Gelezen, gedacht, gehoord...

Vervolgde
Verbannen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Vervolgde »

J.C. Philpot schreef:
Wikipedia schreef:Een rouwdienst is een kerkdienst bij de uitvaart van een overleden persoon. Er wordt ook wel gesproken van een "dankdienst voor het leven" of "gedachtenisdienst". In niet-kerkelijke kringen spreekt men eerder van een samenkomst of afscheidsbijeenkomst. Aansluitend volgt meestal de crematie of begrafenis.
Ik ben nog uit de tijd dat je een hele set van die boeken had staan, met aanvullingen, etc. Uiteraard op maandelijkse afbetaling.
Ik wordt oud.
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Hollander schreef:
crossmountain schreef:Behalve als het iemand van het koningshuis is (met een kleine k) dan zit ook heel Refo Nederland aan de computer en als het iemand van het Koningshuis (met een hoofdletter K) is dan stuit het op bezwaar?
Ik kijk geen uitzendingen van koninklijke begrafenissen. Niet live en niet achteraf. Ook daar geldt: ik vind beelduitzendingen van begrafenissen ongepast om openbaar te bewaren.
Ik kan mij een privé live-uitzending best voorstellen voor hechte betrokkenen.
Ik zou je toon in het vervolg een beetje matigen over een dergelijk tere en persoonlijke kwestie. Hoe denk je dat het overkomt bij ouders en familie als zij bewust, en waarschijnlijke met goede argumenten, hebben gekozen voor het vrijgeven van deze beelden en de eerste de beste Hollander op RF heeft daar geen goed woord voor over en bestempelt het direct als "ongepast"! Zal dat niet kwetsend overkomen, nog geen week na het verlies. Dat je deze mening bent toegedaan is prima, maar ventileert die uit piëteit met de familie niet op een openbaar forum.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik wil graag het tijdschrift Volg Mij aanbevelen. Het is in principe gratis, dus voor iedereen toegankelijk!

Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik zou graag de link van de website willen delen, dan kunnen andere zich ook opgeven. Maar als de moderators dat niet goed vinden knippen jullie maar gewoon :)

https://www.volgmij.nl/
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Ik wil graag het tijdschrift Volg Mij aanbevelen. Het is in principe gratis, dus voor iedereen toegankelijk!

Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik zou graag de link van de website willen delen, dan kunnen andere zich ook opgeven. Maar als de moderators dat niet goed vinden knippen jullie maar gewoon :)

De achtergrond van het blad is de Vergadering van Gelovigen. Kenmerken zijn o.a. de geloofsdoop, afwijzen van ambten en kerkelijke structuren, en een specifieke eindtijdvisie (opname der gemeente), wekelijks avondmaal en aversie tegen belijdenisgeschriften.

Wat merk je daarvan in het blad?

Wel hebben (oudere/behoudende) leden van deze stroming vaak erg veel bijbelkennis, waar ik respect voor heb.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
pierre27

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:
Orchidee schreef:Als je hier mee spot en dit raar en nonsens vind dan moet je echt eens bij jezelf te rade gaan wat er mis is met jezelf!

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Eens. Ik heb het bericht gemeld.
Wat krijgen we nou? Waar zou je melding van hebben moeten gemaakt hebben?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik wil graag het tijdschrift Volg Mij aanbevelen. Het is in principe gratis, dus voor iedereen toegankelijk!

De achtergrond van het blad is de Vergadering van Gelovigen. Kenmerken zijn o.a. de geloofsdoop, afwijzen van ambten en kerkelijke structuren, en een specifieke eindtijdvisie (opname der gemeente), wekelijks avondmaal en aversie tegen belijdenisgeschriften.

Wel hebben (oudere/behoudende) leden van deze stroming vaak erg veel bijbelkennis, waar ik respect voor heb.
Ik heb gelezen ene blad, ik vind het wel heel mooi, ook heel Bijbels opgezet.
Ik zal een keer naar een dienst kijken van de Vergadering van Gelovigen.
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Geytenbeekje schreef:
J.C. Philpot schreef:

Ik heb gelezen ene blad, ik vind het wel heel mooi, ook heel Bijbels opgezet.
Ik zal een keer naar een dienst kijken van de Vergadering van Gelovigen.
De uitgaven 2020 die op de site staan zien er mooi uit en ook actuele en bijbelste teksten. Het valt me op hoe ze alles bijbels onderbouwen (o.a. artikel voor Boys Only over zelfbevrediging). Op de site zeggen ze: Wij waarderen zelf de Statenvertaling bijzonder. Is dat bij de vergadering ook het geval? @HersteldHervormd, bedankt voor de tip!
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind dat de dominee het filmpje best mocht laten zien, tenzij duidelijk zou zijn dat de ouders het graag voor zichzelf wilden bewaren.

Ik kan me voorstellen dat mensen zoiets heel ontroerend vinden, ook al is het de vraag of het meisje begrijpt wat zij zingt. Ik zou het fijn vinden als alle begrafenissen die ik in de familie had, opgenomen waren.

Het gebeurt toch zelden dat er op een begrafenis dingen gezegd worden die niemand mag weten. Ik snap dus niets van de bezwaren van Hollander.
windorgel

Bericht door windorgel »

Crossmountain, de mensen die ik ken van de Vergadering zijn trouwe lezers van de Statenvertaling.
Geytenbeekje

windorgel schreef:Crossmountain, de mensen die ik ken van de Vergadering zijn trouwe lezers van de Statenvertaling.
Wat vinden ze dan van de refo- kerk bijvoorbeeld ?
windorgel

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door windorgel »

Geytenbeekje schreef:
windorgel schreef:Crossmountain, de mensen die ik ken van de Vergadering zijn trouwe lezers van de Statenvertaling.
Daar voelen ze zich in veel opzichten mee verwant. Ze zijn ook betrokken bij het verenigingsleven van de plaatselijke Ger.Gem.
Geytenbeekje

windorgel schreef:
Geytenbeekje schreef:
Daar voelen ze zich in veel opzichten mee verwant. Ze zijn ook betrokken bij het verenigingsleven van de plaatselijke Ger.Gem.
In welk opzicht niet ?
Dat er tijdens de gehele dienst 1 iemand is die 'wat doet' ?
windorgel

Bericht door windorgel »

Klopt, dat doen zij anders. Maar in levensstijl en principes veel overeenkomsten.
samanthi

Bericht door samanthi »

windorgel schreef:Klopt, dat doen zij anders. Maar in levensstijl en principes veel overeenkomsten.
hier wat info.
http://www.vergaderingvangelovigen.info ... merken.htm
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef: Ik zou het fijn vinden als alle begrafenissen die ik in de familie had, opgenomen waren.

Het gebeurt toch zelden dat er op een begrafenis dingen gezegd worden die niemand mag weten. Ik snap dus niets van de bezwaren van Hollander.
Mijn vader is ruim twee weken geleden begraven. De gehele dienst en begrafenis is gefilmd en via livestream uitgezonden voor genodigden. Ook is de dienst opgenomen. Ik merk dat zeker ook mijn moeder regelmatig terugkijkt. Ik vind het een positief neveneffect van de heel vervelende regels die de coronamaatregelen met zich meebrengen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie