Afscheid nemen Juliana

Plaats reactie
Daphne

Afscheid nemen Juliana

Bericht door Daphne »

Uit respect voor de familie van prinses (nu opeens weer koningin genoemd) Juliana ben ik gisteren naar Den Haag geweest en heb daar het condoleance register getekend en langs de kist gelopen.

Zijn er meerdere van jullie geweest of van plan om te gaan?! Zoja, waarom wel, zo nee, waarom niet...

Ik vind zelf persoonlijke verhalen rondom Juliana wel bijzonder... hebben jullie die ?!

Afbeelding

[Aangepast op 26/3/04 door Daphne]
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik ben niet geweest, en ik heb haar overlijden niet zo bijzonder gevolgt, daar ik te jong ben ook maar enig beeld van haar te hebben als koningin. Zij is tenslotte vooral voor de mensen uit de jaren 50 en 60 een koningin geweest. Ik heb meer met Beatrix en Willem-Alexander op.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik ben zelf ook niet van die leeftijd, dat ik wat heb met Juliana. Toch begreep ik wel positive dingen over haar.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Ik ben niet geweest, en ik heb haar overlijden niet zo bijzonder gevolgt, daar ik te jong ben ook maar enig beeld van haar te hebben als koningin. Zij is tenslotte vooral voor de mensen uit de jaren 50 en 60 een koningin geweest. Ik heb meer met Beatrix en Willem-Alexander op.
Herman.... ik ben 21.... da wil dus zeggen.... "ik kom uit" 1983.... 1980 nam Bea het stokje over....

K vraag me dus af... IK ben zelf uit respect voor Bea en de fam gegaan.... Juliana krijgt toch nie meer mee dat ik langs ben geweest.... dus t is niet voor Juliana zelf maar wel voor de familie....
cobus

Bericht door cobus »

Nee, ik heb wel het condoleance register hier op het gemeentehuis getekend namens ons gezin. Ik heb Juliana niet lang gekend als koningin en ik was niet geinteresserd in kranten rond die tijd. In mijn opinie was ze een chagerijnig mens,maar door wat ik nu allemaal over haar gezien heb, was ze dat absoluut niet.
Verder ga ik wel naar de begrafenis kijken, vorige keer bij Claus stond mijn ega erewacht langs de route,dat vond hij wel indrukwekkend!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Volgensmij is dit het enigste van de drie topics, waar "positief" word gereageerd.

Wat dat betreft stellen een aantal personen mij wel teleur... maar goed, ik slaap er wel om
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Daphne

Bericht door Daphne »

In de media wordt ze als "Moeder van het volk" afgeschilderd... maar kennelijk niet van de "belegen" OSW'er :!
Jelle

Bericht door Jelle »

Met mijn leeftijd heb ik Prinses Juliana, voormalig koningin, heel bewust meegemaakt.
Juliana heeft voor onze bevolking bijzonder veel betekend. Ze heeft nog altijd een warm plekje in mijn hart achter gelaten en als ik heel eerlijk ben dan vind ik de eenvoud en de vriendelijkheid van prinses Juliana heel wat aangenamer dan de zakelijkheid van koningin Beatrix.
Tijdens mijn vakantie vernam ik dat Juliana was overleden en ik voelde het toch als een klein stukje van mezelf wat nu ineens weg is.
Een grote vrouw moeder van ons land is gestorven, dat de Heere haar nog genadig wil zijn.
Plaats reactie