Waar maak je je druk om man! Ik zou zeggen: bel de kerkenraad en vraag naar de rede en ga zoiets niet hier vragen!Hendrikus schreef:Natuurlijk zijn ze na 4 jaar aftredend. Maar als ze dan herkozen worden, en als dat proces zich eindeloos herhaalt, dan zitten ze levenslang. Dat is niet conform de DKO. Twee termijnen mag, maar dan vertrekken.Bruna schreef:Ze zullen vast periodiek zijn afgetreden en herstemd.crossmountain schreef:Ik kreeg recent een jubileumboek in handen van het 150 jarig bestaan van een Gereformeerde Gemeente. Er stond een lijst in van de ouderlingen die deze gemeente (rond de 1.000 leden) de afgelopen 150 jaar hebben gediend. Ik werd verdrietig van deze lijst. Er stonden slechts 42 ouderlingen op! Waarom beroept men zich in de Gereformeerde Gemeente zich zo graag op Calvijn en Dordt maar wordt dit "DKO-gebod" met voeten getreden. En de argumenten die Calvijn noemt zijn anno 2020 zó waar en nodig:
Voor de ouderlingen en diakenen achtte Calvijn het tijdelijk dienen gewenst. Aftreden na een bepaalde tijd van dienst achtte hij nodig:
a. Opdat alle tirannie in de kerk zou worden geweerd en hiërarchie zou worden voorkomen;
b. Opdat ook de invloed van de gemeente op de regering van de kerk zou worden versterkt;
c. Opdat de verschillende krachten en gaven die in de gemeente schuilen, zoveel mogelijk tot openbaring zouden komen.
Blijkbaar hebben ze hierin het vertrouwen van de leden.
Waarom moet zoiets nu weer hier in het openbaar gesteld/gevraagd worden?
Alsof er al niet genoeg negativiteit is op het gebied van Godsdienst in heel Nederland!!!