Als beginneling ben ik daar helemaal bang voor Pied. Communiceren via een toetstenboerd, zonder gelaatsuitdrukkingen en intonaties werkt misverstanden wel heel erg in de hand. Tot nu toe lees ik al mijn berichten wel 10 keer over voor ik op de verzendknop druk. En dan nog hoop ik maar dat het goed over komt.:%
[Aangepast op 2/2/04 door Anton]
Levend uit Leeuwenkuil
Ik denk dat in zo'n geval als bovengenoemd de vraag inderdaad gesteld mag worden wat het doel is van het horen van een stem van God. Er zitten [terecht of onterecht] veel mensen in pyschiatrische inrichtingen die de stem van God gemeend gehoord te hebben en dingen gedaan hebben die vervolgens niet het doel dienden nl. ter ere van God. De genoemde profeten hadden een doel met hun aktie die de 'moeite' waard was en niet alleen wat vage dingen zoals die jongen uit BA.Oorspronkelijk gepost door Uil
Bedankt Pied voor je inbreng. Mogelijk was de uitslag uitzonderlijker dan je dacht.
Ik moet in dit soort gevallen vaak denken aan de opdrachten die profeten als Jesaja en Ezechiël kregen.
De eerste diende 3 jaren ontdaan van alle kleding en schoenen rond te lopen (Jes.20:2)
De tweede kreeg dit te horen; Lig 390 dagen op je linkerzij en 40 dagen op je rechterzij. Je eten moet je bereiden met mensendrek (na protest: rundermest).
(Ez.4)
En zij gehoorzaamden!
Lucas Tomas gehoorzaamde ook en ik vind dat knap. Nog afgezien van wie de stem afkomstig is, je moet het maar durven. Achteraf kun je natuurlijk makkelijk spreken over volgevreten leeuwen, maar wist die jongen dat bijv. ook toen hij sprong?
Aangezien ik tijdelijk in Buenos Aires verblijf en mij dit nieuwsbericht intrigeerde ben ik op zoek gegaan naar deze vent. Hij bleek naar een psychiatrische inrichting gebracht te zijn.
Daar heb ik een tijdje met zijn moeder en later met hemzelf kunnen praten. Ging wel erg moeizaam trouwens, want mijn Argentijns is heel erg matig en Lucas was een beetje duf van de medicijnen.
Ik ben inmiddels in ieder geval overtuigd dat de jongeman(22) zeer gelovig is -RK- en dat hij deze actie op grond van zijn geloof heeft gedaan. Hij beweerde bijv. ook dat de stem hem had opgedragen de leeuw uit te dagen.
Ten aanzien van het waarom zijn we niet helemaal uitgekomen. Hij wilde aantonen dat de macht van God iemand hier toe in staat stelt. Maar tevens dat leeuwen niet altijd de moordzuchtige wezens zijn waar mensen ze voor houden.
Volgens zijn moeder was er echt iets van een wonder geschied omdat hij volgens haar niet was gesprongen in de kuil, maar afgedaald. De kuil was zo'n 6 meter diep, dus onder normale omstandigheden had hij iets moeten breken of verzwikken.
Niets. Hij had een paar schrammen op zijn schouder en gezicht van de leeuwenklauw, maar dat mag geen naam hebben.
En toch stoppen ze hem vol medicijnen en laten ze hem behandelen door wereldse psychiaters. Ik vind dit wel een trieste zaak.
Eigenlijk zou er zoiets als een religieus ziekenhuis moeten zijn waar hij in dit geval weggestuurd had kunnen worden met een klop op zijn schouders en evt. een verwijzing naar Mt.4:6. Want het is natuurlijk heel wel mogelijk dat hij verleid is door de duivel (en weer gered door de Heer).
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ik vind het altijd moeilijk om te zeggen dat het Gods wil is, of dat de duivel er achter zit. Een duidelijk voorbeeld is Job, hierbij takelt de duivel onder het oog van God Job helemaal af.
Zit God er achter? of de duivel? of is het gewoon onzin waar we niet naar moeten luisteren?
Zit God er achter? of de duivel? of is het gewoon onzin waar we niet naar moeten luisteren?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman