Erdee

-DIA-

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Terri schreef:Probeer objectief de bijdrage's te lezen @Dia! Niet zo wantrouwig. Je mist zo de kern.
Misschien mag het gezegd worden? Ik was niet zo wantrouwend, en nog steeds niet, maar veel tegenstand kan wel eens wat wantrouwen scheppen.
En zeker niet dat het zo bedoeld is.
Nee, het mag niet gezegd worden. Je leest heel vaak maar half en komt dan direct met beschuldigingen of gaat weer iets posten over 'de oude waarheid' oid. Als je helder leest wat er staat en hier op reageert, zul je een stuk minder tegenstand ontvangen.
Daar kan een kern van waarheid in zitten. Omdat ik vaak bij het eerste punt van verschil al reageer. Dat is dan inderdaad te snel. Overigens houd ik wel rekening mee wie het zegt, want na een poos ken je de 'legering' van de medeforummers wel een beetje.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Terri schreef:Probeer objectief de bijdrage's te lezen @Dia! Niet zo wantrouwig. Je mist zo de kern.
Misschien mag het gezegd worden? Ik was niet zo wantrouwend, en nog steeds niet, maar veel tegenstand kan wel eens wat wantrouwen scheppen.
Nee, het mag niet gezegd worden. Je leest heel vaak maar half en komt dan direct met beschuldigingen of gaat weer iets posten over 'de oude waarheid' oid. Als je helder leest wat er staat en hier op reageert, zul je een stuk minder tegenstand ontvangen.
Daar kan een kern van waarheid in zitten. Omdat ik vaak bij het eerste punt van verschil al reageer. Dat is dan inderdaad te snel. Overigens houd ik wel rekening mee wie het zegt, want na een poos ken je de 'legering' van de medeforummers wel een beetje.
Toch, 'laat uw vriendelijkheid aan een ieder bekend zijn' en 'een zacht antwoord etc'.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: Toch, 'laat uw vriendelijkheid aan een ieder bekend zijn' en 'een zacht antwoord etc'.
Precies, en als we dat allemaal in praktijk brachten zou het toch zijn: Ai, ziet! hoe goed is het dat broeders van het zelfde huis samenwonen. Het liefdevuur brandt!
samanthi

Bericht door samanthi »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Het is moeilijk Zeeuw, probeer de kramp eruit te krijgen. Leg het voor de Heere neer.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Het is moeilijk Zeeuw, probeer de kramp eruit te krijgen. Leg het voor de Heere neer.
Misschien zouden we eens een wat ondeugende vraag mogen stellen? Zou iedereen evenveel lijden aan afwijkingen in de leer? In zaken die de ken betreffen? Wie ze niet kent zal er ook niet zo aan lijden. Dat geloof ik zeker. En wat mij betreft, heb ik er wel genoeg van gezegd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Misschien zouden we eens een wat ondeugende vraag mogen stellen? Zou iedereen evenveel lijden aan afwijkingen in de leer? In zaken die de ken betreffen? Wie ze niet kent zal er ook niet zo aan lijden. Dat geloof ik zeker. En wat mij betreft, heb ik er wel genoeg van gezegd.
:super
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Ik bedoelde niet om niets meer over lijden in het algemeen te zeggen, want het lijkt erop dat ik wat grieperig wordt. En juist voor de begrafenis van mijn laatste tante...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Ik bedoelde niet om niets meer over lijden in het algemeen te zeggen, want het lijkt erop dat ik wat grieperig wordt. En juist voor de begrafenis van mijn laatste tante...
Het heerst. Ik heb 2 kinderen met griep thuis.
samanthi

Bericht door samanthi »

Zeeuw Ik vind dat soms zo een moeilijke. Bij tijden voelt dan iedere vorm van ontspanning als een dergelijke last voor me.
Het was een antwoord op deze reactie, sorry ik had hem verkeerd geplaatstdeze reactie;
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Met grote verbazing het RD magazine van vorige week(?) gelezen. Het interview met de heer Groenendijk was prachtig. Maar verder... Wat een verzameling zonderlinge mensen, en wat een gebabbel en geneuzel over vrijwel niks. Vier pagina's over muurtje stucen (wat volgens Van Dale 'stuken' moet zijn), mensen zonder internet, een stelletje van elf! dat al vijf! jaar verkering heeft, mensen die het vertellen over wasbare luiers een 'blijde boodschap' noemen... Ik heb me zeer verwonderd over wat kwaliteitsjournalistiek zou moeten zijn. Niks mis met de onderwerpen, maar qua diepgang overstijgt driekwart van het magazine de plaatselijke weekkrant of een willekeurige schoolkrant niet. Maar die verbazing is ook wel weer een vorm van vermaak, dus in die zin heeft het magazine wel een doel bereikt. Ik hoop alleen niet dat niet-refo's denken vanuit dit magazine een waarheidsgetrouw beeld van refo's voorgeschoteld te krijgen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wat dacht je vandaag van dat artikel over het aanstaand vaderschap. Verschrikkelijk....
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:Wat dacht je vandaag van dat artikel over het aanstaand vaderschap. Verschrikkelijk....
Wat was daar mis mee?
Stof

Bericht door Stof »

Ad Anker schreef:Wat dacht je vandaag van dat artikel over het aanstaand vaderschap. Verschrikkelijk....
Inderdaad. Zo kinderlijk. Ik heb meestal weinig te klagen maar hier ben ik gestopt.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Op zich ben ik het wel eens met @Zita.

Dat neemt niet weg dat ik in de laatste minuten voor de sabbat nog wel even duidelijk wil maken dat de interviews over de leesdiensten (met de ouderlingen uit Groningen, Hoofddorp (beiden GG), Ermelo (OGGiN) en de jongeren uit Ederveen (GGiN) en Tholen (GG), deze week, en de interviews en het onderzoek over muziek in de huiskamer (onder meer met het Gouderaks gezin) wél zeer de moeite waard waren.

Jammer dat je daar dan niets over hoort in dit draadje.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Op zich ben ik het wel eens met @Zita.

Dat neemt niet weg dat ik in de laatste minuten voor de sabbat nog wel even duidelijk wil maken dat de interviews over de leesdiensten (met de ouderlingen uit Groningen, Hoofddorp (beiden GG), Ermelo (OGGiN) en de jongeren uit Ederveen (GGiN) en Tholen (GG), deze week, en de interviews en het onderzoek over muziek in de huiskamer (onder meer met het Gouderaks gezin) wél zeer de moeite waard waren.

Jammer dat je daar dan niets over hoort in dit draadje.
Sabbath?
Plaats reactie