COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Valcke schreef:13% gaat over alle uitgevoerde testen, vaak ook van zorgmedewerkers. Dat percentage kun je niet loslaten op mensen die met Corona-verdenking reeds in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar je begrijpt het verschil in de cijfers nu wel?
Dit alles had ik al gezien, maar is geen verklaring.
En ook geen geruststelling voor de cijfers in N-B.
We wachten het af.
Goede zondag!
huisman

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:
Valcke schreef:13% gaat over alle uitgevoerde testen, vaak ook van zorgmedewerkers. Dat percentage kun je niet loslaten op mensen die met Corona-verdenking reeds in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar je begrijpt het verschil in de cijfers nu wel?
Dit alles had ik al gezien, maar is geen verklaring.
En ook geen geruststelling voor de cijfers in N-B.
We wachten het af.
Goede zondag!
Goede zondag Valkce in het besef dat wij hier geen blijvende stad hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

alexv schreef:
Herman schreef:
alexv schreef:Inderdaad jantje je snapt wie ze is. Jou reaktie slaat als een tang op een varken. Deze meneer is een prof. En een met heel veel gezond verstand.
In de eerste twee minuten heb ik geen enkel feit gehoord. Wel veel stemmingmakerij, zoals we dat van populisten kennen. Het doel van wat deze mijnheer beoogt, snap ik niet, maar hij is minstens zo'n agitator als zijn vermeende tegenstanders.

Als je er zo instaat zul je beweringen van onze minister president Jaap van Dissel ook wel niks vinden.
Die weet er ook niks van al doet hij alsof.
Ik heb goede hoop dat de overheid goed zijn best doet. Daar heeft immers het hele land baat bij. Ik vestig mijn vertrouwen echter op God, Hij weet wat het beste is voor ons land en onze samenleving, en daartoe heeft Hij een regering gegeven. Daarom mogen we ook verwachten dat zij hun werk naar eer en geweten doen en moeten wij hen ook opdragen in onze dagelijkse gebeden, in plaats van met allerlei populistische en populaire praatjes te strooien van mensen op wie het spreekwoord 'De beste stoerlui staan aan wal.' zeer van toepassing is.

Goede zondag toegewenst!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
parsifal

Bericht door parsifal »

Net even gekeken naar de cijfers van oversterfte in Zweden. Het lijkt er op dat de COVID cijfers die oversterfte voor zo'n 90% verklaren, wat suggereert dat er waarschijnlijk wel wat gemist wordt, maar niet zo veel als in Nederland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

De cijfers van gisteren en vandaag zijn wel erg laag. Zelfs voor een zondag en maandag. Buiten de provincies Brabant,Limburg en Zuid Holland zijn de nieuwe besmettingen superlaag. Dankbaar dat de daling goed doorzet.

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 7_1120.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik zit eens naar de data in New York te kijken. Dat is echt eng. Ik vraag me daar af of de maatregelen wel wat zin hebben gehad. In de groep 50 tot 60 jaar is ongeveer 1 op de 1600 inwoners aan COVID overleden in New York State. Men zal best vrij veel aan de ziekte toeschrijven, maar zelfs als het 1 op 2000 is, is dat heel veel, gegeven dat er nog steeds redelijk wat mensen ziek zijn en in IJsland bijvoorbeeld niemand van de 300 bekende besmettingen in die leeftijdsgroep is overleden.
In de groep 80+ is al bijna 2% van de populatie overleden (2% van alle tachtigplussers, niet alleen van de bekende besmettingen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

DDD schreef:Eens met eilander.

Ik las nog dit heel interessante artikeltje:

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... virus.html

Er zijn dus meer mensen die de artikelen eind januari gelezen hebben. Mijn vertrouwen in de politiek neemt weer wat toe. Al is de reactie van de VVD weer typerend kortzichtig.
https://www.youtube.com/watch?v=zzEeQRRRxXs
refo

Bericht door refo »

parsifal schreef:Ik zit eens naar de data in New York te kijken. Dat is echt eng. Ik vraag me daar af of de maatregelen wel wat zin hebben gehad. In de groep 50 tot 60 jaar is ongeveer 1 op de 1600 inwoners aan COVID overleden in New York State. Men zal best vrij veel aan de ziekte toeschrijven, maar zelfs als het 1 op 2000 is, is dat heel veel, gegeven dat er nog steeds redelijk wat mensen ziek zijn en in IJsland bijvoorbeeld niemand van de 300 bekende besmettingen in die leeftijdsgroep is overleden.
In de groep 80+ is al bijna 2% van de populatie overleden (2% van alle tachtigplussers, niet alleen van de bekende besmettingen).
De ziekenhuizen krijgen een vast bedrag voor iedere Covidpatient. Dat zal er wel voor zorgen dat een zieke al snel dat stempel krijgt opgedrukt.
alexv

Bericht door alexv »

refo schreef:
parsifal schreef:Ik zit eens naar de data in New York te kijken. Dat is echt eng. Ik vraag me daar af of de maatregelen wel wat zin hebben gehad. In de groep 50 tot 60 jaar is ongeveer 1 op de 1600 inwoners aan COVID overleden in New York State. Men zal best vrij veel aan de ziekte toeschrijven, maar zelfs als het 1 op 2000 is, is dat heel veel, gegeven dat er nog steeds redelijk wat mensen ziek zijn en in IJsland bijvoorbeeld niemand van de 300 bekende besmettingen in die leeftijdsgroep is overleden.
De ziekenhuizen krijgen een vast bedrag voor iedere Covidpatient. Dat zal er wel voor zorgen dat een zieke al snel dat stempel krijgt opgedrukt.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/d ... -verzwakt/
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Een fakenieuws site als bron gebruiken is niet bijzonder sterk.
alexv

Bericht door alexv »

Ambtenaar schreef:
Ik snap dat je als ambtenaar gewend bent om jou mening als de juiste te bestempelen.
Maar het zou mooi zijn als je je opmerking even onderbouwd wat er dan fake is aan dit stuk.
alexv

Bericht door alexv »

alexv schreef:
Ambtenaar schreef:
Ik snap dat je als ambtenaar gewend bent om jou mening als de juiste te bestempelen.
Maar het zou mooi zijn als je je opmerking even onderbouwd wat er dan fake is aan dit stuk.

Hier heb je de gegevens van een van die artsen.
Kun je kontakt opnemen en hun uitleggen hoe het wel is.

Dr. Daniel W. Erickson, DO

2615 Chester Ave, Bakersfield, CA 93301, United States
+1 661-323-5918 https://g.co/kgs/VyccJT
coco

Bericht door coco »

Ambtenaar schreef:
Alles wat niet van de overheid afkomstig is als fakenieuws omschrijven is niet bijzonder sterk. Er zijn zoveel signalen die wijzen op een corrupte WHO met als nuttig aanhangsel het RIVM. En dan die enge Bill Gates met z'n duistere uitspraken over het uitdunnen van de wereldbevolking, die dan toevallig weer de hoofdsponsor is van het WHO.
En wat denk je van de nieuwe spoedwet die in de maak is om de juridische draagkracht van de huidige buitensporige noodverordening steviger te maken? Is er dan echt niemand meer die bezorgd is voor de verstrekkende gevolgen die het volledig monddood maken en alle middelen (zoals demonstraties) uit handen slaan van de bevolking kan hebben?
:hi
huisman

Bericht door huisman »

In de NY Times stond een paar dagen geleden dat al 14% besmet is.

https://www.nytimes.com/reuters/2020/04 ... -york.html
DDD

Bericht door DDD »

coco schreef:
Ambtenaar schreef:
Alles wat niet van de overheid afkomstig is als fakenieuws omschrijven is niet bijzonder sterk. Er zijn zoveel signalen die wijzen op een corrupte WHO met als nuttig aanhangsel het RIVM. En dan die enge Bill Gates met z'n duistere uitspraken over het uitdunnen van de wereldbevolking, die dan toevallig weer de hoofdsponsor is van het WHO.
En wat denk je van de nieuwe spoedwet die in de maak is om de juridische draagkracht van de huidige buitensporige noodverordening steviger te maken? Is er dan echt niemand meer die bezorgd is voor de verstrekkende gevolgen die het volledig monddood maken en alle middelen (zoals demonstraties) uit handen slaan van de bevolking kan hebben?
Dit is echt onzinnig.

De overheid neemt allerlei maatregelen om een beperkt maar toch ingrijpend aantal doden te voorkomen. Daarmee geeft de samenleving grote economische offers ten bate van christelijke waarden van barmhartigheid en het beschermen van het leven.

Het is echt ridicuul om dan te denken dat dit in het belang zou zijn van het uitdunnen van de wereldbevolking.

@Alexv:
Baudet had helemaal gelijk. Ik ben het op veel punten niet met hem eens, maar hij denkt in ieder geval zelfstandig na. En dat is wel heel goed.
Plaats reactie