Dit hoeft nou ook weer niet toch ?

Bart-rk

Dit hoeft nou ook weer niet toch ?

Bericht door Bart-rk »

Dat sommige een kerstboom om religieuze redenen niet nodig vinden okay.. maar dit hoeft nu ook weer niet toch ? (telegraaf 171203)
belagen Goudse kerstboom

Van onze correspondent

GOUDA, woensdag
De gemeente Gouda heeft de kerstboom op de Markt in de nacht voor ´Gouda bij Kaarslicht´ streng laten bewaken door een beveiligingsdienst. Tevens heeft de politie extra gesurveilleerd rondom de huizenhoge boom.
De gemeente wilde hiermee voorkomen dat er wederom een poging werd gedaan de mooi opgetuigde kerstboom, vlak voor de viering van kaarsjesavond om te kappen net als in 2000 is gebeurd. Een actiegroep ging de boom toen met een kettingzaag te lijf. Het gevaarte werd flink gekortwiekt door een, naar wordt vermoed, zeer streng gereformeerde beweging. In de takken werd een spandoek achtergelaten met daarop de tekst ´Verwijder de afgoderij en laat het ´ere zij God´ werkelijk aan hem gericht die alle bomen geschapen heeft en die van alle mensen houdt.´
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Zeer onchristelijk (als het waar is).

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Bah, walgelijk zelfs....
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Had wat subtieler gekund, maar vind het wel grappig. :,
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

hmm kzie de grap niet zo errug :pu
laat ieder toch z´n kerst beleven zoals ie wil.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Had wat subtieler gekund, maar vind het wel grappig. :,
Onchristelijke zwaardoenerij is het.

Gaan ze ook de ruiten ingooien bij CollegeStyle in Gouda? En leuzen op de muur kalken "We moeten zorgen dat we de klederen der gerechtigheid hebben en die kleren hier dragen niet bij tot een inhoudsvolle Kerst!"

Pim
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Refojongere

Het is toch geweldig als je van die strenge broeders in pak met een kettingzaag over het plein ziet lopen om daar een meterslange kerstboom om te zagen. Ik zou dubbel liggen. Natuurlijk is het achterlijk, maar het getuigt wel van durf en lef.
Jelle

Bericht door Jelle »

sssssst jullie moeten me niet verraden.

jelle is ook tegen kerstbomen en tegen rode burgemeesters die dan ineens vanuit Het Boek vandaan het Kerstevangelie voorleest. Puur commersie want de man heeft niets met de kerk is eerder tegen de kerk.
Eergisteren is het me helaas niet gelukt vanwege de bewaking maar volgende keer:cool::cool::cool::cool:
Olli

Bericht door Olli »

Ik vind het gewoon bezopen!!

Dat doe je toch niet, een kerstboom kortwieken!
Wat een kolder! De mensen doen over christenen al lacherig en dan moeten ze vooral zulk soort dingen gaan doen.

[Aangepast op 17/12/03 door Olli]
Refojongere

Mag ik over ZULKE christenen ook effe lacherig doen samen met de wereld?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
sssssst jullie moeten me niet verraden.

jelle is ook tegen kerstbomen en tegen rode burgemeesters die dan ineens vanuit Het Boek vandaan het Kerstevangelie voorleest. Puur commersie want de man heeft niets met de kerk is eerder tegen de kerk.
Eergisteren is het me helaas niet gelukt vanwege de bewaking maar volgende keer:cool::cool::cool::cool:
Ja die afgescheiden hervormden zijn tot alles in staat................

By the way, de grap, zoals RJ zei, kan ik er niet van in zien.
't Is eerder een aanfluiting voor "de wereld": "Zie je nou wel, dat zijn nu die zwaar gereformeerde zwarte kousenfiguren, ze knijpen allemaal de katjes in het donker.........". (En dan moet ik ze nog gelijk geven ook, da's helemaal triest.......)

Een 'breekje' van Breekijzertje
Adje

Bericht door Adje »

Gaan ze ook de ruiten ingooien bij CollegeStyle in Gouda? En leuzen op de muur kalken "We moeten zorgen dat we de klederen der gerechtigheid hebben en die kleren hier dragen niet bij tot een inhoudsvolle Kerst!"
keertje afspreken?
Refojongere

Oh maar Breekijzertje, hoe vaak jij al niet voorbeelden hebt gegeven van "hoe belachelijk die zwaar-gereformeerden wel niet zijn"!!!!

Dus jij hebt geen recht van spreken wat dat betreft. Als jij het echt goed meende, dan had je ook niet zoveel belachelijke voorbeelden genoemd (dure hoedjes, kleding), maar had je dat voor je gehouden.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Oh maar Breekijzertje, hoe vaak jij al niet voorbeelden hebt gegeven van "hoe belachelijk die zwaar-gereformeerden wel niet zijn"!!!!

Dus jij hebt geen recht van spreken wat dat betreft. Als jij het echt goed meende, dan had je ook niet zoveel belachelijke voorbeelden genoemd (dure hoedjes, kleding), maar had je dat voor je gehouden.
Heb jij wel recht van spreken dan meneer de voetbalsupporter........ (Ja ik kan ook vreemd reageren hoor als jij mij geen recht van spreken gunt)

Ik heb nog nooit iemand belachelijk gemaakt.....(uit de gein wel natuurlijk)

Wel heb ik bepaalde dingen prikkelend gezegd, maar altijd in het belang van de discussie en nooit neerbuigend en afbrekend zoals bijvoorbeeld Jelle over de PKN schrijft.

Doe even normaal man!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Refojongere

Breekijzertje,

Jij zegt dat je het triest vindt dat de christenen op deze manier weer in een kwaad daglicht worden gesteld, daar heb je gelijk mee.

Maar heb je er zelf op dit forum ook niet een meegewerkt door te wijzen op de foute zaken in de geref. gezindte en dat breed uit te meten? Alsof de christenen daardoor wel in een beter daglicht gesteld door worden, want dat is toch je doel mag ik aannemen dat er zo min mogelijk fout gedacht wordt over de christenen?
Plaats reactie