BUSH op bezoek in Bagdad bij zijn Troepen

Plaats reactie
Billy

BUSH op bezoek in Bagdad bij zijn Troepen

Bericht door Billy »

Totaal onverwachts verscheen PResident George W. Bush bij zijn troepen in hartje Bagdad om met hun ThanksgivingDay te vieren.

Wat vinden jullie hiervan!

Is het betrokkenheid en verbondenheid met zijn mensen die hij die zandwoestijn van Irak heeft ingestuurd

of

is het volgens jullie propaganda en een verkiezingsstunt? ( zoals ik dat vandaag iemand op de radio hoorde zeggen)

Ik ga uit van de goede en oprechte bedoelingen van deze betrokken president en heb veel respect voor zijn uiterst geheime en onverwachte optreden gisteren met zijn 3 urig bezoek aan de soldaten.

uit het artikel in het RD:

"Ik breng jullie een boodschap uit naam van Amerika: Wij danken jullie voor jullie dienst, we zijn trots op jullie en Amerika staat vierkant achter jullie", zei Bush in een rede tot zeshonderd verbaasde militairen. Hij deelde de maaltijd met hen.
.
Zonder een hint te geven voor de verrassing die zou komen, had de Amerikaanse bestuurder in Irak Paul Bremer tegen de militairen gezegd dat hij werd verondersteld een Thanksgiving–toespraak van de president voor te lezen, maar dat hij dat overliet aan de hoogste in rang ter plaatse. Op dat moment kwam Bush tevoorschijn, gekleed in militair jack, en ging een luid gejuich op.
.
„Ik wilde ergens een warme maaltijd", zei Bush. „Bedankt dat jullie me te eten hebben uitgenodigd. Ik kan me geen beter gezelschap indenken om een Thanksgiving–diner mee te hebben dan jullie."
.
Bush zei verder dat de militairen met een moeilijke missie bezig waren en dat degenen die de coalitie aanvallen, hopen dat ze vluchten. „We hebben geen verliezen geleden, een meedogenloze dictator verdreven en 25 miljoen mensen bevrijd, alleen om terug te deinzen voor een bende schurken en moordenaars", zei de president, die een staande ovatie kreeg. Na afloop van het diner schudde hij militairen de hand.
.
Bush ontmoette op de basis in Bagdad ook vier leden van de door de VS ingestelde Iraakse ""

[Aangepast op 28/11/03 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Wat vinden jullie hiervan!

Goeie zaak dat Bush zijn troepen niet vergeet. En propaganda? Voor degenen die niets van Amerika moeten hebben, vroeger niet, nu niet, nooit niet, kan Bush het toch niet goed doen. Dáár hoeft ie dus geen rekening mee te houden.
Adje

Bericht door Adje »

ben je nu echt zo naief billy, of niet?

als je voor eens en voor altijd van je stoere-mannen-staan-achter-geweld-taal wilt genezen (maar dat wil je waarschijnlijk niet, want stoere mannen willen niet van hun stoere-mannen-staan-achter-geweld-taal afkomen) moet je 'De schaduw van de macht' eens lezen, goed leesbaar, niet te dik, en geschreven door een Amerikaan (dus kom niet met 'bevooroordeeld' oid).

Je mag hem nog wel lenen van me ook... U2U je adres maar door als je interesse hebt...

[Aangepast op 29/11/03 door Adje]
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Adje
ben je nu echt zo naief billy, of niet?

als je voor eens en voor altijd van je stoere-mannen-staan-achter-geweld-taal wilt genezen (maar dat wil je waarschijnlijk niet, want stoere mannen willen niet van hun stoere-mannen-staan-achter-geweld-taal afkomen) moet je 'De schaduw van de macht' eens lezen, goed leesbaar, niet te dik, en geschreven door een Amerikaan (dus kom niet met 'bevooroordeeld' oid).

Je mag hem nog wel lenen van me ook... U2U je adres maar door als je interesse hebt...

[Aangepast op 29/11/03 door Adje]
:, je kent me na al die jaren forummen al aardig denk je zeker adje? :,

maar wat heeft dit met geweld te maken?

Thanksgivingday vieren met soldaten in een land dat bevrijd is ( maar eerlijk gezegd: desalniettemin veel problemen over zijn gebleven)

stoere mannen dat zijn het! Net als onze mariniers.

maar ze strijden wel voor de vrede en niet OM het geweld

laat dat duidelijk zijn!

linkse adje krijgt de hartelijke en vreedzame groeten van rechtse billy:o:o
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

zal eens kijken of ze het hier bij de bieb hebben

wie is de schrijver?

Adje

Bericht door Adje »

De schrijver is Mark Hertsgaard.

Of ik jou denk te kennen? Persoonlijk niet, wel een beetje jouw soort :D...

Thanksgiving-day vieren heeft misschien weinig met geweld temaken, maar je openingsposting en de 'voelbare' bewondering zijn niet anders dan een uiting ervan (ff zwart-wit gesteld :), maar dat snapte je al..).
kWeet trouwens niet hoe betrokken en verbonden (en heldhaftig) het is om totaal onaangekondigd een land wat door jouw troepen bezet is, te 'vereren' met een bezoek van een paar uur, uit angst voor aanslagen oid?

Recht(s)e Billy krijgt ook zeer hartelijke en vreedzame groeten van Adje!
Harry

Bericht door Harry »

Ik vond het een prachtige actie van Bush. Het is goed dat er Amerikaanse troepen zijn in Irak (ook van andere landen trouwens) en dan is het ook goed het moreel van deze mensen wat op te peppen. Natuurlijk is het propaganda, maar daar is op zich niets mis mee. Bush moet immers ook op zijn herverkiezing gaan letten.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Natuurlijk hoort dit bij propaganda, maar desondanks een strakke actie. Met de nodige risico's.
Want stel dat er een dwaas was geweest die er van op de hoogte zou zijn. Pffff
LOTR

Bericht door LOTR »

op http://www.nu.nl las ik:

Bush serveerde decoratiekalkoen in Bagdad

WASHINGTON - De prachtig bruingebraden kalkoen die president Bush kortgeleden zijn troepen voorhield in Bagdad, was helemaal niet bedoeld om te eten. Volgens The Washington Post van donderdag ging het om een "decoratiekalkoen", bedoeld om het buffet op te leuken. Foto's van een trotse president met zijn mooie kalkoen temidden van de manschappen gingen de hele wereld over.

Bush bracht op 27 november een in het diepste geheim voorbereid bliksembezoek van 2,5 uur aan de internationale luchthaven van Bagdad. Het Amerikaanse staatshoofd zei er Thanksgiving te willen vieren, een nationale feestdag in de VS waarin er massaal kalkoen wordt gegeten.

Volgens regeringsfunctionarissen was de decoratieve 'turkey' er niet neergezet omdat Bush zou komen. De medewerkers van de president zouden ook niet hebben geweten dat hun baas de oneetbare, opgedirkte kalkoen zou presenteren aan de militairen. De aanwezige GI's kregen hun feestmaaltje overigens uiteindelijk gewoon uit de gaarkeuken.
Het was dus niet ten onrechte dat ik deze kalkoen zo verdacht mooi eruit vond zien!:o
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door LOTR
op http://www.nu.nl las ik:

Bush serveerde decoratiekalkoen in Bagdad

WASHINGTON - De prachtig bruingebraden kalkoen die president Bush kortgeleden zijn troepen voorhield in Bagdad, was helemaal niet bedoeld om te eten. Volgens The Washington Post van donderdag ging het om een "decoratiekalkoen", bedoeld om het buffet op te leuken. Foto's van een trotse president met zijn mooie kalkoen temidden van de manschappen gingen de hele wereld over.

Bush bracht op 27 november een in het diepste geheim voorbereid bliksembezoek van 2,5 uur aan de internationale luchthaven van Bagdad. Het Amerikaanse staatshoofd zei er Thanksgiving te willen vieren, een nationale feestdag in de VS waarin er massaal kalkoen wordt gegeten.

Volgens regeringsfunctionarissen was de decoratieve 'turkey' er niet neergezet omdat Bush zou komen. De medewerkers van de president zouden ook niet hebben geweten dat hun baas de oneetbare, opgedirkte kalkoen zou presenteren aan de militairen. De aanwezige GI's kregen hun feestmaaltje overigens uiteindelijk gewoon uit de gaarkeuken.
Het was dus niet ten onrechte dat ik deze kalkoen zo verdacht mooi eruit vond zien!:o
Waarschijnlijk zullen de moslims zeggen dat het hele bezoek fake is geweest en dat Bush met behulp van een animatie erbij is gezet. Als men een dinosaurus in New York kan laten lopen, kan men zeker Bush in Bagdad laten verschijnen. wat later zal er een bekend persoon op Al Jazeera verschijnen en zeggen dat er helemaal geen Amerikanen in Bagdad zijn.

Wat maakt het nou uit of het een echte of nepkalkoen geweest is. Krantennieuws? het valt mij op dat Bush geen stap links of rechts kan zetten of het is wel fout, hij lijkt wel een dominee.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie