Het eindoordeel van God is niet af te bidden, dat zal zeker komen. Daarom is de Bijbelse oproep om te haasten en spoeden om uws levens wil, zeer terecht. Echter moet het naderende eindoordeel niet verward worden met specifieke oorlogen, hongersnoden en 'Corona-virussen'. Het is Bijbels om te spreken dat juist het gebed van een rechtvaardige veel vermag. Niet om het gebed, maar op het gebed doet de Heere wonderen. Ook anno 2020 is dat Woord betrouwbaar, is God Zelf betrouwbaar.-DIA- schreef:MODS, als het moet haal mijn woorden dan op verzoek weg! Ik wil geen godvrezende vrienden hier aanhalen, zonder medewetenschap. Verder acht ik het onbehoorlijk om zo wantrouwend te zijn. Het ligt er vanzelf wel aan of een persoon bekend staat om zaken te verkondihgen die bedenkelijk zijn. Als het forum mijn bericht bedenkelijk vindt of eist de naam bekend te maken, dan zou ik van mond tot mond met een mod willen praten. Het kan de mods bekend zijn hoe vaak ik (min of meer) gewantrouwd word.Roos2018 schreef:Nee.-DIA- schreef:Mag ik dat uit piëteit nalaten?Jantje schreef:Ik zou graag namen zien, ja.
Als je iets niet kan of wil verantwoorden, is het beter om er geen melding van te maken.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Zo'n anoniem geciteerde quote van jou zaait in die zin meer verwarring, dan dat het een Bijbelse grond heeft in het kader van de huidige discussie.
(Overigens vind ik de dwingende oproep tot het geven van namen weer het andere uiterste. Iemand mag best een anonieme bron citeren, zolang het maar wel gefundeerd is)