Gereformeerde Gemeenten

Erskinees

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

refo schreef:Nou, we zullen nog Spotify moeten nemen of hoe noem je dat.
Je kan ze ook gewoon via de website van de JBGG beluisteren.
Mooi initiatief. Veel refojongeren luisteren tegenwoordig naar podcasts, vaak Eerst dit van de EO. Ik hoop voor de jongeren wel dat de JBGG ook inzet op praktische podcasts en het christen zijn i.p.v. alleen een dagelijkse oproep tot bekering (hoe belangrijk ook!).
DDD

Bericht door DDD »

Ik hoor ook goede verhalen over 'Eerst dit'. Er werken in ieder geval talentvolle dominees aan mee. Ik hoop dat dat bij de JBGG-podcasts ook geldt.
refo

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef:
refo schreef:Nou, we zullen nog Spotify moeten nemen of hoe noem je dat.
Moet de synode van de GG daar niet over vergaderen of dat verstandig is ? :haha
Over drie jaar weer.
Wordt de Jeugdbond opgeheven wegens spotify, maar dan weet niemand meer wat dat was.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Herman schreef:De doelgroep van de JBGG stopt toch bij 22 jaar ongeveer?
Ja, en? Oudere mensen luisteren er vast ook naar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
newton

Bericht door newton »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/jbgg-sta ... -1.1634900
Een uitstekend initiatief! Hopelijk mag het zijn gewenste vruchten dragen!
Jammer dat ze alleen publiceren op spotify en dat er geen RSS feed beschikbaar is om de podcast toe te voegen in een podcast applicatie. Op de site zelf is ook geen optie om de afleveringen te downloaden. Misschien moeten ze even overleggen met ds. IJsselstein over hoe hij zijn podcasts publiceert.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

newton schreef:
Jammer dat ze alleen publiceren op spotify en dat er geen RSS feed beschikbaar is om de podcast toe te voegen in een podcast applicatie. Op de site zelf is ook geen optie om de afleveringen te downloaden. Misschien moeten ze even overleggen met ds. IJsselstein over hoe hij zijn podcasts publiceert.
https://www.jbgg.nl/emmaus/-01-de-bloedrode-draad/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
newton

Bericht door newton »

Jantje schreef:
newton schreef:
De afleveringen op de website heb ik ook wel gevonden. Er is daar echter geen optie om de afleveringen te downloaden. Via de site kun je alleen luisteren.

Ik gebruik een podcast app op mijn telefoon om afleveringen te downloaden. Dat lukt nu helaas niet zo eenvoudig. Gelukkig ben ik wel handig met wat scripting en kan ik daar zelf wat voor automatiseren. De gemiddelde luisteraar heeft daar wat meer moeite mee denk ik.
GGotK

Bericht door GGotK »

Directeuren en diverse docenten weg bij CGO

RD 27-02-2020

De directeuren W. M. van der Wilt en J. H. Mauritz vertrekken dit najaar bij de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO).

Ook de contracten van de docenten C. S. L. Janse, B. van Ojen en N. J. Teerds zullen niet worden verlengd.

De CGO, die uitgaat van de Gereformeerde Gemeenten, legt in de eigen nieuwsbrief uit dat een werknemer na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd hooguit zes tijdelijke contracten aangeboden mag krijgen met een maximale duur van 48 maanden. Zowel beide directeuren als de docenten zitten aan dit maximum.

In het voorjaar zullen advertenties worden uitgezet ter invulling van de ontstane vacatures.
GGotK

Bericht door GGotK »

Jantje schreef:
newton schreef:
Ik behoor waarschijnlijk ook niet meer tot de doelgroep, maar ik vraag me af of de inhoud van deze eerste podcast enige voordelen biedt t.o.v. de oude middelen.
De podcast van ds IJsselstein bijvoorbeeld over Goede Vrijdag, is in ieder geval ook inhoudelijk veel duidelijker en meer confronterend. Maar podcasts hebben door het beperkt aantal minuten het gevaar in zich dat het of vaag wordt of eenzijdig.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de postcast van ds. IJsselstein niet zo vaak beluister. Ik zal mezelf voornemen om dat wel te gaan doen. Waar kan ik die van Goede Vrijdag vinden?

Verder vind ik het flauwekul dat de directeuren van CGO weg moeten. Kunnen ze daar geen constructie voor verzinnen of iets anders? Predikanten kunnen na hun emeritaatsleeftijd toch ook nog gewoon een gemeente dienen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ze ontslaan zichzelf. Dus daar hoeven wij ons niet druk om te maken.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

GGotK schreef:Maar podcasts hebben door het beperkt aantal minuten het gevaar in zich dat het of vaag wordt of eenzijdig.
Is dat een gefundeerde angst? Ik denk dat de podcasts qua lengte (woordenaantal) helemaal niet veel verschillen met de stukjes uit Bij het geopende Woord. De Jeugdbond staat ook onder enorme druk om het geheel van de gemeenten aan te spreken. Ik zie dat gevaar van eenzijdigheid niet zo.
Mara

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de postcast van ds. IJsselstein niet zo vaak beluister. Ik zal mezelf voornemen om dat wel te gaan doen. Waar kan ik die van Goede Vrijdag vinden?
Ze zijn erg mooi, dus doe het maar wel regelmatig. ;)
Ik ken zelfs buitenkerkelijke mensen die ze beluisteren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:
GGotK schreef:Maar podcasts hebben door het beperkt aantal minuten het gevaar in zich dat het of vaag wordt of eenzijdig.
Is dat een gefundeerde angst? Ik denk dat de podcasts qua lengte (woordenaantal) helemaal niet veel verschillen met de stukjes uit Bij het geopende Woord. De Jeugdbond staat ook onder enorme druk om het geheel van de gemeenten aan te spreken. Ik zie dat gevaar van eenzijdigheid niet zo.
Toch denk ik dat er wel degelijk mensen zijn die het eenzijdig vinden. Die mensen heb je immers altijd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ZLG

Bericht door ZLG »

GGotK schreef:Directeuren en diverse docenten weg bij CGO

RD 27-02-2020

De directeuren W. M. van der Wilt en J. H. Mauritz vertrekken dit najaar bij de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO).

Ook de contracten van de docenten C. S. L. Janse, B. van Ojen en N. J. Teerds zullen niet worden verlengd.

De CGO, die uitgaat van de Gereformeerde Gemeenten, legt in de eigen nieuwsbrief uit dat een werknemer na het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd hooguit zes tijdelijke contracten aangeboden mag krijgen met een maximale duur van 48 maanden. Zowel beide directeuren als de docenten zitten aan dit maximum.

In het voorjaar zullen advertenties worden uitgezet ter invulling van de ontstane vacatures.
Zeker het vertrek van B. van Ojen is een aderlating voor CGO. (zonder de anderen tekort te willen doen)
Plaats reactie