Zo beter dus.... maar aub weer to the point...
Oorspronkelijk gepost door kridje
En toch komt het voor wat ik zeg! Dat personen echt gestraft worden omdat ze regels overtreden maar dan komen ouders in opstand! Waarom? Ik denk dat er een te goed beeld is over kinderen! Zit geld zowel voor de 'wereldse' kinderen als refo-kinderen. We zien teveel het goede erin en kijken liever niet naar het verkeerde wat er ook in zit!
Denk maar eens aan de onderwerpen over uitgaan en de onderzoeken! Veel ouders weten gewoon niet waar hun kind zitten en zeggen; 'mijn zoon doet zoiets niet!'
Anders verwoord dit is een deel van de discussie die de rd heeft aangewakkerd. Hoe is de stand nu in refo-nederland? Volgens mij ligt er niemand meer wakker van en geef men er wenig aandacht aan!
Dat bedoelde ik dus al enkele maanden geleden en het komt dus ook nog uit! We moeten dus eerst de fout in onze gezindte zoeken! Anders verwoord; er moet een opwekking komen anders kan christelijk Nederland het wel vergeten!!
Jammergenoeg zijn er veel dingen taboe, in de kerkelijke wereld. Binnen verschillende kerkgemeenschappen bedoel ik dan. Dingen waar de jeugd niet over wil spreken met ouders, en
dusmaar zelf conclusies trekt. Helaas.
Het betreffen dan de "moderne; hedendaagse" dingen. Zoals radio, tv, film, seks, uitgaan en dergelijk. Die dingen zijn dan taboe. Onbespreekbaar. Ouders komen niet met duidelijke grenzen; "het komt immers niet voor". En de jeugd weet er geen raad mee. En trekt eigen conclusies.
Ik proef bij sommige (bekende) mensen, díe sfeer. Ik vind het jammer, ik kan overal over praten met m'n ouders.