Het onze Vader bidden is vanzelfsprekend niet verkeerd. Maar mijns inziens is dit gebed niet door de Heere Jezus aan ons gegeven, om het allemaal op het zelfde tijdstip op te zeggen. Ook niet wekelijks gezamelijk in een kerkdienst, en ook niet als herhaalgebed aan de etenstafel.
Het Onze Vader is een principe-gebed. Elke regel is een volmaakt gebed, wat zo inhoudelijk alle aspecten van het leven met God aan de orde stelt. En dat begint met heiliging en afhankelijkheid, en eindigt met de eer van God tot in eeuwigheid.
ik wil daarmee niet zeggen dat je het nooit zo mag bidden als het in de Bijbel staat, natuurlijk wel. Ook als onze woorden op zijn, welk gebed kunnen we dan beter bidden? Maar het onze Vader is zoveel meer dan alleen het opzeggen van de woorden.
We weten nog niet wie dé antichrist is.
In het verleden zijn er vele types anti-christussen geweest.
De Paus verbindt echter alle wereldreligies aan elkaar, onder de noemer "God". Ook al is dit Allah of Boeddah.
Sterker nog: ook al geloof je helemaal niet (minuut 0.38), dan nog ben je een kind van God.
Bekijk een deze
officiele verklaring hierover van de Paus:
https://www.youtube.com/watch?v=Ssyt_BqijAg
In het licht van deze verklaring bezien noemt de Paus wel de naam van de Heere Jezus, maar verloochend Hem als enige weg tot behoud, aangezien iemand ook zonder Christus een kind van God kan zijn. Over wedergeboorte in dit filmpje geen woord.
Daarom houd ik mijn hart vast voor de PKN, die zich voortvarend inzet om weer terug te komen bij de RKK.