Wat denken jullie, zullen de christelijke kerken ooit een wo
Wat denken jullie, zullen de christelijke kerken ooit een wo
Wat denken jullie zullen de christelijke kerken ooit een worden?
Ik zit nu eens te denken. We willen wel allemaal dat er kerkelijke eenheid komt, die God alleen geven kan. Maar geloven doen we het eigenlijk niet. Geloven we dan nog wel écht dat God het wel kan geven? Persoonlijk denk ik dat we dan te weinig op God vertrouwen.Oorspronkelijk gepost door limosaDat denk ik niet. Wel zullen ooit alle leden van de Kerk verenigd worden.Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Wat denken jullie zullen de christelijke kerken ooit een worden?
Maar dé Kerk komt eens Thuis: bij God Drie-enig, in de eeuwige zaligheid. Daar zorgt Hij Zélf voor.
Ik ben er van overtuigt dat God bij machte is een wonderen te doen. Maar gezien dat het in deze aflopende tijden steeds slechter zullen worden denk ik niet dat het realistisch is; de liefde verkilt, de zonde neemt openlijk toe en het einde naderd. We mogen ons afvragen: de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?
[Aangepast op 27/4/04 door Dathenum]
[Aangepast op 27/4/04 door Dathenum]
Zolang wij het altijd nog beter denken te weten, dan onze buur-kerken, zal er wel geen één kerk komen.
Traditie gaat nou eenmaal voor de Bijbel, in veel kerken.
Starre houding naar kerken toe. Tuurlijk ontkennen we het. Maar het gebeurt wel. Ook in mijn kerk.
Kerken die wel groeien (evangelisch) die zijn te modern, en niet bijbelgetrouw of wat voor redenen dan ook. Andere kerken zijn weer te streng.
Waar is Jezus? in welke kerk?
Starre houding naar kerken toe. Tuurlijk ontkennen we het. Maar het gebeurt wel. Ook in mijn kerk.
Kerken die wel groeien (evangelisch) die zijn te modern, en niet bijbelgetrouw of wat voor redenen dan ook. Andere kerken zijn weer te streng.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
ik zou het wel weten.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Zolang wij het altijd nog beter denken te weten, dan onze buur-kerken, zal er wel geen één kerk komen.

Inderdaad, een 'goed' argument. Hieraan had ik nog niet gedacht. Misschien heeft het daarmee te maken, met de aflopende tijden.Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Ik ben er van overtuigt dat God bij machte is een wonderen te doen. Maar gezien dat het in deze aflopende tijden steeds slechter zullen worden denk ik niet dat het realistisch is; de liefde verkilt, de zonde neemt openlijk toe en het einde naderd.