COVID-19

refo

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

Habitat schreef:
Tiberius schreef:Vandaag constateerde ik wel dat er flink gehamsterd werd. Mensen reden soms met hele karren vol met toiletpapier. Ook de paracetamol was op.
Vandaag was ik voor 1 product (geen wc papier) naar de winkel getogen maar alle schappen hiervan waren leeggeroofd. Echt storend want ik had het nodig terwijl anderen nu - onnodig - voor maanden hebben ingekocht.
Vanmorgen was ik bij de Lidl. Een vakkenvuller kwam met een enorme pallet wc papier. Alle mensen die het zagen, moesten wel lachen. O, er is nog zat! Zeker. Er ontstond geen stormloop.
De saladevitrine was nog helemaal vol, net als de groenten en fruit. Potten groenten waren bijna op, pasta en rijst helemaal. Knackebrot en dat soort dingen was ook op, net als zeep.
Vanmiddag bij de Etos nog wat desinfectiezeep gevonden.
Paracetamol is overigens overal op.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:Dat lijkt me dan een goede reden om de grenzen met GB te sluiten. Ik ben wel heel benieuwd of het ook tot Italiaanse toestanden leidt. De temperaturen gaan omhoog. Van een afstand bezien, is het een interessant experiment.
Van een afstand wel. Wij hebben een dochter en schoonzoon in Cambridge.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hier een kaart van Nederland met de geverifieerde gevallen:

https://localfocus2.appspot.com/5e68e7405456b
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Lilian197

Re: RE: Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian197 »

helma schreef:
Habitat schreef:
Tiberius schreef:Vandaag constateerde ik wel dat er flink gehamsterd werd. Mensen reden soms met hele karren vol met toiletpapier. Ook de paracetamol was op.
Vandaag was ik voor 1 product (geen wc papier) naar de winkel getogen maar alle schappen hiervan waren leeggeroofd. Echt storend want ik had het nodig terwijl anderen nu - onnodig - voor maanden hebben ingekocht.
We zijn naar 4 supermarkten geweest voor brood, maar heb nog net 3 zakken witte bollen mee kunnen nemen. Verder alles op en helaas in dit geval is ook het laatste brood uit mijn vriezer op.
Broodbakmixen, bloem en meel waren ook op.

Hier was de supermarkt ook echt leeg . Lieten ze gisteren het fruit nog liggen. Nu alles op. Ook vlees en afbakbrood blikken pasta en rijst etc. Een van de kinderen is vakkenvuller en wist te vertellen dat de avondploeg niet meer hoefde te komen. Gisteren werd zodra iets gevuld werd het onder hun handen weggehaald. Het vak was binnen en paar minuten leeg. A l s andere klanten zagen dat iets was aangevuld :bobo . Tot l aat zijn ze bezig geweest met bijvullen. Maar vandaag zelfde verhaal. De voorraad kon vandaag niet meer worden aangevuld. Er werd gewoon niet meer geleverd. Dus maandagochtend in ieder geval nog lege vakken... @Helma. Je had gelukkig nog wat. En hopelijk maandag weer vers. In de supermarkt of bakker. Het is wel een gekke gewaarwording dit.

Paracetamol was gisteren op. S avonds weer aangevuld bij de drogist. Stapels ook op toonbank. Ik wilde tandpasta halen vanmiddag. Was de paracetamol al weer weg. Overal hangen briefjes. Niet meer dan drie doosjes per klant... dus halen ze er drie.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Dat lijkt me dan een goede reden om de grenzen met GB te sluiten. Ik ben wel heel benieuwd of het ook tot Italiaanse toestanden leidt. De temperaturen gaan omhoog. Van een afstand bezien, is het een interessant experiment.
Het is een groot risico wat men neemt. Pas achteraf zullen we weten hoe het uitpakt, en welke benadering het beste heeft gewerkt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ejvl

Bericht door ejvl »

refo schreef:
Habitat schreef:
Vanmorgen was ik bij de Lidl. Een vakkenvuller kwam met een enorme pallet wc papier. Alle mensen die het zagen, moesten wel lachen. O, er is nog zat! Zeker. Er ontstond geen stormloop.
De saladevitrine was nog helemaal vol, net als de groenten en fruit. Potten groenten waren bijna op, pasta en rijst helemaal. Knackebrot en dat soort dingen was ook op, net als zeep.
Vanmiddag bij de Etos nog wat desinfectiezeep gevonden.
Paracetamol is overigens overal op.
Vanmiddag rond 17:00 nog paracetamol en ibuprofen gekocht bij een drogist, was nog zat.
merel

Bericht door merel »

Door alle coronaverhalen zou je vergeten dat er nog meer influenzavirussen zijn. Mijn oma (96) heeft de Mexicaanse griep. :cry
DDD

Bericht door DDD »

refo schreef:
De woordkeuze was misschien wat ongelukkig. Excuses. Ik bedoelde het ironisch, maar het is ook daadwerkelijk wel een experiment dat vermoedelijk tot meer dan Italiaanse toestanden zal leiden. Britten staan bekend om hun eigenwijsheid, maar dit verbaast mij echt.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:Hier een kaart van Nederland met de geverifieerde gevallen:

https://localfocus2.appspot.com/5e68e7405456b
Vooralsnog telt Zeeland maar een tiental besmettingen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
refo

Bericht door refo »

DDD schreef:
refo schreef:
De woordkeuze was misschien wat ongelukkig. Excuses. Ik bedoelde het ironisch, maar het is ook daadwerkelijk wel een experiment dat vermoedelijk tot meer dan Italiaanse toestanden zal leiden. Britten staan bekend om hun eigenwijsheid, maar dit verbaast mij echt.
Wij zouden er in de meivakantie heen gaan, maar Stenaline laat al weten dat we voor niets mogen omboeken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

haha, ik ging rond 18u bij de Lidl wat vergeten boodschappen halen. Dat was grotendeels vergeefse moeite. Geen fruit. Geen aardappels. Geen groenten. Geen vlees. Geen toiletpapier. Geen voorgesneden groenten. Geen brood. (Nu ging ik ook voor chips, daar waren nog een paar zakken van.)
Er waren tussen 12u en 18u drie vrachtwagens gelost. En toch was het weer leeg. Bizar.

Ik zou in de meivakantie naar Italië gaan. Dat feest gaat vrijwel zeker niet door. De vliegmaatschappij liet weten dat we gratis kunnen annuleren.
DDD

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:
helma schreef:
Habitat schreef:
We zijn naar 4 supermarkten geweest voor brood, maar heb nog net 3 zakken witte bollen mee kunnen nemen. Verder alles op en helaas in dit geval is ook het laatste brood uit mijn vriezer op.
Broodbakmixen, bloem en meel waren ook op.

Hier was de supermarkt ook echt leeg . Lieten ze gisteren het fruit nog liggen. Nu alles op. Ook vlees en afbakbrood blikken pasta en rijst etc. Een van de kinderen is vakkenvuller en wist te vertellen dat de avondploeg niet meer hoefde te komen. Gisteren werd zodra iets gevuld werd het onder hun handen weggehaald. Het vak was binnen en paar minuten leeg. A l s andere klanten zagen dat iets was aangevuld :bobo . Tot l aat zijn ze bezig geweest met bijvullen. Maar vandaag zelfde verhaal. De voorraad kon vandaag niet meer worden aangevuld. Er werd gewoon niet meer geleverd. Dus maandagochtend in ieder geval nog lege vakken... @Helma. Je had gelukkig nog wat. En hopelijk maandag weer vers. In de supermarkt of bakker. Het is wel een gekke gewaarwording dit.

Paracetamol was gisteren op. S avonds weer aangevuld bij de drogist. Stapels ook op toonbank. Ik wilde tandpasta halen vanmiddag. Was de paracetamol al weer weg. Overal hangen briefjes. Niet meer dan drie doosjes per klant... dus halen ze er drie.
Hier was het brood rond half zes ook grotendeels op, maar er was echt nog veel te eten. De paracetamol was wel op, maar goed, dat verbaasde mij niet. Wat ik wel vreemd vond, dat veel verse groenten ook op waren. Die kun je toch geen weken bewaren. Wellicht koken mensen nu gezonder uit voorzorg?
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Denk het wel... zelf let ik ook op gezond te eten. Het waren vooral de knollen en wortels etc. Vlees kan in de vriezer. Maar verder waren het vooral produkten die lang houdbaar zijn. Wat ook hard ging was water. Dat verbaasde mij weer. Water kan je altijd nog uit de kraan halen....
Ik zei gekscherend tegen de kinderen vanavond. Ach we doen een paar kipjes in de tuin. Iedere dag een vers eitje. Nee het is echt bizar om te merken hoe mensen hamsteren. En heel onbewust doe je zelf toch ook wat. Ik realiseer me dat ik gisteren een pot erwten mee nam. Stond niet op mijn lijstje. Maar toen ik zag dat het zo hard ging. Dacht ik ; Neem er toch maar 1 mee. Net of je volgende week dat blik niet kan halen. :oO
refo

Bericht door refo »

Als er stroom is, doet de vriezer het.
Als de waterleiding werkt, heb je water, ja.
Even iets verder denken.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

refo schreef:Als er stroom is, doet de vriezer het.
Als de waterleiding werkt, heb je water, ja.
Even iets verder denken.
Ik snap niet wat stroom en waterleiding met Corona heeft te maken. Volgens mij is het nog steeds zo dat niet al het oersoneel van deze bedrijven tegelijk ziek is. Dus ja, ik blijf het iewat overdreven vinden.
Plaats reactie