Beroepingswerk discussie [4]

merel

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Wel humor dat Jantje zich nu moet verantwoorden, terwijl ik ook al expliciet de mannen had vermeld. :)
Ook daar had ik overheen gelezen :D

Ik ken niemand binnen de Ger Gem en heb zelf altijd mogen stemmen. Ben mij er daarom minder bewust van dat dit nog niet geldt voor alle gemeentes.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef:
Mannetje schreef:Wel humor dat Jantje zich nu moet verantwoorden, terwijl ik ook al expliciet de mannen had vermeld. :)

Ik ken niemand binnen de Ger Gem en heb zelf altijd mogen stemmen. Ben mij er daarom minder bewust van dat dit nog niet geldt voor alle gemeentes.
Wat mij betreft staat het woordje "nog" ten onrechte in je zin...
- Niet meer zo actief -
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Hier in mijn omgeving is een rechtzinnige HHK en een CGK die verkeert in de kring rondom BhP, ik denk dat beide gemeenten als ik ze zou moeten indelen in "hokjes vakjes" zwaarder zijn dan mijn eigen Geref. gemeente. Daar is het heel normaal dat de vrouwen meestemmen bij de ledenvergadering. Die vergadering houdt men daar heel praktisch na een ochtenddienst op zondag.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Idd heel praktisch!
Bij ons word er ook meestal gestemd (als het de tijd of weer nodig is) na een kerkdienst.
Biddag of dankdag ook bijv.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
samanthi

Bericht door samanthi »

Erskinees schreef:Hier in mijn omgeving is een rechtzinnige HHK en een CGK die verkeert in de kring rondom BhP, ik denk dat beide gemeenten als ik ze zou moeten indelen in "hokjes vakjes" zwaarder zijn dan mijn eigen Geref. gemeente. Daar is het heel normaal dat de vrouwen meestemmen bij de ledenvergadering. Die vergadering houdt men daar heel praktisch na een ochtenddienst op zondag.
Bij deBHP waar ik opgegroeid ben en later gekerkt heb mochten vrouwen niet stemmen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
merel schreef:

Ja, dat is nog altijd het geval. Als men* hier achter komt dat op de ledenvergaderingen geen kiesrecht voor vrouwen is zal het vuur wellicht nog eens oplaaien.
* men = de strijdvaardige strijders voor gelijke rechten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
merel schreef:Waarom vind jij het een belangrijke extra toevoeging?
Omdat het anders voor buitenstaanders ook zou kunnen betekenen dat er vrouwen aanwezig kunnen zijn.
O ja, stel je voor. Al die mensen die dat lezen op dit forum en massaal jouw kerkenraad ter verantwoording gaan roepen. Ondertussen snoepend van de komkommers.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
merel schreef:

Ja, dat is nog altijd het geval. Als men* hier achter komt dat op de ledenvergaderingen geen kiesrecht voor vrouwen is zal het vuur wellicht nog eens oplaaien.
Nee hoor. Deze verandering komt gewoon van binnenuit.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Ja, dat is nog altijd het geval. Als men* hier achter komt dat op de ledenvergaderingen geen kiesrecht voor vrouwen is zal het vuur wellicht nog eens oplaaien.
Onder invloed van de tijdgeest toch?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
FlyingEagle

Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Ja, dat is nog altijd het geval. Als men* hier achter komt dat op de ledenvergaderingen geen kiesrecht voor vrouwen is zal het vuur wellicht nog eens oplaaien.
Onder invloed van de tijdgeest toch?
Dat kan of gewoon voortschrijdend inzicht
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
merel schreef:Waarom vind jij het een belangrijke extra toevoeging?
Omdat het anders voor buitenstaanders ook zou kunnen betekenen dat er vrouwen aanwezig kunnen zijn.
O ja, stel je voor. Al die mensen die dat lezen op dit forum en massaal jouw kerkenraad ter verantwoording gaan roepen. Ondertussen snoepend van de komkommers.
Precies. Dat bedoel ik. :haha

De komkommertijd is overigens nog niet aangebroken hoor. Dat duurt nog eventjes.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje

Bericht door Mannetje »

In onze kas beginnen eerste komkommers toch echt te groeien...
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ja kaskomkommers maar door weer en wind stevig gewortelde komkommerplanten geven smaakvollere en grote komkommers
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Ja kaskomkommers maar door weer en wind stevig gewortelde komkommerplanten geven smaakvollere en grote komkommersAfbeeldingAfbeelding
Die groeien in komkommerhoven?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ja kaskomkommers maar door weer en wind stevig gewortelde komkommerplanten geven smaakvollere en grote komkommersAfbeeldingAfbeelding
Die groeien in komkommerhoven?
Ja, zomer en winter door... :jongle
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten