COVID-19
Re: COVID-19
Maatregelen verlengd tot 28 april.
@Herman:
Als je daarop reageert, dan reageer je dus met een jijbak in een thema dat honderdduizenden mensen aangaat. Dat is op zich al argumentatief onjuist.
Nog los van het feit dat wellicht iemand helemaal geen plek heeft, of er jonge kinderen in huis zijn, waardoor ouderen onnodig risico lopen of wat dan ook.
Het zou gewoon zo moeten zijn dat de Nederlandse overheid zijn zaakjes op orde had, en het blijkt dat de verantwoordelijke beleidsambtenaren en de top van de zorgverzekeraars en gezondheidsregio's niets of althans onvoldoende hebben geleerd van de grieppandemie in 2018.
Ik ben het met Huisman eens als hij meent dat dit niet het moment is om teveel schuldigen te zoeken, maar wat mij betreft, worden er wel wat mensen ontslagen vanwege disfunctioneren na afloop van deze crisis. Mensen die verantwoordelijk waren voor het inkoopbeleid bijvoorbeeld. En voor het bepalen van de hoeveelheid ic-plaatsen. En voor het dwaze plan om tot groepsimmuniteit te komen.
Als je daarop reageert, dan reageer je dus met een jijbak in een thema dat honderdduizenden mensen aangaat. Dat is op zich al argumentatief onjuist.
Nog los van het feit dat wellicht iemand helemaal geen plek heeft, of er jonge kinderen in huis zijn, waardoor ouderen onnodig risico lopen of wat dan ook.
Het zou gewoon zo moeten zijn dat de Nederlandse overheid zijn zaakjes op orde had, en het blijkt dat de verantwoordelijke beleidsambtenaren en de top van de zorgverzekeraars en gezondheidsregio's niets of althans onvoldoende hebben geleerd van de grieppandemie in 2018.
Ik ben het met Huisman eens als hij meent dat dit niet het moment is om teveel schuldigen te zoeken, maar wat mij betreft, worden er wel wat mensen ontslagen vanwege disfunctioneren na afloop van deze crisis. Mensen die verantwoordelijk waren voor het inkoopbeleid bijvoorbeeld. En voor het bepalen van de hoeveelheid ic-plaatsen. En voor het dwaze plan om tot groepsimmuniteit te komen.
-
Geld dat ook voor thuiswerken ?Ambtenaar schreef:Maatregelen verlengd tot 28 april.
Verstandig besluit. Verder worden in vervolg alle zorgmedewerkers bij verdenking getest.Ambtenaar schreef:Maatregelen verlengd tot 28 april.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja. Alles.Geytenbeekje schreef:Geld dat ook voor thuiswerken ?Ambtenaar schreef:Maatregelen verlengd tot 28 april.
We gaan langzamerhand vooruit, zullen we maar denken. Dat moet ook wel. Als je dit in je portefeuille hebt, dan mag je zo langzamerhand ook wel enig verstand van zaken verwachten.
Volgens mij zijn we daar nog steeds mee bezig. Het woord wordt niet meer gebezigd omdat dat verkeerd viel.DDD schreef:....En voor het dwaze plan om tot groepsimmuniteit te komen.
Ik had altijd al wel vertrouwen in het RIVM.DDD schreef:We gaan langzamerhand vooruit, zullen we maar denken. Dat moet ook wel. Als je dit in je portefeuille hebt, dan mag je zo langzamerhand ook wel enig verstand van zaken verwachten.
-
- Verbannen
Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik hoop dat we dan aan het eind van het jaar van harte psalm 84:1 mogen zingenJantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Kans dit en hoe lang dat, iedereen vindt er iets van, maar niemand kan in de toekomst kijken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dit is nu het protocol voor o.a. personeel van zorginstellingen:huisman schreef:Er zijn zorgvuldige protocollen voor zorginstellingen.
https://www.actiz.nl/nieuws/dossier-cor ... ganisaties
Dit protocol is waarschijnlijk afgelopen tijd al verbeterd, maar nog steeds komen met dit protocol medewerkers met lichte klachten bij cliënten in de tehuizen, vaak ook nog onbeschermd. Want alle criteria na het koortscriterium is geformuleerd als 'is het mogelijk dat' of 'zo mogelijk'; dit ter beoordeling van de werkgever. Het hangt dus af van de werkgever af of een zorgmedewerker met lichte klachten bij de cliënten komt, ja of nee. En daar gaat het toch echt op dit moment fout.Heeft de medewerker koorts > 38 graden?
Zo ja: thuisblijven tot 24 uur koortsvrij.
Heeft de medewerker klachten van hoesten en/of neusverkoudheid zonder koorts, dan ook de volgende vragen doorlopen.
Is het mogelijk dat de medewerker thuisblijft?
Zo ja: thuisblijven tot 24 uur na verdwijnen klachten.
Is het mogelijk dat de medewerker de werkzaamheden aanpast zodat er geen significant contact is met cliënten, zoals telefonische of administratieve werkzaamheden?
Zo ja: werkzaamheden aanpassen.
Indien het voor de continuïteit van zorg noodzakelijk is dat de medewerker directe cliëntenzorg blijft verrichten:
- persoonlijke beschermingsmaatregelen (PBM)* gebruiken, zodat de medewerker de cliënt niet besmet;
- zo mogelijk de medewerker testen.
In het laatste stukje staat: 'zo mogelijk de medewerker testen'. Tot nu toe werd zo'n test geweigerd, dus het kan wel in het protocol staan, maar het was tot nu toe niet mogelijk.
Het goede nieuws is: Zojuist is aangekondigd door minister De Jonge dat dit beleid wijzigt vanaf 6 april a.s. en dat dan alle zorgmedewerkers bij lichte klachten getest kunnen en zullen worden.
Laatst gewijzigd door Valcke op 31 mar 2020, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe mij maar Psalm 116:11.Hoopvol schreef:Ik hoop dat we dan aan het eind van het jaar van harte psalm 84:1 mogen zingenJantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Mag ook alle twee van mijAd Anker schreef:Doe mij maar Psalm 116:11.Hoopvol schreef:Ik hoop dat we dan aan het eind van het jaar van harte psalm 84:1 mogen zingenJantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
-
- Verbannen
Nee nee, Psalm 122: 1, 2 en 3.Ad Anker schreef:Doe mij maar Psalm 116:11.Hoopvol schreef:Ik hoop dat we dan aan het eind van het jaar van harte psalm 84:1 mogen zingenJantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje