Maatregelen kerk ivm coronavirus

-DIA-

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef: Inmiddels weet je wel dat je op een aantal punten niet veel mensen hebben die je begrijpen of willen begrijpen of het gewoon niet met je eens zijn DIA. Wat dat betreft zou je dat iets meer moeten incalculeren als je post op refoforum.
Ik weet het. De tijd wordt rijp. Het is vaak meer een kwelling dan dat er enige stichting en nuttigheid van uitgaat. Ik ben ook maar een eenzame mus op het dak en ook in onze omgeving is er weinig opmerking, hoewel velen nog onder een ernstvolle preek zitten, slaan ze dicht als je daar iets van wil zeggen. Nu heb ik ook niet zo bar veel te zeggen hoor, maar toch sta je wel eens verwonderd als mensen zo uit de kerk komen en weer over lijken te gaan tot de dingen van de dag. Het enige wat te praten is, dat zijn meest de afkondigingen. Sommigen zeggen: In de week naar een weekdienst luisteren? Dat is voor de liefhebbers. Nou, zei ds, vD. eens, dan zegt zo iemand daarmee meteen dat hij of zij geen liefhebber is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
Of een preek kijken ;)
Overigens ben ik blij dat er nog preken op YouTube verschijnen die de moeite wel waard zijn. Zoek bv. eens op ds. Joh. van der Poel, ds. F. Mallan, ds. J. Mol, ds. Lamain, ds. E. Venema, Ds. J. Veenendaal, Ds. F. Bakker, ds. J. Catsburg, ds. E. du Marchie van Voorthuijsen, enz. Wat dat betreft staan er steeds meer op uit deze richting.
Elke preek waarin Gods Woord op de rechte manier verkondigd wordt is de moeite wel waard.
Dan zoek je in de eerste plaats niet op de naam van een predikant, maar zal je hart vooral uitgaan naar dat Woord en wat dat Woord tot jouw hart persoonlijk te zeggen heeft.
Hoe beschamend moet het zijn als een preek je tot zegen mag zijn terwijl je de predikant in feite al gewogen had en volgens eigen constatering te licht hebt gevonden.
Helemaal eens Roos. Pas weer van die voorbeelden meegemaakt. Een dominee is al afgeserveerd voor het eerste woord. Puur obv 'ligging' en 'van horen zeggen'. Ik denk, als we echt biddend mogen luisteren, dat dit én geen pas geeft, én vaak ook totaal niet waar blijkt.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ben ik met Zeeuw eens. Op die manier word het erg moeilijk (ik zeg dus niet onmogelijk) om nog iets goeds uit een preek van "zo'n" dominee mee te krijgen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Ben ik met Zeeuw eens. Op die manier word het erg moeilijk (ik zeg dus niet onmogelijk) om nog iets goeds uit een preek van "zo'n" dominee mee te krijgen.
Klopt. Het is gevaarlijk de dominee, als de dominee te zien. Hij staat daar, ga ik toch vanuit dat we dit nog geloven, als gezant van zijn Zender.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Artikel in NRC dat koren superverspreiders zijn. Betreft diverse koren in Nederland waar veel leden ziek zijn geworden.
pierre27

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
pierre27 schreef: Inmiddels weet je wel dat je op een aantal punten niet veel mensen hebben die je begrijpen of willen begrijpen of het gewoon niet met je eens zijn DIA. Wat dat betreft zou je dat iets meer moeten incalculeren als je post op refoforum.
Ik weet het. De tijd wordt rijp. Het is vaak meer een kwelling dan dat er enige stichting en nuttigheid van uitgaat. Ik ben ook maar een eenzame mus op het dak en ook in onze omgeving is er weinig opmerking, hoewel velen nog onder een ernstvolle preek zitten, slaan ze dicht als je daar iets van wil zeggen. Nu heb ik ook niet zo bar veel te zeggen hoor, maar toch sta je wel eens verwonderd als mensen zo uit de kerk komen en weer over lijken te gaan tot de dingen van de dag. Het enige wat te praten is, dat zijn meest de afkondigingen. Sommigen zeggen: In de week naar een weekdienst luisteren? Dat is voor de liefhebbers. Nou, zei ds, vD. eens, dan zegt zo iemand daarmee meteen dat hij of zij geen liefhebber is.
Ergens begrijp ik je eenzaamheid vanuit mijn eigen leven. Ook als het gaat dat je er niet met jan en alleman over kan praten. Dan kun je je nog eenzamer voelen. Waar ik op doelde is dat je soms van te voren al kan weten hoe de reacties gaan komen en lopen. Ik denk dan weleens, DIA hou dat voor je of deel het met mensen waarvan je weet dat ze je begrijpen. Het is vaak zo zinloos. Maar dat heb ik bij de postingen van een broeder uit het Zeeuwse ook wel eens. Het kan je zoveel (vervelende, soms terechte) opmerkingen schelen waar je dan weer wakker van kan liggen. En soms zijn er gewoon zaken waar anderen heel anders tegen aan kijken, dat heb je op een openbaar forum. Compleet diverse meningen. Meningen waar ik soms van gruw en soms in bijval. Je moet om hier deel te kunnen nemen aan discussies redelijk in je schoenen staan. In elk geval sterkte.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Framboos

Bericht door Framboos »

Mona Lisa schreef:Vaccinatie tegen Corona zal komende jaren nog niet effectief zijn. De griepprik is ook nog maar voor 40% effectief. En die wordt ieder jaar aangepast aan de dan meest voorkomende typen van het influenzavirus, of de typen waarvan men verwacht dat die komen. COVID-19 is waarschijnlijk nu al aan het muteren. Ik hoorde vandaag van iemand van een SEH dat ze een verschuiving zien in de klachten die het virus veroorzaakt. De ontwikkeling van een vaccin tegen COVID-19 zal nog jaren achter de actualiteit aanlopen in plaats van die voor te zijn.
Je verteld het alsof het een waarheid is, maar in feite weten we hier nog vrij weinig van. Dat een virus muteert (en dat doen de meeste virussen), betekent niet dat een vaccin niet zal werken. Dat hangt af waar in het virus de mutaties plaatsvinden, waar het minst stabiele deel van het DNA of RNA in het virus zit. Als bepaalde kerneiwitten niet veranderen, kan een vaccin goed werken
parsifal

Bericht door parsifal »

foutje
Laatst gewijzigd door parsifal op 14 mei 2020, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef:
-DIA- schreef:
Ergens begrijp ik je eenzaamheid vanuit mijn eigen leven. Ook als het gaat dat je er niet met jan en alleman over kan praten. Dan kun je je nog eenzamer voelen. Waar ik op doelde is dat je soms van te voren al kan weten hoe de reacties gaan komen en lopen. Ik denk dan weleens, DIA hou dat voor je of deel het met mensen waarvan je weet dat ze je begrijpen. Het is vaak zo zinloos. Maar dat heb ik bij de postingen van een broeder uit het Zeeuwse ook wel eens. Het kan je zoveel (vervelende, soms terechte) opmerkingen schelen waar je dan weer wakker van kan liggen. En soms zijn er gewoon zaken waar anderen heel anders tegen aan kijken, dat heb je op een openbaar forum. Compleet diverse meningen. Meningen waar ik soms van gruw en soms in bijval. Je moet om hier deel te kunnen nemen aan discussies redelijk in je schoenen staan. In elk geval sterkte.
Ik begrijp het wel, maar mijn probleempje is ook dat ik me schuldig voel als ik op vragen niet antwoord. Zoiets vind ik gewoon onbeleefd. Maar laat maar.
merel

Bericht door merel »

Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

@Dia lever dan maar gewoon bijdragen waarbij je geen respons hoeft te verwachten . bijv wel bij welke van de 2 spelletje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:@Dia lever dan maar gewoon bijdragen waarbij je geen respons hoeft te verwachten . bijv wel bij welke van de 2 spelletje
Mijns inziens is dat spelletje een noodoplossing met uiterst weinig diepgang, dat meest van stal wordt gehaald als er spanningen zijn. Dat behoorde niet alzo te zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Samen met andere juristen heeft (prof) Brouwer ernstige kritiek op de langdurige inperking van de grondrechten tijdens deze coronacrisis, zoals het bezoekverbod in verpleeghuizen (...), de maximering van het aantal deelnemers aan religieuze bijeenkomsten en het verbod op samenkomsten bij mensen thuis.

‘Zoiets kan misschien tijdelijk en op kleine schaal bij acuut levensgevaar’, zet hij. ‘Maar dit duurt al acht weken. Voor langdurig diepgaand ingrijpen op de vrijheidsrechten van 17 miljoen Nederlanders bieden die noodverordeningen geen juridische basis (...)'
Bron: Volkskrant
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:
Samen met andere juristen heeft (prof) Brouwer ernstige kritiek op de langdurige inperking van de grondrechten tijdens deze coronacrisis, zoals het bezoekverbod in verpleeghuizen (...), de maximering van het aantal deelnemers aan religieuze bijeenkomsten en het verbod op samenkomsten bij mensen thuis.

‘Zoiets kan misschien tijdelijk en op kleine schaal bij acuut levensgevaar’, zet hij. ‘Maar dit duurt al acht weken. Voor langdurig diepgaand ingrijpen op de vrijheidsrechten van 17 miljoen Nederlanders bieden die noodverordeningen geen juridische basis (...)'
Heb je een link?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:
Valcke schreef:

Heb je een link?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... bc97c8efa/
Plaats reactie