Maatregelen kerk ivm coronavirus

Ambtenaar

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef:Ik vraag me steeds meer af wat er gebeurt bij een volgende polio epidemie. Ik ben bang dat kerken sluiten op de Biblebelt
een reële optie is geworden.
Kinderen worden gevaccineerd tegen polio. Dus uitbraak van een polio-epidemie lijkt me niet heel waarschijnlijk.
helma

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
helma schreef:Ik vraag me steeds meer af wat er gebeurt bij een volgende polio epidemie. Ik ben bang dat kerken sluiten op de Biblebelt
Kinderen worden gevaccineerd tegen polio. Dus uitbraak van een polio-epidemie lijkt me niet heel waarschijnlijk.
In de Biblebelt lang niet alle kinderen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef:
Dan zou kunnen. Maar bij uitbraak lijkt me dit geen reden om kerken te sluiten. Misschien zijn ouders dan zo verstandig om kinderen alsnog te laten vaccineren.
windorgel

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

helma schreef:Ik vraag me steeds meer af wat er gebeurt bij een volgende polio epidemie.
Ik ben bang dat kerken sluiten op de Biblebelt
Heb ik me ook afgevraagd, Helma. Want als zo'n epidemie er komt, betreft dat met name de kerken (rechterflank). In 1992/1993 gingen we desondanks gewoon naar de kerk. Maar ik vermoed dat er nu andere adviezen zouden komen. Overigens verspreidt dat virus zich wel op een iets andere manier dacht ik.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Een aantal ontoelaatbare berichten geknipt. Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Ik vraag me steeds meer af wat er gebeurt bij een volgende polio epidemie.
Ik ben bang dat kerken sluiten op de Biblebelt
Je noemt nu polio, maar het kan ook een andere ziekte zijn.
TBC is evenmin het land uit en virologen voorzien dat er na het Corona wel weer een ander type virus komt.
Misschien is iedereen nu wel meer alert geworden.
In die zin, met de kennis van nu waren de wintersporters meteen geïsoleerd gezet en het carnaval afgeblazen.
En als de kerken aangewezen worden als besmettingsgevaar, zijn de stadions en theaters dat net zo goed!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Als er een vaccin is gevonden word ook (weer) niet iedereen ingeënt.
Er blijven toch altijd tegenstanders.
Om wat voor vaccin of reden dan ook.
Dat heb je ooit in de "pokkentijd" ook gehad.
Door overlevering heb ik daar ook veel over gehoord.
Er waren ook toen mensen (nog meer dan nu) die tegen inentingen waren.
Sommigen zijn toen wel hun werk/baan kwijtgeraakt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Adje

Bericht door Adje »

Ambtenaar schreef:
helma schreef:
Dan zou kunnen. Maar bij uitbraak lijkt me dit geen reden om kerken te sluiten. Misschien zijn ouders dan zo verstandig om kinderen alsnog te laten vaccineren.
Veel zorgverleners zijn wel ingeënt tegen polio. Het risico dat een zorgverlener besmet raakt/ziek wordt door besmetting met poliovirus is heel klein.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: En als de kerken aangewezen worden als besmettingsgevaar, zijn de stadions en theaters dat net zo goed!
Hoezo probeer je nu een tegenstelling te creëren die er niet is? Voetbalstadions blijven tot minimaal 1 september niet toegankelijk voor publiek en ook theaters en bioscopen blijven voorlopig dicht.
Vervolgde
Verbannen

Bericht door Vervolgde »

DDD schreef:Mijns inziens is dat onjuist.
De argumentatie waarom het gestelde onjuist is, ontbreekt. Zou een toelichting of onderbouwing mogelijk zijn?
Valcke schreef: Daarnaast heb ik een ander criterium genoemd: de overheid mag nooit de gewetens binden. Dat gebeurt nu wel, aangezien mensen de mogelijkheid ontnomen wordt om voor Gods aangezicht zelf tot een afweging te komen of een samenkomst (fysiek) bijgewoond wordt of niet.
Voor mij ligt hier het meest principiële punt. De bevoegdheden en de verdeling daarvan tussen wereldlijke en kerkelijke overheid verschillen in de tijd en per land. Ook zal er verschil zijn in landen met een christelijke en een niet christelijke overheid. Genoeg verschillen.

Iedereen heeft een persoonlijke verantwoordelijkheid. En dan komt dat begrip 'geweten' om de hoek kijken.
Dan zijn de vragen:
- wat is het geweten en hoe functioneert het?
- wat is haar relatie tot de wet en het gebod?
- hoe kan een geweten worden gebonden, is dat mogelijk?
- schakelt binding van het geweten de persoonlijke verantwoordelijkheid uit?
Adje

Bericht door Adje »

Onderstaand komt uit een dagboek van een zorgmedewerker.
Zij werkt in een verzorgingstehuis dat zwaar is getroffen door het coronavirus.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/9712 ... bij-rsquo-
Hollander

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:Als er een vaccin is gevonden word ook (weer) niet iedereen ingeënt.
Er blijven toch altijd tegenstanders.
Op zich is dat natuurlijk heel logisch. Wanneer iemand principiële bezwaren heeft tegen inenten, dan is de uitbraak van een ziekte/virus ook een periode waarin principes extra worden bevraagd. Persoonlijk begrijp ik niet zo heel erg dat heel veel hoop, ook in reformatorisch-christelijke kringen, wordt gesteld op een vaccin, terwijl nauwelijks een tegengeluid klinkt.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef: Persoonlijk begrijp ik niet zo heel erg dat heel veel hoop, ook in reformatorisch-christelijke kringen, wordt gesteld op een vaccin, terwijl nauwelijks een tegengeluid klinkt.
Vaccins zijn enorm effectief gebleken in het voorkomen van ziektes. Dus op welk tegengeluid zit je te wachten?
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef: Persoonlijk begrijp ik niet zo heel erg dat heel veel hoop, ook in reformatorisch-christelijke kringen, wordt gesteld op een vaccin, terwijl nauwelijks een tegengeluid klinkt.
Vaccins zijn enorm effectief gebleken in het voorkomen van ziektes. Dus op welk tegengeluid zit je te wachten?
Je weet voldoende van principiële bezwaren af, of je die nu deelt of niet, dat deze vraag eigenlijk een retorische vraag is.
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: En als de kerken aangewezen worden als besmettingsgevaar, zijn de stadions en theaters dat net zo goed!
Hoezo probeer je nu een tegenstelling te creëren die er niet is? Voetbalstadions blijven tot minimaal 1 september niet toegankelijk voor publiek en ook theaters en bioscopen blijven voorlopig dicht.
Ik refereerde aan de uitspraak van Rutte. De kerken werden aangewezen als besmettingsbron.
De voetbalclubs treffen al voorbereidingen hoor. Spelers worden in quarantaine gezet en dagelijks getest.
De theaters en bioscopen zijn bezig om maatregelen te treffen, en in overleg, dus mogelijk dat zij toch eerder open mogen dan 1 september. De cultuur vindt zichzelf het hardst getroffen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie