Dit is eigenlijk puur een aanslag...

Sanderious

Bericht door Sanderious »

Uit de PZC van afgelopen vrijdag:

Mogelijk sabotage auto predikant
door Edith Ramakers

ARNEMUIDEN - De auto van predikant A. Goedvree van de hervormde gemeente Arnemuiden is vermoedelijk gesaboteerd. De politie spreekt van een ernstig incident, dat tot een ernstig ongeval had kunnen leiden.

Enkele Arnemuidenaren reageren geschokt. Met de politie spreken zij het vermoeden uit dat met de auto geknoeid is, vanwege spanningen rondom de grote fusie van protestantse kerken. Toen de predikant dinsdag in zijn auto stapte, merkte hij tijdens het rijden dat er iets mis was. In een garagebedrijf werd duidelijk dat drie wielmoeren van één wiel waren losgedraaid. De dominee deed woensdag aangifte van vernieling bij de politie. Goedvree is op vakantie en niet bereikbaar voor commentaar. Voordat hij vier maanden geleden predikant in Arnemuiden werd, was Goedvree bijna vijf jaar dominee van Haaften. Volgens ouderling L. Theune, die op persoonlijke titel spreekt, was de predikant weliswaar ontdaan van het incident, maar is hij het dorp niet op stel en sprong ontvlucht. „Zijn vakantie was al gepland. Maar het incident heeft hem en zijn vrouw wel aangegrepen. We hopen en bidden dat hij zijn plaats weer snel inneemt.“ Theune zegt dat de predikant zeer geliefd is.

Theune: „Afgelopen zondag zat de kerk tot de laatste stoel vol. Dat betekent dat er 600 mensen waren. Wij willen juist een beamer aanschaffen, zodat ook in de bijgebouwen naar hem geluisterd kan worden. Als autochtone Arnemuidenaren schamen wij ons diep over het voorval.“

Tegenzin

In tegenstelling tot enkele andere Arnemuidenaren legt Theune geen direct verband tussen het voorval en de kerkfusie. De dominee zou tot tegenzin van enkele leden een voorstander zijn geweest van de fusie. Theune zegt dat meer dan 95 procent van de kerkgangers de dominee op handen draagt. ,,En onze gemeente telt circa 1800 leden.“

NAschrift:

De auto was van zijn vrouw. Zijn vrouw is al enkele malen vreselijk verbaal geïntimideerd vanwege de nieuwe PKN...

Waar gaat dit heen als men geen gewetensvrijheid krijgt? Diep triest!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

De personen die dit op hun geweten hebben dachten waarschijnlijk dat ze een goede daad deden. Ik kan ze echter geen christenen noemen, maar werktuigen van de vorst der duisternis. Ik vind het om te janken.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dit gedrag zou ik van niemand accepteren. En al helemaal niet van Christenen.

Kijk, ook op dit forum is verdeeldheid over de SOW. Maar om nou op zo'n manier te werken.... beetje aso lijkt me
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Durf er een wedje op te leggen dat dit geen gasten van die kerk zijn. Pure aandachttrekkerij van randdibielen
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Durf er een wedje op te leggen dat dit geen gasten van die kerk zijn. Pure aandachttrekkerij van randdibielen
Met wat je met je 2e zin bedoelt kan ik onderschrijven (al zou ik het minder sterk uitdrukken), je eerste zin vind ik echter naief.

[Aangepast op 23/2/04 door Dathenum]
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Wat te denken van de pastorie van Vlissingen die voor de 2e maal voor de komst van Ds. Vreugdenhil in brand stond?
Kevertje

Bericht door Kevertje »

k'Heb t ook gehoord van mn vriendin, die kerkt daar!

Tukker, t waren toch echt mensen van hun kerk ohr!
memento

Bericht door memento »

Ziek, ziek, ziek. Er is er maar één die hierom kan lachen...
lokje

Bericht door lokje »

Diep Droevig!!!
Jelle

Bericht door Jelle »

Zeer zeker diep droevig en de dader of daders moeten zeker gestraft worden. maar dit geeft wel aan hoe ver dat dit hele SoW gebeuren ingrijpt in de kerken maar ook in familie's.
Zeker voor hen die gedacht hebben dat het allemaal wel zou loslopen is dit toch wel een teken dat het dieper gaat dan men had gedacht.
En ook dat is na-ief geweest.
limosa

Bericht door limosa »

eigenlijk, dit ís een aanslag! Maar voordat allerlei beschuldigingen worden ge-uit lijkt het mij goed dat wordt onderzocht wie de daders zijn en welke motieven ze hadden. Ik ken die predikant niet, de gemeente niet, het dorp niet maar degenen die dit doen hebben ze niet helemaal op een rijtje in de bovenkamer. Poging tot doodslag kan flink gestraft worden toch? En als de daders uit die gemeente komen lijkt me dat ze nog zwaarder straf verdienen. Dit is echt te bar voor woorden . . .
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Vergelijk maar...en zoek de verschillen.
Dat bedoel ik. Laat ze eerst maar eens uitzoeken hoe het nu zit. Wie en Waarom ?
Andre

Bericht door Andre »

Hoe is het spreekwoord ook al weer? ................... doe het ook een ander niet.

André
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Hoe is het spreekwoord ook al weer? ................... doe het ook een ander niet.

André
speekwoord is afgeleid van een tekst
Jelle

Bericht door Jelle »

Zo gij niet wilt dat u geschied, zo doet het ook een ander niet.

even een kleine hulp
Plaats reactie