Het is inderdaad een groot gevaar om elkaar te hekelen en te veroordelen en kerken(raden) hebben daar op toe te zien in hun besluitvorming. Er lopen ook notoire ontkenners rond die nu pas enigszins beginnen te beseffen dat er iets groots te wachten staat. moet je dat hekelen, of ze de tijd geven mee te gaan in het beslisproces.Ambtenaar schreef:Er zijn hier mensen die de ernst van de situatie onderschatten. Ieder weldenkend mens kan toch begrijpen dat de overheid niet overgaat tot dermate vergaande maatregelen als dat niet perse noodzakelijk is. Dus iedereen die twijfelt aan deze maatregelen of de ernst van de situatie betwijfelt, is op zijn minst slecht geïnformeerd. En daar ageer ik tegen. En bij persisterende twijfel, ondanks aanwezigheid van vele argumenten, zowel op dit forum als in betrouwbare media als van de overheid, noem ik dat gewoon domheid. Dat mag je stijlloos vinden, maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die dom doen.
I.i.g. getuigt deze houding niet van het serieus nemen van je gesprekspartners. De enige juiste zienswijze die dus mag persisteren is het lijdzaam volgen van de overheid. En daar ga ik niet in mee (lees: daar ben ik te eigenwijs voor).