Ik weet niet of het in de GG nergens gebeurd, de rest heb je gelijk. Maar in HHK, CGK etc is het in veel gemeenten wel gebruikelijk.-DIA- schreef:Ik weet niet of u het wel weet, maar ik ken geen enkele GerGem, GerGemiNed of OudGerGem waar vrouwen direct kiezen op ledenvergaderingen. Hoe dat in PKN- en HHK-gemeenten gaat weet ik niet. Wel dat ze daar niet zoals in de afgescheiden kerken een ledenvergadering kennen die direct de door de kerkenraad voorgestelde ambtsdragers kiezen, of een predikant beroepen.DDD schreef:Je moet het hele draadje lezen. Dan had je gezien dat Philpot geen problemen had met vrouwenstemrecht, en dat is dus niet 'nu', maar al geruime tijd geleden.
Alhoewel ik ook weet dat er in gemeenten vrouwen zijn die wel het recht hebben om te stemmen, en ook wel naar ledenvergaderingen komen, maar toch vanuit principe geen stem uitbrengen. Ik kan daar wel respect voor opbrengen. Ik vraag me persoonlijk ook wel af of het stemmen van een vrouw op een ledenvergadering een eerste stap is naar het (regeer)ambt en zo de weg gebaand wordt , heel voorzichting, vaak onbewust, naar vrouwelijke ambtsdragers.