Precies ja, goede gelegenheid om onze omgangsvormen eens onder de loep te nemen.Mara schreef:Ik hoop dat we nu ook voorgoed van die 3 malle zoenen af zijn.
COVID-19
Re: Wuhan virus
Zo'n buiging vind ik wel sjiek. Komt respectvoller over dan de elleboog.J.C. Philpot schreef:Tijd om onze cultuur te updaten, en elkaar op zijn Japans te gaan begroeten.
Zeven dagen thuiswerken 

-
- Verbannen
Poeh, da's voor jou toch zeker geen probleem?Tiberius schreef:Zeven dagen thuiswerken

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Dodo
Corona is geen bacterie maar een virus. Daar doet zilver niets tegen.Geytenbeekje schreef:Zilver bedoel ikDodo schreef:IJzer?Geytenbeekje schreef:Ik had mijn dominee hierover gemaild.
Die had gezegd dat ijzer bacterie-dodend is.
Ik snap niet zo goed dat mensen stoppen met handen geven, maar wel uit dezelfde Avondmaalsbekers willen drinken.
Mijn nichtje en haar man (uit Brabant) hopen over een paar weken te emigreren naar Italië, om te evangeliseren.
Het is wel spannend of het wel door kan gaan..
Als dat redelijkerwijs kan, he. Hier een quote uit het ND:Tiberius schreef:Zeven dagen thuiswerken
Misschien komt het er de komende tijd voor de christelijke kerk wel op aan: om besmette mensen te dienen. Om de ‘verstotenen in quarantaine’ te bezoeken en te verzorgen. Om de onreinen van 2020 liefdevol tegemoet te treden.
Daar heb ik ook al aan gedacht, ja. 'Ik niet hoor, dat moet een ander maar doen. Ik heb een groot gezin...' Of toch de zelfverloochening?Herman schreef: Hier een quote uit het ND:
Misschien komt het er de komende tijd voor de christelijke kerk wel op aan: om besmette mensen te dienen. Om de ‘verstotenen in quarantaine’ te bezoeken en te verzorgen. Om de onreinen van 2020 liefdevol tegemoet te treden.
Ik vind dat nogal overdreven gesteld. Bovendien betekent dat niet dat je degenen die met het virus besmet zijn onbeschermd tegemoet moet treden.Herman schreef:
Vanuit Breda naar Italië, dat moet wel kunnen denk ik.helma schreef:Mijn nichtje en haar man (uit Brabant) hopen over een paar weken te emigreren naar Italië, om te evangeliseren.
-
- Verbannen
Ik geloof dat ik al een artikel op het RD ofzo langs zag komen van christenen in China die (met gevaar voor eigen leven) met Bijbels langs de deuren gingen, als ik me niet vergis.eilander schreef:Daar heb ik ook al aan gedacht, ja. 'Ik niet hoor, dat moet een ander maar doen. Ik heb een groot gezin...' Of toch de zelfverloochening?Herman schreef: Hier een quote uit het ND:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is een samenvattende zin, he. En het begint met het woordje 'misschien'.Ambtenaar schreef:Ik vind dat nogal overdreven gesteld. Bovendien betekent dat niet dat je degenen die met het virus besmet zijn onbeschermd tegemoet moet treden.Herman schreef:
De vraag naar de zelfverloochening lijkt zeer relevant, omdat allerlei berichten uitwijzen dat de zorgcapaciteit bij doorgaande exponentiële groei van de uitbraak niet toereikend is.
Italië zit sinds vanavond behoorlijk dichtgetimmerd.Tiberius schreef:Vanuit Breda naar Italië, dat moet wel kunnen denk ik.helma schreef:Mijn nichtje en haar man (uit Brabant) hopen over een paar weken te emigreren naar Italië, om te evangeliseren.
Ik hoop stiekem dat mijn opleiding (in Brabant) ook even een weekje sluit. De verplichtingen zijn menigvuldig, het nut zeer beperkt. Die studiedag zet ik liever thuis in.
Groepsapp gisteravond: collega's uit Brabant moeten thuis blijven.
Als je verkouden bent, mag je je sowieso niet in het openbare leven in Brabant mengen.Zita schreef:Italië zit sinds vanavond behoorlijk dichtgetimmerd.Tiberius schreef:Vanuit Breda naar Italië, dat moet wel kunnen denk ik.helma schreef:Mijn nichtje en haar man (uit Brabant) hopen over een paar weken te emigreren naar Italië, om te evangeliseren.
Ik hoop stiekem dat mijn opleiding (in Brabant) ook even een weekje sluit. De verplichtingen zijn menigvuldig, het nut zeer beperkt. Die studiedag zet ik liever thuis in.