De eikenprocessierups

Tiberius
Moderator

Re: De eikenprocessierups

Berichtdoor Tiberius » 12 Mar 2020, 19:30

Tiberius schreef:Let op mijn woorden: als de komkommers op zijn, zijn de rupsen uit het nieuws.

Klopt dus inderdaad.
Ze zijn hier al weer gesignaleerd maar je hoort er niet veel van.

Habitat

Berichtdoor Habitat » 12 Mar 2020, 19:47

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:Let op mijn woorden: als de komkommers op zijn, zijn de rupsen uit het nieuws.

Klopt dus inderdaad.

Dan woont u heel ergens anders. In onze gemeente (op de Veluwe) is er veel aandacht voor geweest deze herfst en winter. En terecht, want vroege interventie zorgt voor minder overlast. Daarom zijn basisscholen nestkasten gaan bouwen, zit de gemeenteraad er boven op en worden burgers via een nieuwsbombardement er op gewezen wat men zelf allemaal kan doen. Ook landelijk was er trouwens aandacht voor in herfst en winter, maar het meeste toch het plaatselijke nieuws. Misschien is uw gemeente minder actief daarin of is de overlast minder.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 12 Mar 2020, 21:25

Tiberius schreef:

Klopt dus inderdaad.
Vind je het gek? In vergelijking met het nieuws Anno Domini maart 2020 is dit een minikomkommertje, waar niemand nog aan denkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

P.S.: Jantje probeert het wat rustiger aan te doen.

Habitat

Berichtdoor Habitat » 13 Mar 2020, 06:57

Ook over plagen moeten we in deze tijd spreken. Of het nu gaat om een muizenplaag, een sprinkhanenplaag of een rupsenplaag. Inactiviteit zal het probleem elke zomer groter maken. Het is dus niet zo dat we door corona nu maar moeten gaan zwijgen over ecologische vraagstukken.

Terug naar “Uit de krant”