COVID-19
Re: COVID-19
@DDD, het spijt me, maar in dit geval is het wat mij betreft een kwestie van de beste schipper die aan de wal staat.
Politieke wensen zijn makkelijk geuit, maar de uitvoering ervan is meestal zeer ingewikkeld. Alles wat je wilt heeft meerdere bijeffecten.
Dat jij vindt dat de overheid faalt, vind ik best. Maar je kunt dat niet in een aantal reacties op dit forum goed onderbouwen of dat feitelijk zo is, of dat het gewoon een kwestie is van een andere politieke visie.
Politieke wensen zijn makkelijk geuit, maar de uitvoering ervan is meestal zeer ingewikkeld. Alles wat je wilt heeft meerdere bijeffecten.
Dat jij vindt dat de overheid faalt, vind ik best. Maar je kunt dat niet in een aantal reacties op dit forum goed onderbouwen of dat feitelijk zo is, of dat het gewoon een kwestie is van een andere politieke visie.
Opvallend dat het in Singapore behoorlijk mis is.
https://nos.nl/artikel/2330881-bijna-10 ... offen.html
Waarom? Als ik kamerlid was, had ik hetzelfde gevonden. Nu heb ik een andere taak, maar dat wil toch niet zeggen dat ik geen gelijk heb? Ik dacht hier 5 jaar geleden niet anders over, integendeel. Ik heb al sinds de middelbare school bezwaar tegen de privatiseringen.Ambtenaar schreef:@DDD, het spijt me, maar in dit geval is het wat mij betreft een kwestie van de beste schipper die aan de wal staat.
Jeremiah schreef:Opvallend dat het in Singapore behoorlijk mis is.
Regelmatig door Valcke en DDD aangehaald als het voorbeeld hoe je het moet aanpakken. Maar ook in hun aanpak zitten zwakheden. Als het virus een gelegenheid krijgt voor een superverspreiding dan is het vlug mis. Bij ons was dat het carnaval en in Singapore de wooncomplexen van de arbeidsmigranten. Track en trace is dan niet meer haalbaar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nog steeds daling van ziekenhuisopnames. Hopelijk blijft dat zo na versoepeling maatregelen.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
In Duitsland is ook carnaval gevierd met even grote uitbarstingen als in N-Brabant. En toch hebben ze het daar in veel regio's goed onder controle gekregen door middel van 'track en trace' (of: testen en isoleren). Maar als we niet van andere landen willen leren, dan moeten we onze eigen weg gaan; dan moeten we ook niet verbaasd zijn wanneer het bij ons langer zal duren dan in bv. Duitsland en ook verhoudingsgewijs veel meer mensen zullen overlijden (wat nu al het geval is overigens).huisman schreef:Regelmatig door Valcke en DDD aangehaald als het voorbeeld hoe je het moet aanpakken. Maar ook in hun aanpak zitten zwakheden. Als het virus een gelegenheid krijgt voor een superverspreiding dan is het vlug mis. Bij ons was dat het carnaval en in Singapore de wooncomplexen van de arbeidsmigranten. Track en trace is dan niet meer haalbaar.Jeremiah schreef:Opvallend dat het in Singapore behoorlijk mis is.
Singapore is wel goed bezig met het verkrijgen en delen van data, en ook met de eigen strategie kritisch tegen het licht houden. Verder is het een erg drukke stad, als het daar echt los gaat, doe je weinig meer zonder heel zware maatregelen. Dat geeft ook het probleem aan als je daar de ziekte lang buiten houdt, het komt een keer binnen. Denemarken heeft mogelijk een zelfde probleem. Ik denk dat Duitsland ook problemen heeft als het echt hard in München of Frankfurt gaat verspreiden.huisman schreef:Jeremiah schreef:Opvallend dat het in Singapore behoorlijk mis is.
Regelmatig door Valcke en DDD aangehaald als het voorbeeld hoe je het moet aanpakken. Maar ook in hun aanpak zitten zwakheden. Als het virus een gelegenheid krijgt voor een superverspreiding dan is het vlug mis. Bij ons was dat het carnaval en in Singapore de wooncomplexen van de arbeidsmigranten. Track en trace is dan niet meer haalbaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat denk ik ook. Een tijdelijke lockdown kan soms onvermijdelijk zijn. Maar wanneer je besmettingen niet systematisch opspoort en isoleert, kom je vervolgens niet meer uit zo’n lockdown.parsifal schreef:Singapore is wel goed bezig met het verkrijgen en delen van data, en ook met de eigen strategie kritisch tegen het licht houden. Verder is het een erg drukke stad, als het daar echt los gaat, doe je weinig meer zonder heel zware maatregelen. Dat geeft ook het probleem aan als je daar de ziekte lang buiten houdt, het komt een keer binnen. Denemarken heeft mogelijk een zelfde probleem. Ik denk dat Duitsland ook problemen heeft als het echt hard in München of Frankfurt gaat verspreiden.huisman schreef:Jeremiah schreef:Opvallend dat het in Singapore behoorlijk mis is.
Een bevolking die de verantwoordelijkheid neemt en zelfisoleert als ze weten dat ze in contact zijn geweest met een mogelijke besmetting (en voor dat moet je tracen) is genoeg denk ik. En dat zal beter werken in Singapore, Korea, Japan, Duitsland of Zweden dan in Nederland, Frankrijk of Engeland.Valcke schreef:Dat denk ik ook. Een tijdelijke lockdown kan soms onvermijdelijk zijn. Maar wanneer je besmettingen niet systematisch opspoort en isoleert, kom je vervolgens niet meer uit zo’n lockdown.parsifal schreef: Singapore is wel goed bezig met het verkrijgen en delen van data, en ook met de eigen strategie kritisch tegen het licht houden. Verder is het een erg drukke stad, als het daar echt los gaat, doe je weinig meer zonder heel zware maatregelen. Dat geeft ook het probleem aan als je daar de ziekte lang buiten houdt, het komt een keer binnen. Denemarken heeft mogelijk een zelfde probleem. Ik denk dat Duitsland ook problemen heeft als het echt hard in München of Frankfurt gaat verspreiden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Hopelijk gaan we morgen versoepeling van maatregelen horen. Macro econoom Kees de Kort zegt na bestudering van de sterftecijfers wereldwijd, dat gezonde mensen onder de zestig geen enkel risico lopen en dat de schade aan de economie zo gigantisch gaat worden dat die economische schade gevaarlijker is voor de gezondheid als het laten gaan van het virus onder het gezonde jongere deel van de bevolking .
Hij is dus voor het volledig opengooien en alleen de ouderen en de kwetsbaren in quarantaine houden.
Hier het hele interview.
https://youtu.be/U3UUsKMgE5o
Ben benieuwd naar jullie mening.
Hij is dus voor het volledig opengooien en alleen de ouderen en de kwetsbaren in quarantaine houden.
Hier het hele interview.
https://youtu.be/U3UUsKMgE5o
Ben benieuwd naar jullie mening.
ik hoop dat ze morgen idd met versoepelingen komen, maar niet alles in 1 x
Fase 1 kinderopvang / basisscholen
Fase 2 contactberoepen
Fase 3 middelbaar onderwijs
Fase 4 thuiswerken minderen / horeca openen
Fase 5 sportscholen / kerken open
Fase 6 evenementen weer toestaan
laatste kan wat mij aan gaat volgend jaar
rest hoop ik max eind juli
Fase 2 contactberoepen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De vraag is wat jij onder versoepeling verstaat. In geen geval zal het kunnen zonder afstand te bewaren, dus als het al open gaat, dan onder de voorwaarde van minimale afstand van 1,5 meter.Bertiel schreef:ik hoop dat ze morgen idd met versoepelingen komen, maar niet alles in 1 x
Fase 2 contactberoepen
Ik denk eerder dat we mondbedekking gaan krijgen.
Dat denk ik ook. Zeker omdat ik lees dat er virologen zijn die desnoods een gestreken theedoek adviseren.refo schreef:Ik denk eerder dat we mondbedekking gaan krijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik hoop dat de tandarts open mag...