cabaret
Er is verschil tussen cabaret en cabaret. Af en toe een cabaretje luisteren is goed voor de lachspieren.
Echter, vaak komen 1 of meer van de volgende elementen erin voor die niet goed zijn:
1) Vloeken / grove woorden
2) Discriminatie (op basis van huidkleur of geloof)
3) Ongepast spreken over sex
4) Op onbijbelse wijze spreken over God
Zolang bovenstaande ingredienten niet aanwezig zijn heb ik nix tegen cabaret...
Echter, vaak komen 1 of meer van de volgende elementen erin voor die niet goed zijn:
1) Vloeken / grove woorden
2) Discriminatie (op basis van huidkleur of geloof)
3) Ongepast spreken over sex
4) Op onbijbelse wijze spreken over God
Zolang bovenstaande ingredienten niet aanwezig zijn heb ik nix tegen cabaret...
ben ik mee eens.
Als er gevloekt word of God word belachelijk gemaakt wil ik er ook niet van weten.
En hoe denken jullie over profane muziek.
Zoals bij een concertgebouw. Op de site las ik een stuk dat het niet gewenst is.
Omdat het profane liederen waren. (hoeft niet altijd zo te zijn vind ik)
Ik heb er niets op tegen.
Als er gevloekt word of God word belachelijk gemaakt wil ik er ook niet van weten.
En hoe denken jullie over profane muziek.
Zoals bij een concertgebouw. Op de site las ik een stuk dat het niet gewenst is.
Omdat het profane liederen waren. (hoeft niet altijd zo te zijn vind ik)
Ik heb er niets op tegen.
Ik weet niet of je het gelezen hebt, in 'De naam van de Roos' van Umberto Eco vindt een blinde bibliothecaris dat er niet gelachen mag worden. Er staat immers nergens in de bijbel dat Christus lachte.Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Ik las ergens op de site dat christenen niet naar cabaret mogen. HOEZO NIET?
Het gaat toch niet tegen de wet van God.
De tien geboden.
Waar staat in de bijbel dat christenen niet naar cabaret mogen?
Maar volgensmij verkondigd Jezus wel een blijde boodschap!Oorspronkelijk gepost door lokje
Ik weet niet of je het gelezen hebt, in 'De naam van de Roos' van Umberto Eco vindt een blinde bibliothecaris dat er niet gelachen mag worden. Er staat immers nergens in de bijbel dat Christus lachte.
En waarom zou je niet mogen lachen? dat is toch ook een "gave" die je van God gekregen hebt...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Hans Liberg is ook leuk! Heb ik vanavond wat van gehoord.
Zit achter een piano, en speelt met klassieke muziek, maakt daar grapjes over. Ook kan hij heel leuk dingen muzikaal uitbeelden.
Wat ik tot nu toe gehoord heb, was niet grof. Grapjes over componisten en hun muziek moet gewoon kunnen :,
Zit achter een piano, en speelt met klassieke muziek, maakt daar grapjes over. Ook kan hij heel leuk dingen muzikaal uitbeelden.
Wat ik tot nu toe gehoord heb, was niet grof. Grapjes over componisten en hun muziek moet gewoon kunnen :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ik ben bij een show van Hans Liberg geweest. Hij is erg goed, zeer muzikaal en onwijs grappig omdat hij allerlei dingen heel snel combineert. Een aanrader voor de liefhebber van (klassieke) muziek en leuke humor.
En ik ben het met Jan de Wit eens: een grap af en toe moet kunnen, en cabaretiers zijn de narren van deze eeuw: een nar werd aangesteld om de gang van zaken te relativeren, want dat heb je als koning nodig. Wij ook wel 's denk. Ik ben soms bang dat er te weinig gelachen wordt in de kerk. (waarmee ik niet wil zeggen dat de kerk cabaresk moet worden natuurlijk).
En ik ben het met Jan de Wit eens: een grap af en toe moet kunnen, en cabaretiers zijn de narren van deze eeuw: een nar werd aangesteld om de gang van zaken te relativeren, want dat heb je als koning nodig. Wij ook wel 's denk. Ik ben soms bang dat er te weinig gelachen wordt in de kerk. (waarmee ik niet wil zeggen dat de kerk cabaresk moet worden natuurlijk).
Soms wordt er wel gelachen in de kerk.
Ik zal een klein verhaal daar over vertellen.
De dominee had op de preekstoel last van een grote bromvlieg die steeds maar weer om zijn hoofd heen vloog. Hij had al een paar keer geprobeerd hem weg te wuiven maar dat haalde niets uit. Totdat de beteffende vlieg op de rand van de preekstoel bleef zitten en de dominee op het idee kwam om hem nu eens een flinke opzwieper te geven. Met een forse klap op de rand van de preekstoel vloeg de vlieg alsnog weg, waarop de dominee zei: en nog mis ook. Je begrijpt dat er toen wel even ingehouden gelachen werd in de kerk.
Misschien valt dit dan wel onder kerkelijke cabaret.:,:,
Ik zal een klein verhaal daar over vertellen.
De dominee had op de preekstoel last van een grote bromvlieg die steeds maar weer om zijn hoofd heen vloog. Hij had al een paar keer geprobeerd hem weg te wuiven maar dat haalde niets uit. Totdat de beteffende vlieg op de rand van de preekstoel bleef zitten en de dominee op het idee kwam om hem nu eens een flinke opzwieper te geven. Met een forse klap op de rand van de preekstoel vloeg de vlieg alsnog weg, waarop de dominee zei: en nog mis ook. Je begrijpt dat er toen wel even ingehouden gelachen werd in de kerk.
Misschien valt dit dan wel onder kerkelijke cabaret.:,:,