We klagen over geweld, maar accepteren zieke tv-programma’

Billy

We klagen over geweld, maar accepteren zieke tv-programma’

Bericht door Billy »

Afgelopen woensdag stond dit artikel in het RD.

Als iets een waarheid als een koe is en als iemand 100 % gelijk heeft is deze psycholoog het wel.

Dit artikel geeft nu duidelijk het hele probleem in de maatschappij weer.

ROSMALEN - Nederland spreekt met afschuw over de moord op de onderdirecteur van de Haagse school, maar dit land heeft wel „boter op het hoofdâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben het gedeeltelijk met hem eens. Ik denk dat het geweld etc. niet alleen door gewelddadige programma's op TV komt. Zoals de schrijver het ook zegt is het een gebrek aan kennis van onze regels. Die kinderen weten niets van regels af.

Ben het wel eens dat er eens naar deze zaken gekeken moet worden. Hopelijk doet onze regering hier iets aan. Als zij het niet doen, dan gebeurd er niets. Zij kunnen de televisiezenders een verbod opleggen om die zaken niet uit te zenden.

Wat die spelletjes betreft, dat ligt moeilijker denk ik. Al zou je winkeliers het verbieden om zulke spelletjes te verkopen, dan nog zullen jongeren ze op een andere weg op hun pc krijgen. Denk hier aan internet. Je kunt ze zo downloaden. We praten hier dan ook niet over een Nederlands probleem, maar een probleem dat zich wereldwijd voordoet.

tukker
refo

Bericht door refo »

het echte probleem is dat we allemaal zondige mensen zijn.
In het verleden waren er mensen die zeiden dat als we iedereen goed onderwijs geven, de criminaliteit vanzelf verdwijnt. Was ook niet waar.
Als alle genoemde punten worden verbeterd is de maatschappij niet beter.

Ik heb dus niet gezegd dat we maar niets moeten doen om het geweld in te dammen. Maar de oplossing is niet weren maar bekeren. En zelfs dan kan het nog misgaan en ruimt een David een Uria uit de weg.....
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

100% gelijk heeft nooit iemadn volgens mij... Maar ik ben het wel met hem eens... Alleen een beetje raar dat hij als psycholoog dit gaat vergelijken met schizofreen... beetje fout..

en meer kan ik ff niet verzinnen om er over te zeggen
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dit is geen reeele gedachte refo. Natuurlijk heb je gelijk als je dit bekijkt uit het perspectief van een christen.

Niet iedereen in Nederland is dat, jammergenoeg. Ik vind dat dit geen argument kan zijn waarom het mis gaat hier.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Onderwijs helpt tcoh echt wel tegen criminaliteit. Volgens mij, zal vast wel ergens een onderzoek naar gedaan maar weet dat even niet, zijn een heleboel personen die crimineel gedrag vertonen drop-outs.... Dus mensen die hun opleiding niet hebben afgemaakt.
Ten eerste als ze een opleiding hebben blijven ze tenminste tijdens school uren van de straat, en hopelijk zien ze dan ook in dat als ze iets in het leven willen bereiken dat ze daar tijd en moeite in moeten steken. Onderwijs helpt echt wel...

En iedereen bekeren.. ghi nou nee dankje..
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door refo
het echte probleem is dat we allemaal zondige mensen zijn.
In het verleden waren er mensen die zeiden dat als we iedereen goed onderwijs geven, de criminaliteit vanzelf verdwijnt. Was ook niet waar.
helemaal waar Refo, maar dat sluit onze ( bekeerd of onbekeerd) verantwoordelijkheid absoluut niet uit!

en dat mag ons ook niet neigen tot de opmerking " we zijn allemaal zondig dus doe er maar niks meer aan het is toch verloren.....

verloren hebben we idd.
in het paradijs al..

maar we hebben allemaal !! de verantwoordelijkheid voor onze kinderen en omgeving in dit aardse leven.

Het probleem zijn ook de indivudualistische volwassenen, gebroken gezinnen etc. etc.

maar ja... wie het over Gezinspolitiek heeft is ouderwets..

"we kunnen toch zelf wel bepalen watwel en wat niet kan..."

dat is de houding in deze 21e eeuw.

TV en computerspellen zijn ECHT FUNEST!

waar worden nog bordspelen gedaan met de kinderen?

ze zitten allemaal met vierkante ogen achter de playstation2.

Ik word al misselijk als ik tegenwoordig een folder van een speelgoedwinkel of Dixons ziet.: 80 % geweldsspelen
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Als de regering dat gaat verbieden dan komen de winkeliers weer in opstand.

Waar draaid het in ons land dan om:::

Geld, geld en nog een geld.
refo

Bericht door refo »

Ik heb wel gelijk vanuit christelijk oogpunt. Welk oogpunt moet ik dan kiezen? Wat haalbaar is? Compromissen hebben nix geholpen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het is een idealistische gedachte. Natuurlijk hoop ik ook dat iederen zou handelen naar de wetten die in de bijbel staan, maar dat is nu gewoonweg niet zo.

Wil natuurlijk niet zeggen dat hier geen aandacht aan besteed mag worden. Maar ook een niet christelijk mens heeft toch enig besef van normen en waarden.

Sommige dingen doe je gewoon niet, omdat dat dat moreel niet verantwoord is.

Dit besef is bij veel mensen weg.
limosa

Bericht door limosa »

We klagen over geweld, maar accepteren zieke tv-programma’s

Tja Billy, heb je gelijk in natuurlijk. Maar is niet eenvoudig wat aan te doen. De publieke omroep is uitgekleed, de macht ligt bij de commerciele omroepen. Hoe wil je die sturen? En als het niet uitgezonden wordt haal je de handel toch van internet? In principe is het wel waar, afschaffen die programma's! Maar in de praktijk is dit niet uitvoerbaar.
limosa

Bericht door limosa »

Hetzelfde geldt voor gewelddadige spelletjes. Zijn er nu eenmaal en komen we nooit meer vanaf.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
We klagen over geweld, maar accepteren zieke tv-programma’s

Tja Billy, heb je gelijk in natuurlijk. Maar is niet eenvoudig wat aan te doen. De publieke omroep is uitgekleed, de macht ligt bij de commerciele omroepen. Hoe wil je die sturen? En als het niet uitgezonden wordt haal je de handel toch van internet? In principe is het wel waar, afschaffen die programma's! Maar in de praktijk is dit niet uitvoerbaar.

En wat als de regering zegt van, wij willen dit niet meer op tv hebben.

Kunnen tv zenders dan alles uitzenden wat ze willen.

Moeten tv zenders niet voldoen aanbepaalde eisen??

Dat zal toch wel.
refo

Bericht door refo »

Het gaat mij niet om het weren van bepaalde zaken. Natuurlijk moeten we er wat aan doen. Het is alleen geen 100% oplossing van de problemen die we hebben.
Als iets een waarheid als een koe is en als iemand 100 % gelijk heeft is deze psycholoog het wel.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

problemen zullen nooit 100% opgelost worden. Dat is niet reeel om dat te denken.

Als die problemen opgelost zijn , steken wel weer andere problemen de kop op.

Wel moet je streven naar die 100% , anders wordt het nooit wat.
Plaats reactie