COVID-19

Mara

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Valcke schreef:
Ik ook blij, hoor! En over het Erasmus IC maakte ik mij al minder zorgen dan voor de huisartsen. Huisartsen hebben nog steeds niets ontvangen en zijn dus afhankelijk van wat mensen binnenbrengen.
Ik wil niet vervelend worden Valcke, ;) maar gisteren zei een huisarts uit Limburg dat er nog wel voldoende mondkapjes waren voor h.a., al hoopte hij uiteraard wel dat er snel aangevuld wordt.
Jinek zei vervolgens dat ze gehoord had dat een h.a. nog slechts 2 maskers had, maar hij zei dat ze er alles aan doen om het zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Dan denk ik, kunnen die cosmetische klinieken hun maskers niet afstaan? Ik neem aan dat borstvergrotingen en neuscorrecties niet uitgevoerd worden nu?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Valcke schreef:
Ik ook blij, hoor! En over het Erasmus IC maakte ik mij al minder zorgen dan voor de huisartsen. Huisartsen hebben nog steeds niets ontvangen en zijn dus afhankelijk van wat mensen binnenbrengen.
Ik wil niet vervelend worden Valcke, ;) maar gisteren zei een huisarts uit Limburg dat er nog wel voldoende mondkapjes waren voor h.a., al hoopte hij uiteraard wel dat er snel aangevuld wordt.
Jinek zei vervolgens dat ze gehoord had dat een h.a. nog slechts 2 maskers had, maar hij zei dat ze er alles aan doen om het zo eerlijk mogelijk te verdelen.
Dan denk ik, kunnen die cosmetische klinieken hun maskers niet afstaan? Ik neem aan dat borstvergrotingen en neuscorrecties niet uitgevoerd worden nu?
Vanmorgen las ik in de Volkskrant een bijdrage van een huisarts die op de fiets bij de plaatselijke bouwmarkt schilderoveralls is gaan halen. Iets anders kon hij aan beschermende kleding niet meer krijgen.
Valcke

Bericht door Valcke »

De kaart en cijfers van het RIVM lijken niet erg actueel als het gaat om de bekende besmettingen.
Afgelopen zaterdag was al bekend dat er in mijn woonplaats een besmetting was (op basis van testuitslag).
Vandaag - 4 kalenderdagen verder - is dit geval nog steeds niet verwerkt op de kaart van het RIVM en dus vermoedelijk ook niet in de totaalcijfers.
Eerder viel het mij ook op dat besmettingen in Vlaardingen en Veenendaal ook pas sterk vertraagd op de kaart kwamen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Valcke schreef:De kaart en cijfers van het RIVM lijken niet erg actueel als het gaat om de bekende besmettingen.
Afgelopen zaterdag was al bekend dat er in mijn woonplaats een besmetting was (op basis van testuitslag).
Vandaag - 4 kalenderdagen verder - is dit geval nog steeds niet verwerkt op de kaart van het RIVM en dus vermoedelijk ook niet in de totaalcijfers.
Eerder viel het mij ook op dat besmettingen in Vlaardingen en Veenendaal ook pas sterk vertraagd op de kaart kwamen.
Omdat er maar weinig getest wordt, neem ik die besmettingscijfers niet zo heel serieus. Aantal IC-opnames en sterfgevallen is wel precies vast te stellen.
windorgel

Re: RE: Re: Wuhan virus

Bericht door windorgel »

Valcke schreef:De kaart en cijfers van het RIVM lijken niet erg actueel als het gaat om de bekende besmettingen.
Dat is mij ook opgevallen voor een paar gemeenten waarin ik weet van vastgestelde besmettingen.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zita schreef:
Omdat er maar weinig getest wordt, neem ik die besmettingscijfers niet zo heel serieus. Aantal IC-opnames en sterfgevallen is wel precies vast te stellen.
Dat geldt voor mij ook. Het echte aantal besmettingen ligt immers misschien wel een factor 10 hoger.

Niettemin zou je wel verwachten dat geteste bekende gevallen hooguit met 1 dag vertraging op de kaart komen. Dat lijkt nu langer dan 3 of 4 dagen te duren.
Mara

Bericht door Mara »

Het bedrijf van Jan Willem Popma produceert als enige in Nederland het zogenaamde chloroquine dat lijkt te werken tegen het snel verspreidende virus. "We zijn voorbereid op wat kan komen."
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dez ... Me3HNRHaeA

Volgens berichten op social media zou dit inmiddels al succesvol ingezet zijn in verscheidene ziekenhuizen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Stof

Bericht door Stof »

Merel, ook van mij langs deze onpersoonlijke weg: mijn deelneming en heel veel sterkte. Rouwen is al zo moeilijk en dan nog deze omstandigheden. Heel aangrijpend.

De Heere verheffe jullie hart door heil!
DDD

Bericht door DDD »

Veel sterkte inderdaad en van harte gecondoleerd.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Heftig Merel. Gecondoleerd. Veel sterkte gewenst.
merel

Bericht door merel »

Allen hartelijk dank voor het meeleven op het forum en per pb!
Het zijn inderdaad rare tijden. Mijn oma had nl nog veel familie ( broers, zussen, neven, nichten) maar buiten kinderen klein- en achterkleinkinderen mag niemand komen. Met 30 man verspreid in de kerk de rouwdienst. Rest kijkt via video verbinding mee en lopend naar het kerkhof. Daarna iedereen weer naar huis.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Tjonge heftig zeg. Veel sterkte gewenst!
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Zag er heftig uit idd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Jeremiah schreef:Minister Bruins onwel geworden tijdens debat.
Inderdaad. Hij werd terecht hard aangepakt, want hij wist niets concreets over de situatie van mondkapjes en beschermingsmidden. Maar het is voor hem persoonlijk natuurlijk wel heel triest, want de man zal ongetwijfeld enorm zijn best doen.

Ondertussen vraag ik mij wel af: welke ambtenaren laten hun minister maar de kamer gaan zonder concrete cijfers over beschermingsmiddelen en wat er op dat gebied gebeurt?? Het was gewoon een afgang en ik begrijp heel goed dat de Kamer een uiterst slap verhaal niet accepteert onder deze omstandigheden.
Plaats reactie