Wat denken jullie, zullen de christelijke kerken ooit een wo

Plaats reactie
Jan de Wit

Wat denken jullie, zullen de christelijke kerken ooit een wo

Bericht door Jan de Wit »

Wat denken jullie zullen de christelijke kerken ooit een worden?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Alle denominaties zullen nooit 1 worden, dat is een ilusie. De Kerk (dat is: alle ware gelovigen) is nu onzichtbaar 1, na de wederkomst zichtbaar in de hemel.

[Aangepast op 27/4/04 door Dathenum]
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Alle denominaties zullen nooit 1 worden, dat is een ilusie. De Kerk (dat is: alle ware gelovigen) is nu onzichtbaar 1, na de wederkomst zichtbaar in de hemel.

Kan me voorstellen dat je de hoop hebt opgeven.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Dat denk ik niet. Wel zullen ooit alle leden van de Kerk verenigd worden.
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Dat denk ik niet. Wel zullen ooit alle leden van de Kerk verenigd worden.
Ik zit nu eens te denken. We willen wel allemaal dat er kerkelijke eenheid komt, die God alleen geven kan. Maar geloven doen we het eigenlijk niet. Geloven we dan nog wel écht dat God het wel kan geven? Persoonlijk denk ik dat we dan te weinig op God vertrouwen.
Maar dé Kerk komt eens Thuis: bij God Drie-enig, in de eeuwige zaligheid. Daar zorgt Hij Zélf voor.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik ben er van overtuigt dat God bij machte is een wonderen te doen. Maar gezien dat het in deze aflopende tijden steeds slechter zullen worden denk ik niet dat het realistisch is; de liefde verkilt, de zonde neemt openlijk toe en het einde naderd. We mogen ons afvragen: de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Zolang wij het altijd nog beter denken te weten, dan onze buur-kerken, zal er wel geen één kerk komen.

Traditie gaat nou eenmaal voor de Bijbel, in veel kerken.

Starre houding naar kerken toe. Tuurlijk ontkennen we het. Maar het gebeurt wel. Ook in mijn kerk.

Kerken die wel groeien (evangelisch) die zijn te modern, en niet bijbelgetrouw of wat voor redenen dan ook. Andere kerken zijn weer te streng.

Waar is Jezus? in welke kerk?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Zolang wij het altijd nog beter denken te weten, dan onze buur-kerken, zal er wel geen één kerk komen.

Traditie gaat nou eenmaal voor de Bijbel, in veel kerken.

Starre houding naar kerken toe. Tuurlijk ontkennen we het. Maar het gebeurt wel. Ook in mijn kerk.

Kerken die wel groeien (evangelisch) die zijn te modern, en niet bijbelgetrouw of wat voor redenen dan ook. Andere kerken zijn weer te streng.

Waar is Jezus? in welke kerk?
ik zou het wel weten. :D
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Ik ben er van overtuigt dat God bij machte is een wonderen te doen. Maar gezien dat het in deze aflopende tijden steeds slechter zullen worden denk ik niet dat het realistisch is; de liefde verkilt, de zonde neemt openlijk toe en het einde naderd.
Inderdaad, een 'goed' argument. Hieraan had ik nog niet gedacht. Misschien heeft het daarmee te maken, met de aflopende tijden.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Niet dat het in de eerste christenkerk lukte. Toen waren er ook al een overvloed aan dwalingen, dwaalgeesten, scheuringen e.d.. Het blijven mensen die de kerken bevolken.
Plaats reactie