Maatregelen kerk ivm coronavirus

Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Adje »

refo schreef:
Ik had al het idee dat de maatregelen op Flakkee niet snel geïnternaliseerd waren.
Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Adje schreef:
refo schreef:
Ik had al het idee dat de maatregelen op Flakkee niet snel geïnternaliseerd waren.
Hoe bedoel je?
Wat begrijp je niet?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Hoe je wist dat de regels daar niet/niet snel waren geïnternaliseerd op Flakkee, Refo....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Johann Gottfried Walther schreef:Hoe je wist dat de regels daar niet/niet snel waren geïnternaliseerd op Flakkee, Refo....
Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Dat doet toch wel aan een zekere achterlijkheid denken, inderdaad. Ik ben verbijsterd.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Germanicus »

refo schreef:Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
Dat zegt natuurlijk in de eerste plaats iets over je (schoon)familie, niet over Flakeeënaren in algemene zin.. ;-)
Hier beneden is het niet.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bruna »

Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Germanicus »

Bruna schreef:Vandaag reed ik over Flakkee en op het land tussen Oude en Nieuwe Tonge waren mensen vlak naast elkaar aan het werk. Vlakbij de grote bloembollenbollenteler.

Zaaien of poten oid volgens mij.
Ik geloof je meteen, het zal 'hier' niet anders zijn dan in de rest van Nederland. Overal lopen (nog steeds) mensen rond die denken dat de overheidsmaatregelen niet voor hen gelden en die groepsimmuniteit al bereikt is ofzo.. :-(
Hier beneden is het niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Hoe je wist dat de regels daar niet/niet snel waren geïnternaliseerd op Flakkee, Refo....
Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
Ik schrik hier heel erg van. Ik sta perplex. Je hebt ze toch wel eventjes flink de les gelezen zeker? :bobo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mona Lisa »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Hoe je wist dat de regels daar niet/niet snel waren geïnternaliseerd op Flakkee, Refo....
Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
We moeten ons geen angst laten aanpraten, vind ik. Maar dit gedrag getuigt van ongekend veel domheid. Daar helpen overigens de media ook niet tegen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Germanicus schreef:
refo schreef:Groot onbegrip dat we afgelopen zaterdag niet naar een verjaardag gingen. Je moet vertrouwen hebben en dat soort opmerkingen. We waren zwartkijkers enzo.
En ook de heel oude mensen werden nog gewoon bezocht en kregen een hand van de bezoeker.
Dat zegt natuurlijk in de eerste plaats iets over je (schoon)familie, niet over Flakeeënaren in algemene zin.. ;-)
Die bezoeker was geen familie, maar bezocht familie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Hmm... Ik mag hopen dat het geen ambtsdrager was?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Germanicus »

refo schreef:Die bezoeker was geen familie, maar bezocht familie.
Gelukkig maar.. ;-) Zonder gekheid: het is natuurlijk hoogst onverstandig om dit soort (familie)activiteiten gewoon door te laten gaan!
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Ik had een beetje het idee dat men dacht dat het iets was voor van wintersport teruggekeerde carnavalvierders.
Op Flakkee stond de teller ook heel lang op nul.

Overigens was er in Gouda ook wel zo'n houding te merken, maar daar werd het wat sneller serieus genomen. Wij hadden al vrij snel 7 patiënten.
Misschien is zo'n kaart per gemeente niet zo'n goed idee.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

refo schreef:Ik had een beetje het idee dat men dacht dat het iets was voor van wintersport teruggekeerde carnavalvierders.
Op Flakkee stond de teller ook heel lang op nul.

Overigens was er in Gouda ook wel zo'n houding te merken, maar daar werd het wat sneller serieus genomen. Wij hadden al vrij snel 7 patiënten.
Misschien is zo'n kaart per gemeente niet zo'n goed idee.
Afgelopen week was ik vanwege een begrafenis bij mijn ouders in het dorp en daar heb ik mij ook verbaasd over iedereen die gewoon rondliep, met elkaar sprak op straat, kerkdiensten met 100 personen dicht bij elkaar etc. Inmiddels zijn er al diverse sterfgevallen in het dorp vanwege corona en nu pas begint het door te dringen.
Plaats reactie