Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mistig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:Ik lees dat in Staphorst ook de catechisaties en de jeugdvereniging nog doorgaan:

Is dat in andere gemeenten ook nog zo?
Lijkt me beter om ook daar mee te stoppen, zeker na het advies om ook de scholen dicht te houden.
Lijkt me niet verstandig nee. Bij ons is alles behalve de belijdeniscatechisatie tijdelijk stop gezet.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Bezorgd schreef:Ik lees dat in Staphorst ook de catechisaties en de jeugdvereniging nog doorgaan:

https://www.hhkstaphorst.nl/

De catechisaties en jeugdverenigingen kunnen op de gebruikelijke wijze, tijden en plaatsen doorgaan

Deze maatregelen gelden in principe voor de zondagen 15, 22 en 29 maart.

Lijkt me beter om ook daar mee te stoppen, zeker na het advies om ook de scholen dicht te houden.
Bij ons vanavond de laatste keer (zou het toch al zijn). Kinderen worden ver uit elkaar gezet.

Maar het zijn er dan ook maar een stuk of 10 in de eerste groep en 4 in de tweede..
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:Het was gisteren een klein clubje in een grote kerk. Toch wel aangrijpend.
Ik had het voorrecht naar de kerk te mogen gisteren.
Het was inderdaad aangrijpend. Ook als niet aanwezig zijnde. In de morgendienst mochten we een zeer ernstige boetepreek beluisteren. Want God spreekt. Merk op!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gritje

Bericht door Gritje »

Mistig schreef:

Lijkt me niet verstandig nee. Bij ons is alles behalve de belijdeniscatechisatie tijdelijk stop gezet.
Dat was nog van voor de scholen gesloten werden. Ik heb het op meer websites van kerken zien staan. Ik denk dat vandaag, op veel plekken, weer nieuwe beslissingen genomen worden.
Wij kregen ook pas vanmorgen bericht dat de basisschool en het VO dicht zijn.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Gritje schreef:
Mistig schreef:

Dat was nog van voor de scholen gesloten werden. Ik heb het op meer websites van kerken zien staan. Ik denk dat vandaag, op veel plekken, weer nieuwe beslissingen genomen worden.
Gisteravond de berichten gehad. 3 kinderen thuis nu.
Gritje

Bericht door Gritje »

Zeeuw schreef:
Gritje schreef:
Mistig schreef:

Gisteravond de berichten gehad. 3 kinderen thuis nu.
Hier alle 5 schoolgaande kinderen. 1 heeft wel college via internet. En die werkt wachten we nog even af hoelang dat doorgaat.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Gisteren geluisterd via https://kerkdienstgemist.nl/ . Werkte vlekkeloos, complimenten aan https://kerkdienstgemist.nl/ ! Knap om zo’n toename in dataverkeer in heel korte tijd toch goed verwerkt te krijgen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Mona Lisa schreef:Gisteren geluisterd via https://kerkdienstgemist.nl/ . Werkte vlekkeloos, complimenten aan https://kerkdienstgemist.nl/ ! Knap om zo’n toename in dataverkeer in heel korte tijd toch goed verwerkt te krijgen.
Jullie kerk deed niet aan Youtroep ? :D
Adje

Bericht door Adje »

Mistig schreef:

Bij ons zijn er geen kerkelijke activiteiten meer. Lijkt mij ook wel verstandig.
merel

Bericht door merel »

Bij ons ook niet. Ik vond het eerlijk gezegd wel iets hebben om op deze manier bij elkaar te komen. Wij hebben ook via you tube geluisterd en ik zag dat op dat moment heel veel kerken op deze manier de dienst hadden.

Bij ons is ook iedereen thuis. Eerst moesten vanmorgen de werkplekken voor iedereen ingedeeld worden.Mijn man en ik hebben de werkkamer verdeeld voor deze week. De ander werkt bij een van de kinderen op de kamer ;). Vanmorgen had de eerste juf namelijk al een mail gestuurd met werkzaamheden voor onze oudste. Deze week zal het thuisonderwijs voor de rest ook gestalte krijgen
Mara

Bericht door Mara »

Kerktijden was een aantal momenten onbereikbaar gisteren.
Gelukkig had ik zaterdag al gekeken hoe laat de diensten begonnen waar we naar wilden luisteren.
En de uitzendingen verliepen vlekkeloos.
Het zingen klonk erg vreemd, omdat de kerken vrij leeg waren en de weinige mensen verspreid zaten.

Gistermorgen miste ik zo het beieren van de kerkklokken, het was zo stil..... :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De gemeente zond uit via YouTube. Het zingen was net het Urker mannen ensemble :huhu Alleen zes man kerkenraad plus de dominee.
Adje

Bericht door Adje »

Mara schreef:
Gistermorgen miste ik zo het beieren van de kerkklokken, het was zo stil..... :fi
Onze kerkklok luidde, net zoals op een andere zondag.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:Kerktijden was een aantal momenten onbereikbaar gisteren.
Gelukkig had ik zaterdag al gekeken hoe laat de diensten begonnen waar we naar wilden luisteren.
En de uitzendingen verliepen vlekkeloos.
Het zingen klonk erg vreemd, omdat de kerken vrij leeg waren en de weinige mensen verspreid zaten.

Hier klonken de klokken wel. En de livestream werkte goed. Het was vreemd om zo samen als gezin rond de ipad te zitten en mee te luisteten en zingen en bidden. En wat ben ik beschaamd uitgekomen. Zo grote vrees dat mijn aandacht afgeleid zou zijn . Het belang om de Schuilplaats van de Allerhoogste te zijn was dringend . En het zijn op de Rots s avonds. Volgende week wordt de lijdensstof weer opgepakt.
Het plaatste alles in een juister perspectief.
Er werd bij ons ook gezamelijk met andere gemeenteleden geluisterd. Dit keer omdat er verkoudheid in ons gezin is alleen met ons gezin. B.l.e.w. hopen we er ons bij aan te sluiten. En wat betreft catechisaties. Aanvankelijk zou morgen nog 1 keer zijn. Maar nu met dat scholenbeleid ook afgelast. Zo ook de zs en jv..
helma

Bericht door helma »

Bij ons was er om en om een rij stoelen leeg.
Maar de rijen zaten verder vol, iedereen naast elkaar. De galerij en het podium waar normaal ook stoelen staan waren nu helemaal leeg.
Dat leek me nou weer niet zo slim. Mensen zaten knus naast elkaar te praten. Je zou beter naast ieder gezin ook twee of drie plekken leeg kunnen houden.

Ik weet niet of het verstandig is om toch dienst te houden. Ik denk dat we volgende week blew thuisblijven.

Gistermorgen waren we bij onze eigen dienst. Ds Egas preekte de biddagpreek uit Lukas 11 gericht op de kinderen.
In de middag moesten we thuis blijven. Omdat er in ons gezin naar verschillende kerken gegaan wordt en iedereen thuis moest blijven hebben we gezamenlijk een dienst bekeken van ds F van Binsbergen. Jesaja 55: 8
Plaats reactie