nieuw opinieblad
nieuw opinieblad
Volgens het erdee komt er een nieuw opinieblad. Is dat een goede zaak, of meer van het zelfde.
Ik heb zelf een proefabbonement op CV Koers maar ben daar niet helemaal stuk van.
Ik heb zelf een proefabbonement op CV Koers maar ben daar niet helemaal stuk van.
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Zie andere topic:
http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=3076
http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=3076
- ndonselaar
- Contacteer:
Zelf had ik het ook gelezen, gezien de redactie wordt het een interessant blad.
Ze waren iets sneller, maar gezien het feit dat Dr. B.J. Spruyt deel uitmaakt van de redactie, waren deze plannen al héél vergevorderd en was dát een gelopen race. (Hij was al heel ver met een opinieblad).
Groeten,
PS. Ik hoop dat het iets meer diepgang heeft als de Terdege, die de diepgang heeft van een surfplank, toch Limosa? Maar als we zien wie er in de redactie zit, hoeven we daar niet bang voor te zijn.
Ze waren iets sneller, maar gezien het feit dat Dr. B.J. Spruyt deel uitmaakt van de redactie, waren deze plannen al héél vergevorderd en was dát een gelopen race. (Hij was al heel ver met een opinieblad).
Groeten,
PS. Ik hoop dat het iets meer diepgang heeft als de Terdege, die de diepgang heeft van een surfplank, toch Limosa? Maar als we zien wie er in de redactie zit, hoeven we daar niet bang voor te zijn.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Daar ben ik dus ook bang voor, waarom is dit nodig?Oorspronkelijk gepost door Jelle
Als het maar weer niet iets is waarvan al zoveel is.
Dus naast een eigen krant, en een eigen familie blad, en eigen scholen een eigen beurs nu ook een eigen opinie blad. Ik vraag me daar 3 dingen bij af.
Ten eerste :
hebben de genoemde scribenten nu echt nog tijd over voor het vullen van het blad of is er belangrijker werk te doen?
Ten tweede: het persbericht meld ook dat er meer aandacht voor jongeren komt en ontmoetingsdagen. Dit gaat verdacht veel lijken op eeeh , eeeh o ja de EO. Jongerendagen, Gezinsdagen.
Dus het wachten is nu op RD-RADIO en RD TV. (Klinkt trouwens alle twee wel aardig.)
Ten derde:
Wie dienen we hiermee? Of werkt eea alleen maar polariserend en verzuilend?
[Aangepast op 7/1/04 door Cornelius]
Ik hoop dat het iets meer diepgang heeft als de Terdege, die de diepgang heeft van een surfplank, toch Limosa? Maar als we zien wie er in de redactie zit, hoeven we daar niet bang voor te zijn.
Dat lijstje met namen ziet er goed uit. Ik ben benieuwd wat er uit rolt en wanneer er een eerste nummer komt.
En die diepgang, tja het minste is dat je je serieus genomen voelt. Terdege lijkt een beetje teveel op het gebabbel dat je op een gemiddelde verjaardag hoort. Al zijn er soms ook wel meditaties en stukjes voor jongeren die wel goed zijn.
Dat lijstje met namen ziet er goed uit. Ik ben benieuwd wat er uit rolt en wanneer er een eerste nummer komt.
En die diepgang, tja het minste is dat je je serieus genomen voelt. Terdege lijkt een beetje teveel op het gebabbel dat je op een gemiddelde verjaardag hoort. Al zijn er soms ook wel meditaties en stukjes voor jongeren die wel goed zijn.
Ten eerste: hebben de genoemde scribenten nu echt nog tijd over voor het vullen van het blad of is er belangrijker werk te doen?
a Of ze tijd over hebben maken ze zelf wel uit
b Dit ís belangerijk
Ten tweede: het persbericht meld ook dat er meer aandacht voor jongeren komt en ontmoetingsdagen. Dit gaat verdacht veel lijken op eeeh , eeeh o ja de EO. Jongerendagen, Gezinsdagen. Dus het wachten is nu op RD-RADIO en RD TV. (Klinkt trouwens alle twee wel aardig.)
Wat is je punt?
Ten derde: Wie dienen we hiermee? Of werkt eea alleen maar polariserend en verzuilend?
We dienen de gerefomeerde gezindte die behoefte heeft aan het doordenken van allerlei onderwerpen, aan een pastoraal woord op z'n tijd, aan ruimte van en voor jongeren waarin ze schrijven en lezen over hun problemen en oplossingen en ontwikkelingen. Dat zullen wel niet allemaal jongeren zijn die ook al naar de EO-jongerendag gaan en wachten op RD-TV.
a Of ze tijd over hebben maken ze zelf wel uit
b Dit ís belangerijk
Ten tweede: het persbericht meld ook dat er meer aandacht voor jongeren komt en ontmoetingsdagen. Dit gaat verdacht veel lijken op eeeh , eeeh o ja de EO. Jongerendagen, Gezinsdagen. Dus het wachten is nu op RD-RADIO en RD TV. (Klinkt trouwens alle twee wel aardig.)
Wat is je punt?
Ten derde: Wie dienen we hiermee? Of werkt eea alleen maar polariserend en verzuilend?
We dienen de gerefomeerde gezindte die behoefte heeft aan het doordenken van allerlei onderwerpen, aan een pastoraal woord op z'n tijd, aan ruimte van en voor jongeren waarin ze schrijven en lezen over hun problemen en oplossingen en ontwikkelingen. Dat zullen wel niet allemaal jongeren zijn die ook al naar de EO-jongerendag gaan en wachten op RD-TV.
Echt een goed idee, als ze maar niet teveel 'verzuilde' stukken plaatsen. Als de top van refoNederland erin gaat schrijven hoop ik ook dat ze wat meer brengen dan RD en Terdege. In ieder geval hoeven ze nog maar 11.999 mensen te zoeken voor een abonnement.
Als Bart-Jan maar niet denk dat het een verlengde is van zijn Burke-stichting.
Ik ben hier echt mee in mijn nopjes.
(Trouwens, ik heb ook een proefabonnement op CV-Koers genomen, maar nog geen enkel nummer gezien.)
Als Bart-Jan maar niet denk dat het een verlengde is van zijn Burke-stichting.
Ik ben hier echt mee in mijn nopjes.
(Trouwens, ik heb ook een proefabonnement op CV-Koers genomen, maar nog geen enkel nummer gezien.)
+ dat wetenschappelijk enorm breed is en de doelgroepen daarentegen in onze refozuil ernorm klein [behalve misschien hetvakgebied theoloog want dat zijn we bijkans allemaal
]
Ook ik ben meer voor theologisch maatschappelijk en politiek beladen onderwerpen. Maar ik ben bang gezien de bron {RD} en de gevoeligheden in de achterban dat het een beetje algemene artikelen zullen worden zonder echte theologisch politieke conclusies, maar eerst afwachten en het goede verwachten. Ik mistte trouwens nog een paar namen en die hr. Spruyt kan ik wel missen.

Ook ik ben meer voor theologisch maatschappelijk en politiek beladen onderwerpen. Maar ik ben bang gezien de bron {RD} en de gevoeligheden in de achterban dat het een beetje algemene artikelen zullen worden zonder echte theologisch politieke conclusies, maar eerst afwachten en het goede verwachten. Ik mistte trouwens nog een paar namen en die hr. Spruyt kan ik wel missen.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Met meer wetenschappelijk doel ik op groepen als filosofie, natuurwetenschap, biologie, sociologie etc. Er is nauwelijks goeie opinie daarover vanuit gereformeerde hoek te lezen, terwijl er wel de kennis is, en gedeeltelijk ook de vakliteratuur. Concreto, meestal wordt er een uiteenzetting gegeven van wat er aan de hand is, en aan het eind een bijbeltekst en we moeten er maar op los geloven, terwijl het ontbreekt aan een grondige wetenschappelijke doorlichting. Daarmee raak ik echt niet bewapend, en zal ik al helemaal niet tegen het tijdsdenken opgewassen zijn.
Daar het een opinieblad gaat betreffen, zal het een hoger opgeleid publiek aantrekken dan een terdege of een identiteit gebonden krant. Dus zal de inhoud op die leest geschoeid moeten zijn. Maar ja, daar haal je geen 12.000 abonnees mee. Dus zal het allemaal wat meer genivelleerd zijn, vrees ik nu.
Daar het een opinieblad gaat betreffen, zal het een hoger opgeleid publiek aantrekken dan een terdege of een identiteit gebonden krant. Dus zal de inhoud op die leest geschoeid moeten zijn. Maar ja, daar haal je geen 12.000 abonnees mee. Dus zal het allemaal wat meer genivelleerd zijn, vrees ik nu.