Het is in zoverre een persoonlijke frustratie dat ik vanaf 10 februari jl. met verschillende mensen hierover discussies heb gehad en dat het mij mateloos irriteert dat de zogenaamde deskundigen nog steeds wegkomen met het goedpraten van hun eigen verkeerde inschattingen. Wat hier gebeurt is dat men nadat men tot een betere risico-inschatting kwam, de hele samenleving op stil heeft gezet, terwijl als er vanaf 1 februari was gehamerd op zoveel mogelijk 1,5 meter afstand houden en het signaleren van probleemgevallen en quarantaine van reizigers, het overgrote deel van de mensen gewoon door had kunnen werken.
En daarnaast erger ik mij al 20 jaar aan de privatiseringen (nu weer van de beveiligingsbranche, ik geloof dat ik vandaag begreep dat 1 miljard euro omgaat in de private beveiliging in de publieke sector), allemaal onder de leiding van de VVD. Het is nog een geluk dat de PvdA private gevangenissen heeft tegengehouden, anders zouden we met dergelijke zotheid ook nog zitten opgescheept. Het tekort aan bedden voor intensieve zorg hangt daar onmiddellijk mee samen. Men kijkt niet vooruit maar doet wat op korte termijn het meeste oplevert. Na ons de zondvloed, dat is goed voor de bonussen. En dit kon immers niemand voorzien, zegt men nu, terwijl dat apert onjuist is.
Ik geef toe dat het bij NS niet faliekant fout is gegaan, maar verder zijn er nog weinig heilzame effecten van deze privatisering.
Dat in combinatie met het evenzeer uit New Public Management-achtige sferen afkomstige rouleren van ambtenaren, wat ook voor allerlei problemen zorgt in onze samenleving.
Wat er nu gebeurt, is slechts een exponent van falend overheidsbestuur, en dat stoort mij mateloos, omdat ik er al jaren voor gewaarschuwd heb.
Dat het door deskundigen niet verwacht werd, is gewoon feitelijk onjuist. Zie
https://www.trouw.nl/binnenland/drie-ke ... ~bc99452d/
Alleen de mensen die de ambtelijke top napraten komen in het OMT, althans, mogen het woord voeren, maar de echte deskundigen hebben hier wel degelijk voor gewaarschuwd.