Eis van 5 jaar voor Murat

Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Het ergste na die schietpartij vind ik dat er vele groepen studenten waren die het vergoedelijkten.
Dat zou denk ik pakweg 12 jaar geleden niet gebeurd zijn.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Het ergste na die schietpartij vind ik dat er vele groepen studenten waren die het vergoedelijkten.
Daarom moet de maatschappij ook duidelijk maken dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt. Een moord als deze moet leiden tot zware straf, wat mij betreft levenslang zonder mogelijkheid tot gratie.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door limosa
Daarom moet de maatschappij ook duidelijk maken dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt. Een moord als deze moet leiden tot zware straf, wat mij betreft levenslang zonder mogelijkheid tot gratie.
Zonder gratie?
En als hij spijt kriijgt van zijn wandaad?
limosa

Bericht door limosa »

Zonder gratie?
En als hij spijt kriijgt van zijn wandaad?
als hij dan gaat beseffen wat hij heeft aangericht zal hij zelf vrede hebben met die straf
refo

Bericht door refo »

Rens heeft gelijk. Als Murat blijft zoals hij is hééft hij levenslang. Niet iedere 5 á 10 jaar, Rens, maar iedere 2 jaar ongeveer.

Overigens spreekt deze moord tot de verbeelding en daarom worden er door het volk zulke hoge straffen geëist.
Jan de Wit

Ik die straf ook aan de lichte kant.
Jan de Wit

tis eigenlijk achterlijk.

5 jaar
memento

Bericht door memento »

Misschien toch weer tijd om doodstraf in te voeren. Ons strafsysteem is nu belachelijk mild...
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door memento
Misschien toch weer tijd om doodstraf in te voeren. Ons strafsysteem is nu belachelijk mild...
Doodstraf zijn al topics voor. 't Is overigens meestal niet goed om over doodstraf te beginnen als reactie op een gebeurtenis.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door memento
Bedenk wel dat ie jongen 17 jaar is.
Dan vind ik de doodstraf niet gerechtvaardigd.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Had het nog niet gehoord. Belachelijk. Dus over vijf jaar loopt mevrouw Wiersma Murat weer tegen het lijf. Belachelijk. Die jongen moeten ze voorgoed laten verdwijnen. Als jij iemand in koele bloede een kogel geeft, dan heb je al je rechten verspeeld. geen gezeur over moeilijke jeugd etc. Gewoon mee afhandelen.
limosa

Bericht door limosa »

Het is wel zo dat TBS er toe kan leiden dat er uiteindelijk van levenslang sprake is. Maar eigenlijk vind ik dat de rechter deze moord zonder meer met levenslang had moeten straffen, zonder TBS.
Andre

Bericht door Andre »

Welke straf zou Murat gehad hebben in zijn land ven herkomst?
Plaats reactie