Maatregelen kerk ivm coronavirus

Ad Anker
Moderator

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Veel kijkplezier morgen!
Ja, dank je. Jij ook. :yahoo
En een haarscherp beeld dat ik had, joh! Alsof ik gewoon in de kerk zat.
Als het Woord als een tweesnijdend haarscherp zwaard gefungeerd heeft voor je ziel is het pas echt goed, Jantje.
Hebreëen 4:12 en 13
Mara

Bericht door Mara »

merel schreef: Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.
Dan kom je dus slaap tekort.
Voor een jong en gezond iemand lijkt mij dit niet goed.
Jantje schreef:En een haarscherp beeld dat ik had, joh! Alsof ik gewoon in de kerk zat.
Het beeld voegt helemaal niets toe. Sommige kerken bieden alleen beelduitzending aan, maar wij kijken niet.

Er zit ook verschil in het starten van de uitzending, in die zin, soms twijfel je of het geluid het wel doet, omdat je tot voor een paar minuten voor aanvang niks hoort.
Niet iedere organist is kennelijk vroeg aanwezig.
Terwijl ik dat juist zo waardevol vind. Meestal wordt een improvisatie gespeeld van een Psalm of Lied dat later gezongen wordt.
Maar na de dienst wordt dat gelukkig vaak wel goedgemaakt.
Gisteren ook, paar minuten voor aanvang helaas, maar erna hebben we wel ruim 10 minuten kunnen genieten van prachtig orgelspel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Mara schreef: Dan kom je dus slaap tekort.
Waarom toch zo snel diagnoses stellen? :bobo Ik heb ook familieleden die zo in slaap vallen na een paar minuten de ogen dicht, terwijl ze totaal niet vermoeid zijn. Jouw lichaam werkt zo niet, dat kan. Andere lichamen werken weer anders. Dat betekent niet dat er bij Merel iets fout is. Je kan toch niet achter je beeldscherm concluderen dat iemand slaaptekort heeft?!
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Dit geldt niet voor iedereen. Als ik mijn ogen dichtdoen val ik binnen 5 minuten in slaap.
Dan kom je dus slaap tekort.
Ik kom zeker geen slaap tekort. Heb dit al mijn hele leven gehad, mijn vader heeft dit ook en ik zie dit bij 1 van de kinderen ook terug. Ik houd daarom bij het bidden in de kerk mijn ogen ook open. Ik val geheid in slaap.
Mara

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:
Mara schreef: Dan kom je dus slaap tekort.
Waarom toch zo snel diagnoses stellen?
Diagnoses nog wel, toe maar.
Dit is wat ik van een arts hoor!

En hoe werkt het dan als je je energiek voelt, maar zodra je je ogen sluit, ben je weg.
Ik ken inderdaad ook mensen die hier last van hebben, maar hun slaappatroon is dan niet goed.

Het gaat niet over het aantal uren dat je denkt te slapen, maar de kwaliteit ervan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hollander

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Het beeld voegt helemaal niets toe. (…)
Ik heb diverse ouderen gesproken die het erg waarderen. Naast de andere betrokkenheid (veelal telefoontjes/kaartjes), ervaren ze door het beeld juist meer betrokkenheid met de kerkdienst en de kerk. Ze zien de dominee, de ouderling, soms nog een andere persoon in beeld. Het is een stukje meemaken van de eredienst op afstand. Met gemis in het hart over het ontbreken van de fysieke eredienst, ben ik toch dankbaar voor de beeld- en geluidsmogelijkheden.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Mara schreef:Het beeld voegt helemaal niets toe. (…)
Ik heb diverse ouderen gesproken die het erg waarderen. Naast de andere betrokkenheid (veelal telefoontjes/kaartjes), ervaren ze door het beeld juist meer betrokkenheid met de kerkdienst en de kerk. Ze zien de dominee, de ouderling, soms nog een andere persoon in beeld. Het is een stukje meemaken van de eredienst op afstand. Met gemis in het hart over het ontbreken van de fysieke eredienst, ben ik toch dankbaar voor de beeld- en geluidsmogelijkheden.
Geheel eens. Al moet ik wel tegenstrijdig zijn:
Ad Anker schreef:
Jantje schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Veel kijkplezier morgen!
Ja, dank je. Jij ook. :yahoo
En een haarscherp beeld dat ik had, joh! Alsof ik gewoon in de kerk zat.
Als het Woord als een tweesnijdend haarscherp zwaard gefungeerd heeft voor je ziel is het pas echt goed, Jantje.
Hebreëen 4:12 en 13
Ook dit is namelijk geheel waar. Maar dat gold met name voor de avonddienst in een zustergemeente. En toen was het alléén mogelijk om te luisteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ik las zojuist dat bepaalde contactberoepen langzaam weer mogen opstarten. Vinden jullie dat daarmee ook het pastoraat en bezoekwerk weer opgestart mag worden met inachtneming van de 1,5 meter regel? Dan denk ik aan pastorale bezoeken van predikanten, kennismakingsbezoeken, huisbezoeken etc. In mijn gemeente is vrijwel alles de laatste tijd vooruitgeschoven en het overige gebeurde allemaal telefonisch. Het zou fijn zijn wanneer dit allemaal weer in reallife kan.
merel

Bericht door merel »

Huisbezoeken en kennismakingsgesprekken zou ik zelf weigeren in deze periode. Dat kan in 2022 ook wel weer :D .Ik denk dat voor sommige mensen pastorale bezoeken prettig zouden kunnen zijn.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik zie juist uit naar een kennismakingbezoek!
Laat maar beginnen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Adje

Bericht door Adje »

Bertiel schreef:ik zie juist uit naar een kennismakingbezoek!
Laat maar beginnen.
Hoe zo? Jullie gaan toch in jou huis wonen of ga je een kerkelijke overstap maken?
Adje

Bericht door Adje »

Erskinees schreef:Ik las zojuist dat bepaalde contactberoepen langzaam weer mogen opstarten. Vinden jullie dat daarmee ook het pastoraat en bezoekwerk weer opgestart mag worden met inachtneming van de 1,5 meter regel? Dan denk ik aan pastorale bezoeken van predikanten, kennismakingsbezoeken, huisbezoeken etc. In mijn gemeente is vrijwel alles de laatste tijd vooruitgeschoven en het overige gebeurde allemaal telefonisch. Het zou fijn zijn wanneer dit allemaal weer in reallife kan.
Misschien om te beginnen pastorale bezoeken afleggen waar dat nodig én gewenst is?!
huisman

Bericht door huisman »

Erskinees schreef:Ik las zojuist dat bepaalde contactberoepen langzaam weer mogen opstarten. Vinden jullie dat daarmee ook het pastoraat en bezoekwerk weer opgestart mag worden met inachtneming van de 1,5 meter regel? Dan denk ik aan pastorale bezoeken van predikanten, kennismakingsbezoeken, huisbezoeken etc. In mijn gemeente is vrijwel alles de laatste tijd vooruitgeschoven en het overige gebeurde allemaal telefonisch. Het zou fijn zijn wanneer dit allemaal weer in reallife kan.
Dat kan nu ook al. Je mag max 3 volwassenen in huis ontvangen dus ook 1 predikant.
Het werd alleen niet verstandig gevonden om het bezoekwerk door te zetten maar het was en is niet verboden.

Zelf heb ik meer behoefte aan een kapper.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Het mag officieel nu wel maar het gebeurt in de praktijk niet. Dat komt ook door de adviezen van de kerkelijke bureaus of deputaatschappen. Wanneer contactberoepen weer aan de slag mogen (eindelijk weer naar de kapper) zouden de deputaatschappen of kerkelijke bureaus m.i. ook weer het advies moeten geven dat bezoeken weer mogelijk zijn met inachtneming van de hygiëne en afstandsregels.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Volgens mij hebben Rutte en de koning dat ook
Maar dat zal mijn persoonlijke verdachtmaking zijn waarschijnlijk.
"Toevallig" bestaat niet! Toch!?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie