Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
45
63%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
0
Geen stemmen
Twijfel.
9
13%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
12
17%
Anders nl.
5
7%

Totaal aantal stemmen: 71

Adje

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Berichtdoor Adje » 23 Apr 2020, 19:19

merel schreef:
Ad Anker schreef:
Adje schreef:
merel schreef:De hepatitis vaccinatie is toch inmiddels ook verplicht voor mensen die in ziekenhuizen werken? Ik vraag mij eigenlijk af of je zonder die vaccinatie aan de slag kan gaan.

In het verleden moest je als verpleegkundige ingeënt worden tegen tbc. Als ik mij goed herinner was dat verpicht.

Volgens mij is alleen verplicht dat de werkgever het aanbiedt.

Volgens mij werd de mantoux prik aangeboden om te achterhalen of je met de tbc bacterie in aanraking bent gekomen en was de HebB vaccinatie verplicht. Althans in het zkh waar ik in de jaren '90 mijn opleiding ben begonnen.

Begin jaren 70 ben ik aan mijn opleiding begonnen, weer al een tijdje geleden. Die inenting tegen tbc heb ik gehad, ik kan mij echter niet herinneren of dat nu verplicht was, of niet.
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik samen met mijn moeder naar een sanatorium ging om voor het raam te zwaaien naar een familielid die daar was opgenomen.

Habitat

Berichtdoor Habitat » 02 Mei 2020, 09:12

NOS:
Bmr-vaccinatie geeft mogelijk milder verloop van covid-19-infectie
https://nos.nl/artikel/2332479-bmr-vaccinatie-geeft-mogelijk-milder-verloop-van-covid-19-infectie.html

Terri

Berichtdoor Terri » 02 Mei 2020, 10:43

En als je de bof, mazelen en rode hond gehad hebt, hoe moet ik dat dan zien? Zijn die afweerstoffen minder effectief dan via een vaccin? Of is het vooral de leeftijd?

Habitat

Berichtdoor Habitat » 02 Mei 2020, 11:34

Terri schreef:En als je de bof, mazelen en rode hond gehad hebt, hoe moet ik dat dan zien? Zijn die afweerstoffen minder effectief dan via een vaccin? Of is het vooral de leeftijd?

Ja, dat vroeg ik mij ook direct af. Even afgaande op het NOS-artikel lijkt het 'gewoon' doormaken van bof, mazelen en rode hond hetzelfde effect te hebben als de vaccinatie. Maar niet iedere oudere heeft dat ook allemaal gehad als kind.

merel

Berichtdoor merel » 02 Mei 2020, 23:04

Ook veel mensen tussen de 35-45 niet. Na hen is de vaccinatie ingevoerd en velen hebben en de vaccinatie niet gehad en de ziektes niet doorlopen.

Terug naar “Kerk en Cultuur - Ethiek”