgd, toen waren we gebroederlijk aan het smoken in de pauzes..en hadden we soms al verschil van mening:)Bezorgd schreef:Op CGO heb ik wel ervaren dat het een verbinder is.
-
- Verbannen
Ik denk het ook niet. Zeker niet als ik de StandVastig (het blad van de GBS, J.) van hedenavond lees. Daar is de GG in sommige gevallen niets bij.Maanenschijn schreef:Ik ben dan toch bang dat je nog niet de hele breedte van de HHK kent.Geytenbeekje schreef: Nou...

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Dat is wel het uiterste van de HHK, die ken ik inderdaad niet.Jantje schreef:Ik denk het ook niet. Zeker niet als ik de StandVastig (het blad van de GBS, J.) van hedenavond lees. Daar is de GG in sommige gevallen niets bij.Maanenschijn schreef:Ik ben dan toch bang dat je nog niet de hele breedte van de HHK kent.Geytenbeekje schreef: Nou...
-
- Verbannen
Laurens Kroon schrijft een inhoudelijk heel mooi stuk in het jeugdblad Daniël over 'Belijdenis doen'.
Zie: https://danielonline.nu/nieuws/vraag-maar-raak
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ik mis de notie belijdenis van het geloof. En sowieso hoort het kindje bij Gods verbond als het wordt geboren uit een gedoopte ouder.Jantje schreef:Laurens Kroon schrijft een inhoudelijk heel mooi stuk in het jeugdblad Daniël over 'Belijdenis doen'. Prachtig!
Ik lees nergens in de Bijbel belijdenis van de leer.
Eerder nog de geloofsdoop dan dit.
In de GG belijden ze nu eenmaal niet het persoonlijke geloof, maar belijdt men de leer.