Tiental rokers op stations bekeurd

tukkertje
Contacteer:

Tiental rokers op stations bekeurd

Bericht door tukkertje »

De spoorwegpolitie heeft sinds de invoering van het rookverbod op 1 januari tussen tien en vijftien boetes uitgedeeld. Treinreizigers volgen het rookverbod op de overkapte perrons over het algemeen goed op. Dat zei een woordvoerder van de Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) donderdag.

Rokende passagiers die ondanks het verbod toch roken, krijgen in de eerste twee weken van januari eerst een waarschuwing. Wie alsnog een sigaret opsteekt of zijn peuk niet dooft, krijgt een boete van 26 euro. "Maar meestal dooft een overtreder meteen zijn sigaret als de politie hem daarop wijst", stelt de woordvoerder

Waar zijn we in de vrede mee bezig in dit land. Je mag hier ongestraft 3 kilo coke het land binnen brengen, maar als je een sigaretje rookt krijg je een boete van 28,--

Vertel dit eens in het buitenland en men rold over de grond van het lachen.
memento

Bericht door memento »

Fantastisch!

Roken is ongezond (heeft dit ons als christenen trouwens niet iets te zeggen???) voor zowel jezelf als je medemens die verplicht word mee te roken.

Enne, Rens, niet klage hè, er zijn speciale rookpalen aangebracht (met afzuigkap, iets wat écht héél nuttig is in de openlucht!) waar je wél mag roken.

Op naar een rookvrije samenleving

PS> Hopen dat ze drugsgebruik ook even rigoreus gaan aanpakken...
Be

Bericht door Be »

Ik ben persoonlijk voorstander van het rookverbod, is het nou zo moeilijk om 2 uur zonder sigaret te leven. Jullie leggen allemaal de schuld en moeite buitten jullie zelf. Je ozu je eigen verantwoording op je moetten nemen. Ik bedoel we weten tog allemaal dat roken slecht is, maar omdat je er verslaafd aan bent, en de regering het je moeilijkker maakt om je verslafing te doen word je boos op de regering. In plaats van dat je zelf zegt, ja ik ben verslaafd en daar moet ik de consiquenties van inzien, dat zou i k een gezonde houding vinden.

Greetz Be
Jelle

Bericht door Jelle »

Gewoon ronduit belachelijk. Daar moeten ze vooral mee doorgaan zo, dan weet je zeker dat je de reizigers langzaam maar zeker de trein uit hoepelt en dat ze fijn weer in hun eigen auto kruipen en lekker gaan aansluiten in de file, maar dan wel leekr z'n sigaretje rokend.
Kom nou toch mensen, in de openlucht waar niemand er last van heeft en dan niet mogen roken. Een weerzinwekkende maatregel.
Wat mij betreft ze roken maar een lekker paffie als ze hem maar uitmaken als ze de trein instappen.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Be
Ik ben persoonlijk voorstander van het rookverbod, is het nou zo moeilijk om 2 uur zonder sigaret te leven. Jullie leggen allemaal de schuld en moeite buitten jullie zelf. Je ozu je eigen verantwoording op je moetten nemen. Ik bedoel we weten tog allemaal dat roken slecht is, maar omdat je er verslaafd aan bent, en de regering het je moeilijkker maakt om je verslafing te doen word je boos op de regering. In plaats van dat je zelf zegt, ja ik ben verslaafd en daar moet ik de consiquenties van inzien, dat zou i k een gezonde houding vinden.

Greetz Be
Helemaal mee eens Be, de regering doet dit niet voor niks. In ieder geval niet om je express dwars te liggen. Maar om je tegen je zelf te beschermen. Uiteindelijk heb je je zelf er alleen maar me.

En als God in Zijn Wet zegt dat je niet mag stelen, heb je je er ook aan te houden!

Bovendien zouden wij christenen een voorbeeldfunctie moeten hebben met dit soort dingen!

[Aangepast op 8/1/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

We hebben het hier niet over dat roken goed of slecht is. iedereen is het er wel over eens dat het slecht is.
Waar het hier over gaat is dat men boetes gaat uitdelen aan mensen die roken. Dat is toch waanzin. (ik rook zelf niet hoor).
Dit terwijl mensen op Schiphol met 3 kilo coke in hun lichaam gewoon vrijuit gaan. Waar gaat dit heen.
Laten die schurken in den Haag de ogen eens open doen. Waar zijn ze in de vrede mee bezig.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Maar cellen tekort! (gaap) het kost de overheid te veel werk. Kortom...

--> het brengt geen geld op

En ook al is het "maar" €28.-
Het brengt geld op. En dat is wat ze blijkbaar willen. Andere zinnige reden kan ik niet bedenken. Geldklopperij
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tukkertje laten we de discussie wel helder houden! Ik vind de vergelijking van jouw tussen roken en coke nergens op slaan. Tuurlijk ben ik het met je eens dat men geen coke mag smokkelen en dat het hard moet worden aangepakt.
Maar tussen coke smokkelen en roken waarbij mensen zich duidelijk gehinderd voelen is een flink verschil! Als men alleen met coke loop dan heb je er geen persoonlijke last van. Je ben als het ware vrij. Maar als iemand rookt dat wordt je automatisch gedwongen om mee te roken of om niet meer op die plaatsen te komen! Geef mij dan maar een verbod; ik ben er dus ook helemaal mee eens!

Nogmaals je vergelijking is krom!
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik weet nog wel toen ik Kenia was, dat roken voor de kenianen heidens was. Dus als je rookte, was je een heiden. Mijn broer en ik heb daar gelijk maar duidelijk gemaakt dat het in Ned. niet zo was. Ik bedoel: dat je in Ned. geen heiden hoeft te zijn, omdat je rookt. Maar ze vinden trouwens ook dat je als christen geen alcoholische drankjes mag drinken. Als mijn oom daar thuis een wijntje dronk, en hij kreeg onverwachts bezoek van een Keniaan, dan gaf hij die Keniaan maar gauw een glaasje casis. :D
Ik heb daar trouwens niet veel gerookt. Van die prut uit Kenia heb je het hele jaar door last van hoesten.

Ik rook nou geen shaq en sigaretten meer. Een sigaar op z'n tijd vind ik prima. Een sigaar rook je ook niet over je longen. Uiteraard zal er wat rook binnenkomen.

Ik heb het nog nooit ervaren als zonde.
Liever Turks dan Paaps
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Tukkertje laten we de discussie wel helder houden! Ik vind de vergelijking van jouw tussen roken en coke nergens op slaan. Tuurlijk ben ik het met je eens dat men geen coke mag smokkelen en dat het hard moet worden aangepakt.
Maar tussen coke smokkelen en roken waarbij mensen zich duidelijk gehinderd voelen is een flink verschil! Als men alleen met coke loop dan heb je er geen persoonlijke last van. Je ben als het ware vrij. Maar als iemand rookt dat wordt je automatisch gedwongen om mee te roken of om niet meer op die plaatsen te komen! Geef mij dan maar een verbod; ik ben er dus ook helemaal mee eens!

Nogmaals je vergelijking is krom!
Het gaat mij niet om de vergelijking in de zin van meer of minder fout. Waar het om gaat is waar de overheid haar prioriteiten steld. Blijkbaar mag je in dit land gewoon met 3,5 kilo coke over straat, terwijl je op een station een boete krijgt omdat je een shagie op je lippen hebt. Dat is toch niet te verkopen zoiets. Probeer dit eens aan een buitenlander uit te leggen.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Ik vind het gewoon onzin, rokers worden opeens de paria's van onze maatschappij ofzo.
Ik vind het natuurlijk logisch dat rokers rekening houden met niet rokers, maar het is nog steeds hun eigen keuze om te roken. Ze weten toch dat het slecht is, en als ze het dan wel doen is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Ja sommige zijn verslaafd en kunnen er niet vanaf komen, denken ze. Maar als je echt wil dan moet je dat gewoon doen, heb wat doorzettingsvermogen. Maar goed daar gaat het niet over.

Tja ik ben eht er gewoon niet mee eens... mensen moeten een vrije keuze hebben in wat ze wel en niet doen... want anders zou je ook een algemeen drankverbod moeten invoegen want dat is ook niet goed voor je gezondheid.....

trouwens, nicotine werkt op dezelfde manier als cocaine... dus misschien toch een goede vergelijking?
memento

Bericht door memento »

Het gaat mij niet om de vergelijking in de zin van meer of minder fout. Waar het om gaat is waar de overheid haar prioriteiten steld. Blijkbaar mag je in dit land gewoon met 3,5 kilo coke over straat, terwijl je op een station een boete krijgt omdat je een shagie op je lippen hebt. Dat is toch niet te verkopen zoiets. Probeer dit eens aan een buitenlander uit te leggen.
M, je neemt het de overheid kwalijk dat ze mensen beschermen tegen meeroken OMDAT ze nix doen tegen drugsgebruik.

Ik zie niet in wat dat met elkaar te maken heeft? Wees blij dat ze iig één van de 2 bestrijden, ipv helemaal nix doen...
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Maar ja..het mooiste zou zijn dat... juist...allebei... maar zo is het helaas niet.

Maar ik denk in eerste instantie aan het cellentekort (kunnen gevangenen geen cellen bouwen dan?:D)

En dan zijn bekeuringen makkelijker uit te delen.
Plaats reactie