COVID-19

Ad Anker
Moderator

Re: Wuhan virus

Bericht door Ad Anker »

Ach, er is een psychiater die in het RD de acties als hysterisch en zwaar overtrokken bestempeld. Er zijn 3 besmettingen in NL en er is een speciale uitzending op de NOS.

Ik weet het nog niet zo...
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Ad Anker schreef:Ach, er is een psychiater die in het RD de acties als hysterisch en zwaar overtrokken bestempeld. Er zijn 3 besmettingen in NL en er is een speciale uitzending op de NOS.

Je bedoeld 38 besmettingen ?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Geytenbeekje schreef:
Ad Anker schreef:Ach, er is een psychiater die in het RD de acties als hysterisch en zwaar overtrokken bestempeld. Er zijn 3 besmettingen in NL en er is een speciale uitzending op de NOS.

Nee. 3.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Maar er zijn nu volgens mij 38 mensen besmet...
Herman
Moderator

Re: RE: Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Je kunt de onderliggende feiten ook wegrelativeren.

Volgens mij heerst er geen massahysterie. De media doen alleen zeer gedetailleerd en uitgebreid verslag. Ik hoor niet van bestorming van supermarkten of huisartsenposten. Het woord hysterie is een overdrijving die ik niet meemaak.
Habitat

Bericht door Habitat »

elbert schreef:De wereldgezondheidsorganisatie heeft het sterftepercentage van het virus opgehoogd naar 3,4%.
Er wordt bovendien gespeculeerd dat het virus in Iran is gemuteerd naar een nog dodelijker variant.
Verontrustende berichten.
Over het echte sterftecijfer valt nu nog helemaal niets te zeggen. We weten niet hoeveel mensen het virus bij zich dragen maar slechts milde klachten hebben en zich daarom helemaal niet laten testen. Die groep valt tot nu toe buiten de gegevens.
Mara

Bericht door Mara »

Toiletpapier wordt momenteel ook massaal gehamsterd, vanwege het coronavirus.
Dat begrijp ik dan niet, omdat er geen diarree is van dit virus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

Valcke schreef:
DDD schreef:Ik vind het al een hele geruststelling dat er nu bij luchtwegklachten op het coronavirus getest wordt. Ik vind ook dat er nog best wel luchtig over wordt gedaan in Nederland.
Dat laatste vind ik ook. Ik weet wel dat de beste stuurlui aan wal staan, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de protocollen veel te 'dogmatisch' gehanteerd zijn. Zie de verhalen van mensen die uit Noord-Italië kwamen met ademhalingsproblemen, maar aan wie 14 dagen lang een test geweigerd is (omdat Noord-Italië destijds nog niet als risicogebied gezien werd, hoewel er al meerdere doden te betreuren waren). Idem de situatie in meerdere ziekenhuizen met patiënten die niet getest werden, hoewel ze wél de symptomen hadden van het virus.

Verder lees ik dat in NL nog maar 14 ziekenhuizen inderdaad patiënten met klachten kunnen testen op het virus. We lopen dus in NL behoorlijk achter de feiten aan.
Er is een ernstig tekort aan testen dus ze testen alleen de, wat in hun ogen zijn, logische, gevallen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Mara schreef:Toiletpapier wordt momenteel ook massaal gehamsterd, vanwege het coronavirus.
Dat begrijp ik dan niet, omdat er geen diarree is van dit virus.
Als je in isolatie moet zul je toch je behoefte kwijt willen.
Valcke

Bericht door Valcke »

ejvl schreef:
Valcke schreef:
DDD schreef:Ik vind het al een hele geruststelling dat er nu bij luchtwegklachten op het coronavirus getest wordt. Ik vind ook dat er nog best wel luchtig over wordt gedaan in Nederland.
Dat laatste vind ik ook. Ik weet wel dat de beste stuurlui aan wal staan, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de protocollen veel te 'dogmatisch' gehanteerd zijn. Zie de verhalen van mensen die uit Noord-Italië kwamen met ademhalingsproblemen, maar aan wie 14 dagen lang een test geweigerd is (omdat Noord-Italië destijds nog niet als risicogebied gezien werd, hoewel er al meerdere doden te betreuren waren). Idem de situatie in meerdere ziekenhuizen met patiënten die niet getest werden, hoewel ze wél de symptomen hadden van het virus.

Verder lees ik dat in NL nog maar 14 ziekenhuizen inderdaad patiënten met klachten kunnen testen op het virus. We lopen dus in NL behoorlijk achter de feiten aan.
Er is een ernstig tekort aan testen dus ze testen alleen de, wat in hun ogen zijn, logische, gevallen.
Als dat zo is, hoe moet het dan wanneer we straks misschien duizenden gevallen hebben. Kennelijk hadden ze in China wel genoeg testen, hoe kan het dan dat wij ze nu niet hebben.

Overigens waren dit ook vrij logische gevallen, zeker het gezin dat terugkwam uit Noord Italië én de kenmerkende symptomen had.

Als er in NL niet genoeg testen zijn, dan hebben bepaalde instanties zeer ernstig gefaald!
Valcke

Bericht door Valcke »

Ad Anker schreef:
Geytenbeekje schreef:

Nee. 3.
Het zijn er volgens de officiële instanties nu toch echt 38.

Ik vind het zeer onverantwoord dat mensen hier luchtig over doen.
Stof

Bericht door Stof »

Valcke schreef:
ejvl schreef:
Valcke schreef:

Als dat zo is, hoe moet het dan wanneer we straks misschien duizenden gevallen hebben. Kennelijk hadden ze in China wel genoeg testen, hoe kan het dan dat wij ze nu niet hebben.

Overigens waren dit ook vrij logische gevallen, zeker het gezin dat terugkwam uit Noord Italië én de kenmerkende symptomen had.

Als er in NL niet genoeg testen zijn, dan hebben bepaalde instanties zeer ernstig gefaald!
Vandaag een bericht in het nieuws (is intussen verwijderd, heb er een screenshot van) dat een persoon uit een Geref. Gemeente ergens besmet is. Er werd uitgebreid bij vermeld van welke "strenge" gemeente hij lid is met zijn gezin en met hoeveel mensen hij zondags in de kerk zit.

Het is me wat. Hoe zou ermee om gegaan worden als iemand zondag nog in een volle kerk hutje-mudje heeft gezeten? Het is toch haast onmogelijk om dan iedereen te checken die bij hem in de buurt is geweest.
DDD

Bericht door DDD »

Waarom is dat verwijderd? Ik denk soms ook dat er informatie achterblijft. Het RIVM lijkt ook maar een weinig deskundig geheel. Ik had met de stikstofcrisis nog alle vertrouwen in hun deskundigheid maar in deze kwestie lijken de professionals niet erg veel boerenverstand te hebben.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

@Stof, welke nieuwsbron was dat?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Stof

Bericht door Stof »

DDD schreef:Waarom is dat verwijderd? Ik denk soms ook dat er informatie achterblijft. Het RIVM lijkt ook maar een weinig deskundig geheel. Ik had met de stikstofcrisis nog alle vertrouwen in hun deskundigheid maar in deze kwestie lijken de professionals niet erg veel boerenverstand te hebben.
Misschien omdat het niet terzake deed? Of teveel privé? Of omdat het fake is?

@Jantje: Rijnmond.
Plaats reactie