COVID-19

Herman
Moderator

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:Mondkapjesprobleem opgelost.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... s-oplossen
Maat wat onderscheidt dit bedrijf dan van de andere cowboys?
helma

Bericht door helma »

Mijn ouders in Canada proberen ook terug naar huis te komen...
Ze zouden nog 3 weken blijven, maar zijn bang dat het dan helemaal niet meer lukt.
Ben benieuwd.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Minister Bruins afgetreden.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ja. Ik begrijp er niets van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Misschien vindt hij de hysterie te gortig worden. Ik krijg wat bedenkingen bij alle angsthazerij momenteel. Maar wellicht zit ik er naast hoor.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Misschien vindt hij de hysterie te gortig worden. Ik krijg wat bedenkingen bij alle angsthazerij momenteel. Maar wellicht zit ik er naast hoor.
Ik denk simpelweg fysiek gewoon aan zijn eindje. Als je nu in een burnout terecht komt, moet je deze beslissing nemen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:
Jantje schreef:Ze kunnen er beter nog een minister extra op zetten. Dit houd hij nooit nog 3 maanden vol. En logisch ook, hij is ook maar een mens. Hij ziet er nogal aangeslagen uit, vind ik.
Sorry: direct vervangen! Klinkt hard, maar ik kon het niet aanhoren, zo’n slap verhaal als hij ophing. Volstrekt ongeschikt om te handelen en kennelijk ook geen regie op zijn ministerie. Natuurlijk sta ik aan wal, maar ik durf wel te zeggen dat de vragen die gesteld werden aller redelijkst en voor de hand liggend zijn, en als je dan niets, maar dan ook niets concreet kan maken, dan ben je echt ongeschikt.
Nou! Gefeliciteerd hoor! Het is voor mekaar. :fi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Misschien vindt hij de hysterie te gortig worden. Ik krijg wat bedenkingen bij alle angsthazerij momenteel. Maar wellicht zit ik er naast hoor.
Tsja, ik heb geen idee. Op het dorp hier is inmiddels ook een besmetting.

Om 18.30 uur is er een persconferentie. Het kabinet is in crisisberaad op dit moment. Er is nog niet bekend wat er gezegd zal worden, maar de NOS is geadviseerd om het live uit te zenden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Jantje schreef:Nou! Gefeliciteerd hoor! Het is voor mekaar. :fi
Niet helemaal eerlijk om te feliciteren. Valcke heeft de beste man geen burn-out toegewenst en heeft daarna nog uitgelegd wat hij precies bedoelde.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Opstappen vanwege oververmoeidheid is wat anders dan hier werd betoogd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Erskinees schreef:
Jantje schreef:Nou! Gefeliciteerd hoor! Het is voor mekaar. :fi
Niet helemaal eerlijk om te feliciteren. Valcke heeft de beste man geen burn-out toegewenst en heeft daarna nog uitgelegd wat hij precies bedoelde.
Dat klopt en ik heb mij eerder in dit topic ook geëxcuseerd. Misschien had Jantje dat niet gelezen.

De (oud) minister verdient respect en medeleven.
Laatst gewijzigd door Valcke op 19 mar 2020, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
ejvl

Bericht door ejvl »

parsifal

Bericht door parsifal »

ejvl schreef:Interessante grafieken.
https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/
Inderdaad, alleen weer even de betweter uithangen: Omdat in de simulatie de ruimte een belangrijke rol speelt, verwacht je theoretisch gezien polynomiale groei (kwadratisch in dit geval) en geen exponentiële. Maakt voor het verhaal verder niet uit, maar als de werkelijke verspreiding ongeveer zo gaat komen er binnenkort R0 schattingen van net boven de 1.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:
refo schreef:
DDD schreef:Ik ben het daar toch niet mee eens. Dit is een verantwoordelijke positie en dat brengt mee dat niet iedereen daar geschikt voor is. Ik ben denk ik niet stressbestendig genoeg voor zo'n functie, bijvoorbeeld. Als ik dan toch zo'n functie zou aannemen, ben ik daar toch ook zelf verantwoordelijk voor?
Op zich juist. Maar dit is wel een uitzonderlijke situatie.
Aan de andere kant geloof ik wel dat de ziekenhuizen alles onder controle hebben, voor zover je daarvan kunt spreken.
En wat betreft de klagende praktijken: is het nu echt zo erg of zijn dat ook maar incidentjes?
Dat is het inderdaad geworden. Het is de vraag of het een uitzonderlijke situatie was geweest als alle deskundigenadviezen van het begin waren nageleefd en opgelegd. Maar goed. Er zijn nu nog mensen van 70 die bij elkaar op de thee gaan, dat hoorde ik net nog. Dus sommige mensen zijn ook gewoon dom en hardleers. Daar heb ik ook wel eens last van.
Als je allebei gezond ben kan dat toch ook wel ?
DDD

Bericht door DDD »

Nou, het lijkt mij bepaald niet slim om als bejaarde onnodig buiten te komen, laat staan bij elkaar op bezoek te gaan. Maar het mag inderdaad.

Het is altijd een afweging. Ik ben vandaag thuisgebleven omdat ik een beetje hoestte. Ik heb in de middag drie keer gehoest. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat nu echt anders is dan normaal, omdat ik er normaal gesproken helemaal niet zo op let. Maar je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen, denk ik dan.

Dat geldt hier ook.
Plaats reactie