COVID-19

helma

Re: Wuhan virus

Bericht door helma »

Eerste patiënt in Veenendaal.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Eerste patiënt in Veenendaal.
Ik hoorde net in het nieuws, dat we (menselijk berekend) nog maar aan het begin staan van een epidemie.

Maar we zien er toch meer in dan een toevallige epidemie. Ik geloof vast dat dit Gods vinger is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Valcke

Bericht door Valcke »

Volkskrant:
‘Hier in Azië wordt verbaasd gekeken naar wat Nederland en andere Europese landen doen om het virus te bestrijden. Het lijkt wel of men niet heeft begrepen hoe ernstig de situatie is. De ervaring van China is dat als je niet snel optreedt, de epidemie heel snel uit de hand kan lopen. Maar in Nederland blijft men achter de feiten aanlopen. (...) Heeft men in Europa dan niet gezien wat er in Wuhan en in Italië is gebeurd? Dat lijkt me ernstig genoeg om te zeggen: liever iets te hard ingrijpen dan te weinig.’
Geheel mee eens. Het is triest, maar waar. Ik vrees dat wat in Italië gebeurt, zich bij ons gaat herhalen. En dat was menselijkerwijs gesproken toch niet nodig geweest wanneer er adequaat gereageerd was. Maar iedereen uit Italië mocht gewoon binnenreizen, naar zijn werk en carnaval vieren, enzovoort. En nog steeds zijn er geen adequate maatregelen.

Daar bovenop komt nog dat de zorg totaal niet voorbereid is. Nog maar eens een quote (nu uit het AD) uit Friesland, een provincie die tot nu toe nauwelijks getroffen is door het virus:
"Met het testen wordt afgewogen omgegaan, vanwege een tekort aan testmateriaal. ,,Wat is wel zinvol, wat is niet zinvol.” Ook persoonlijke beschermingsmiddelen en steriele desinfectiemiddelen worden schaars. Er wordt gereguleerd mee omgegaan, meldt (...). ,,Overal zijn tekorten aan, we moeten de middelen goed verdelen en voorkomen dat instellingen gaan hamsteren.” Mocht de situatie heel nijpend worden, dan krijgen in ieder geval de Intensive Care en de longafdelingen voorrang."
Ten slotte viel mij gisteren op in de technische hoorzitting van de Tweede Kamer dat de deskundigen geen antwoord gaven op bepaalde vragen van Kamerleden zoals: 'Hoe lang kunnen we nog vooruit met testmateriaal?' en 'Wat is de inschatting van het werkelijke aantal besmettingen ten opzichte van het geteste aantal besmettingen?'. Ik ben geen complotdenker en ben doorgaans geneigd om vertrouwen te hebben in de voorlichting van overheid en deskundigen, maar één ding is mij gisteren wel duidelijk geworden: de situatie is veel ernstiger dan uit de overheidsvoorlichting blijkt.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Eerste patiënt in Veenendaal.
En eerste patiënt in Vlaardingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Christen

Bericht door Christen »

Ik was vandaag tussendoor met gelovigen en ongelovigen op pad. Ik zei.. ik heb last van mijn keel maar wees niet bang. Zij lachen.. ze gingen er heel nuchter mee om. Je ontkomt er toch niet aan.. zei de een. En ander zei.. meid, we zouden bijna vergeten dat er ook een griep heerst. En toch waren er kwetsbare personen bij. Het was reuze gezellig.

China als land van begin enzomeer dingen inderdaad zet je wel aan het denken.. hoe zijn deze dingen.. maar ook op de biddag.. Heere ontferm U over deze dwaze wereld waarin zulke schatten van mensen wonen maar die toch allemaal een Verlosser nodig hebben.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
helma

Bericht door helma »

Onze dochter was eind januari in Italië en hoest al vanaf dat ze weer thuis is. Ze kwam niet in aanmerking voor een test...
Dus ik denk dat er inderdaad wel wat laks gereageerd werd in Nederland.
Ze werkt in de ouderenzorg :bobo
Valcke

Bericht door Valcke »

Het aantal dodelijke slachtoffers in Italië staat vanavond op 827, een stijging van bijna 200 vergeleken met gisteren (631). Het (geteste) aantal besmettingen staat nu op 12.462, een stijging van ruim 2300 ten opzichte van gisteren (10.149). Er liggen in Italië momenteel 1028 patiënten met Corona op intensive care.

Volgens WHO-arts Mike Ryan zit Italië momenteel samen met Iran in “de frontlinie” van het nieuwe coronavirus, maar zullen andere landen “spoedig in dezelfde situatie zitten.” Ryan is het hoofd van het noodhulpprogramma van de Wereldgezondheidsorganisatie.
windorgel

Bericht door windorgel »

Cijfers zeggen niet alles maar wel interessant: https://www.tue.nl/nieuws/nieuwsoverzic ... -per-land/
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Het aantal dodelijke slachtoffers in Italië staat vanavond op 827, een stijging van bijna 200 vergeleken met gisteren (631). Het (geteste) aantal besmettingen staat nu op 12.462, een stijging van ruim 2300 ten opzichte van gisteren (10.149). Er liggen in Italië momenteel 1028 patiënten met Corona op intensive care.

Volgens WHO-arts Mike Ryan zit Italië momenteel samen met Iran in “de frontlinie” van het nieuwe coronavirus, maar zullen andere landen “spoedig in dezelfde situatie zitten.” Ryan is het hoofd van het noodhulpprogramma van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Het daadwerkelijk geïnfecteerde mensen in Italië moet natuurlijk veel hoger liggen dan officieel vastgesteld. Op basis van de officiële cijfers zou er anders een overlijdenskans zijn van 6,6%. Dat is bijna tien keer zo hoog als in Zuid-Korea, waar ze mensen uitgebreid testen.

Ook in Nederland is het aantal gevallen veel hoger dan de 521 die officieel zijn vastgesteld. Huisgenoten van patiënten worden veelal niet getest, terwijl het zeer aannemelijk is dat ook zij besmet zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Het aantal dodelijke slachtoffers in Italië staat vanavond op 827, een stijging van bijna 200 vergeleken met gisteren (631). Het (geteste) aantal besmettingen staat nu op 12.462, een stijging van ruim 2300 ten opzichte van gisteren (10.149). Er liggen in Italië momenteel 1028 patiënten met Corona op intensive care.

Het daadwerkelijk geïnfecteerde mensen in Italië moet natuurlijk veel hoger liggen dan officieel vastgesteld. Op basis van de officiële cijfers zou er anders een overlijdenskans zijn van 6,6%. Dat is bijna tien keer zo hoog als in Zuid-Korea, waar ze mensen uitgebreid testen.

Ook in Nederland is het aantal gevallen veel hoger dan de 521 die officieel zijn vastgesteld. Huisgenoten van patiënten worden veelal niet getest, terwijl het zeer aannemelijk is dat ook zij besmet zijn.
Mee eens. In Italië testen ze alleen nog bij aanhoudende klachten en dat geldt voor NL ook. Er is in NL een groot gebrek aan testen, het werkelijke aantal besmettingen ligt daarom veel hoger dan de cijfers aangeven.
Jeremiah

Wuhan virus

Bericht door Jeremiah »

Er is in NL ook een groot gebrek aan daadkracht..

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232677 ... elden.html

Vliegverkeer Europa - VS opgeschort.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen en dat de epidemie zeker groot kan worden in Nederland, ook door binnenlandse besmettingen. Nu is toch wel de tijd om zelfs bij het kleinste beetje snotteren van jezelf thuis te blijven en ook bij voorkeur niet te veel onder de mensen zijn als een huisgenoot snottert.

De vliegbeperkingen van de VS lijken niet erg zinvol. De huidige problemen in de VS lijken niet minder dan in Europa en in de VS zit het al in de grote steden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

De discussie over vaccinatieplicht kan nu op slot. Nu er sprake is van pandemie neemt de WHO de macht over. Het individu is al zijn rechten op dat gebied kwijt.
Over complotten gesproken.
merel

Bericht door merel »

refo schreef:De discussie over vaccinatieplicht kan nu op slot. Nu er sprake is van pandemie neemt de WHO de macht over. Het individu is al zijn rechten op dat gebied kwijt.
Over complotten gesproken.
Hoe bedoel je refo?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Verplichte quarantaine ontneemt het individu de volledige bewegingsvrijheid. Dat is een behoorlijke aantasting van je vrijheid.

We worden momenteel geregeerd door dokters en je kunt de manier waarop regeringen momenteel maatregelen treffen vanuit verschillende oogpunten onder kritiek stellen.
Plaats reactie