Peperdure verhuizing rugstreeppad
Jawel maar je kan ze ook in een terrarium zetten in Artis daar is de kans meteen kleiner dat ze plat gereden worden!
Slaat nergens op, dit is zo'n zeldzaam zinloze opmerking dat je zelf wel uit mag kijken dat je niet in Artis terechtkomt ;-)
Complete infrastructuur wordt aangepast voor een kikker....
Ja, inderdaad! Heel goed! Een goed wegontwerp heeft ook het aspect "inpassing in de omgeving" in zich. En dat zeg ik dan maar als wegenbouwer.
Er is veel woningnood dus die moet maar wijken voor een padje??
Nee hoor, maar die wijkt hier toch ook niet? Er wordt alleen maar een alternatief voor die beesten geregeld.
waarom moet er speciaal dan weer een of andere kikkerpoel aangelegd worden.
Omdat zorg voor de natuur alles te maken heeft met de kwaliteit van de samenleving. Kijk nu eens naar 20 jaar terug. Poldersloten waren niet meer dan een stinkende brij. Ooievaars kende je alleen van plaatjes. Kikkers hoorde je niet. De grote rivieren waren open riolen. etc. etc. Door de zorg van de afgelopen jaren is er echt wel een verbetering opgetreden, en da's een goede zaak. Kijk we mogen wel nuchter blijven. Het gedoe rond Schiphol bijvoorbeeld wordt ik ook niet goed van. Maar een komplete woonwijk bouwen genereert zo veel geld dat er best wat vanaf kan voor zorg voor de natuur.
Slaat nergens op, dit is zo'n zeldzaam zinloze opmerking dat je zelf wel uit mag kijken dat je niet in Artis terechtkomt ;-)
Complete infrastructuur wordt aangepast voor een kikker....
Ja, inderdaad! Heel goed! Een goed wegontwerp heeft ook het aspect "inpassing in de omgeving" in zich. En dat zeg ik dan maar als wegenbouwer.
Er is veel woningnood dus die moet maar wijken voor een padje??
Nee hoor, maar die wijkt hier toch ook niet? Er wordt alleen maar een alternatief voor die beesten geregeld.
waarom moet er speciaal dan weer een of andere kikkerpoel aangelegd worden.
Omdat zorg voor de natuur alles te maken heeft met de kwaliteit van de samenleving. Kijk nu eens naar 20 jaar terug. Poldersloten waren niet meer dan een stinkende brij. Ooievaars kende je alleen van plaatjes. Kikkers hoorde je niet. De grote rivieren waren open riolen. etc. etc. Door de zorg van de afgelopen jaren is er echt wel een verbetering opgetreden, en da's een goede zaak. Kijk we mogen wel nuchter blijven. Het gedoe rond Schiphol bijvoorbeeld wordt ik ook niet goed van. Maar een komplete woonwijk bouwen genereert zo veel geld dat er best wat vanaf kan voor zorg voor de natuur.
Elk dier stelt eisen aan zijn omgeving. Als de omgeving niet aan deze eisen voldoet dan zal hij daar uitsterven (denk maar aan de regenwouden!) of wegtrekken. Zo een dier zal altijd eerst proberen weg te trekken maar als dat niet lukt dan zal die op zo een locatie uitsterven. Dat wegtrekken gebeurd zelden over onbekend terrein; dus haast altijd over terrein waaraan zijn biotoop (leefomgeving) aan voldoet. Daarnaast stelt een rugstreeppad hele andere wijsen dan een gewone pad. Op de huidige locatie is het dus waarschijnlijk onmogelijk om zonder problemen weg te trekken. Dit is alleen mogelijk als er een ecologische zone is.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door kridjeFout!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Natuurlijk moet bestaande natuur behouden worden.
Maar een nieuwbouwwijk wordt meestal gebouwd op open grond. DWZ vaak landbouwgrond. Denk je nu eerlijk dat een pad het uitmaakt in welke sloot hij ligt. Denk het niet. Dieren verplaatsen zich zelf. Is al zo vaak bewezen.
tukker
Why??? Tell me
Als de volwassen padden nu niet wegtrekken? Dan zijn ze uitgestorven dus ik vind het logisch dat men de eitjes over plaats.
Tja, ik heb enkele jaren geleden een opleiding gedaan die o.a. met natuurbeheer had te maken.
Dit is te gek voor woorden, EURO 3833,33 is een flink maandsalaris voor iemand in de verpleging. Mensen die daar worden verzorgd, hebben "Pyamadagen" Vreselijk, belachelijke geldverspilling.
Dit is een oneigenlijke vergelijking. Uitgaven aan de gezondheidszorg en de natuur dienen namelijk allebei hetzelfde doel: de kwaliteit van de samenleving. Je kunt verlies aan natuurwaarden niet compenseren met een perfecte bejaardenzorg, je hebt het allebei nodig (en nog heel veel andere zaken natuurlijk maar goed, deze vergelijken we nu).
Dit is een oneigenlijke vergelijking. Uitgaven aan de gezondheidszorg en de natuur dienen namelijk allebei hetzelfde doel: de kwaliteit van de samenleving. Je kunt verlies aan natuurwaarden niet compenseren met een perfecte bejaardenzorg, je hebt het allebei nodig (en nog heel veel andere zaken natuurlijk maar goed, deze vergelijken we nu).
In het verleden wel ja, maar op dit moment gebeurd er maar heel weinig aan. De overheid vond het nodig om op dit punt ook te bezuinigen dus de streefdatum waarop heel de ecologische zone gereed moet zijn wordt niet gered! Ik dacht dat de streefdatum 2012 is!Oorspronkelijk gepost door limosa
Denk je dat???? Onmogelijk met al het drukke verkeer in Nederland! Onmogelijk als er geen ecologische zone is waarlangs deze padden zich naar een ander gebied kunnen verplaatsen!
Eens kridje, al moet ik wel zeggen dat het net van ecologische zones zich steeds verder verdicht in Nederland.
Oorspronkelijk gepost door kridjeElk dier stelt eisen aan zijn omgeving. Als de omgeving niet aan deze eisen voldoet dan zal hij daar uitsterven (denk maar aan de regenwouden!) of wegtrekken. Zo een dier zal altijd eerst proberen weg te trekken maar als dat niet lukt dan zal die op zo een locatie uitsterven. Dat wegtrekken gebeurd zelden over onbekend terrein; dus haast altijd over terrein waaraan zijn biotoop (leefomgeving) aan voldoet. Daarnaast stelt een rugstreeppad hele andere wijsen dan een gewone pad. Op de huidige locatie is het dus waarschijnlijk onmogelijk om zonder problemen weg te trekken. Dit is alleen mogelijk als er een ecologische zone is.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door kridjeFout!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Natuurlijk moet bestaande natuur behouden worden.
Maar een nieuwbouwwijk wordt meestal gebouwd op open grond. DWZ vaak landbouwgrond. Denk je nu eerlijk dat een pad het uitmaakt in welke sloot hij ligt. Denk het niet. Dieren verplaatsen zich zelf. Is al zo vaak bewezen.
tukker
Why??? Tell me
Als de volwassen padden nu niet wegtrekken? Dan zijn ze uitgestorven dus ik vind het logisch dat men de eitjes over plaats.
Tja, ik heb enkele jaren geleden een opleiding gedaan die o.a. met natuurbeheer had te maken.
Oke, ik geef me over. :,:,
Ben overtuigd. Maar passen deze nieuwe padjes , als ze uit hun eitje gekropen zijn, zich wel aan aan hun nieuwe omgeving??
Als dat zo is, dan hoeft het toch niet zoveel te kosten?
Er zijn wel eens vaker complete bouwplannen/industrieterreinen verplaatst, om een paar van die ielige knaagdiertjes, die zich daar goed vermaakten. Als er een goed alternatief is (of voor het plan, of voor de beestjes) moet je daar goed naar kijken, maar ik vind het jammer dat het niet aan de zorg wordt besteed.
Ik weet wel, alles is geld nodig. Maar de zorg is het harder nodig dan die :bou:tjes
Ik weet wel, alles is geld nodig. Maar de zorg is het harder nodig dan die :bou:tjes
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
In het verleden wel ja, maar op dit moment gebeurd er maar heel weinig aan. De overheid vond het nodig om op dit punt ook te bezuinigen dus de streefdatum waarop heel de ecologische zone gereed moet zijn wordt niet gered! Ik dacht dat de streefdatum 2012 is!
Tja, op zich niet gek dat het tempo van die ontwikkekling die van de economie volgt. Belangrijkst is dat er aandacht voor het onderwerp is.
Tja, op zich niet gek dat het tempo van die ontwikkekling die van de economie volgt. Belangrijkst is dat er aandacht voor het onderwerp is.
Limosa
Ik schreef
groetjes
Bart
Ik schreef
Jij schreefJawel maar je kan ze ook in een terrarium zetten in Artis daar is de kans meteen kleiner dat ze plat gereden worden!
hmmm zou best eens kunnen ...kom je dan maar me kijken ? Voor de gelegenheid zal ik mijn duikuitrusting aantrekken dan lijk ik op de kikvorsSlaat nergens op, dit is zo'n zeldzaam zinloze opmerking dat je zelf wel uit mag kijken dat je niet in Artis terechtkomt ;-)
groetjes
Bart