Ook ANWB verdwijnt uit het gezichtsbeeld

Plaats reactie
Billy

Ook ANWB verdwijnt uit het gezichtsbeeld

Bericht door Billy »

Na de KLM , wat binnen enkele jaren uit de lucht zal zijn , door fusie met Fransoos;

zal nu ook de ANWB de komende drie jaar van het straatbeeld worden verwijderd.

na 110 jaar wordt de anwb rucksichtlos aan de kant gezicht door het contract aan een of andere internatinaal bedrijf te vergunnen.

Houden we nog wel wat oer-hollands over in ons straat/lucht beeld??

Ik ben conservatief! Ook hierin!!

ik vind dit een slechte ontwikkeling!

( of zou de ANWB echt te duur zijn geweest met hun offerte?)

de bewegwijzering in Nederland is uniek voor Europa! zo goed als dat geregeld is.

Ik hoop dat dat zo blijft! Of juist niet zodat over 3 jaar weer acuut met de ANWB zaken zal worden gedaan.

Bron: ND 28-11-2003

ANWB verliest contract bewegwijzering

DEN HAAG - Niet meer de ANWB maar de firma Tebodin gaat voortaan zorgen voor de bewegwijzering op de rijkswegen.

Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat wil dit bedrijf het contract daarvoor gunnen, zo heeft het ministerie vrijdag laten weten.

De ANWB vindt het ,,pijnlijk'' dat de keuze op een ander is gevallen. De organisatie verzorgt al ruim 110 jaar de bewegwijzering. Op niet-rijkswegen, zoals de provinciale wegen, zal zij daarmee door blijven gaan.

Het contract is volgens Europese regels aanbesteed. Er kwamen acht inschrijvingen binnen, die een commissie van deskundigen heeft beoordeeld.

Tebodin, een internationaal bedrijf met zijn kantoor in Den Haag, krijgt het contract voor een periode van drie jaar, met tweemaal de mogelijkheid van verlenging met een jaar. Het contract behelst de ontwikkeling van bewegwijzeringsplannen en het beheer van een database hiervoor. Met het contract is een bedrag gemoeid van 547.490 euro over drie jaar.

In het bewegwijzerplan is vastgelegd welke plaatsnamen en wegnummers op de borden worden vermeld, zodat weggebruikers weten hoe zij moeten rijden. Dat blijft gebeuren door middel van de bekende blauwe borden met witte letters.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Ik vind de vergelijking ANWB en KLM niet opgaan. Aan de wegwijzers van de ANWB
zit m.i. niets "oer-hollands".
Er was hier gewoon sprake van een monopolie-positie, en dat is nooit goed.
Prima dat men hier voor gekozen heeft.
Met een goede kwaliteitsbewaking gebeurt nu voortaan hetzelfde voor minder geld. Prima toch?
limosa

Bericht door limosa »

of zou de ANWB echt te duur zijn geweest met hun offerte?

Dat was het punt niet Billy. Da's juist het achterlijke hiervan, de ANWB moest gestraft worden want ze hadden kritiek op het rekeningrijden en het ministerie slikte dat niet, ANWB wordt gewoon gestraft.

Met een goede kwaliteitsbewaking gebeurt nu voortaan hetzelfde voor minder geld.

Laat me niet lachen Rachmaninov. Sinds ik zelf een certificering meegemaakt heb kan ik dat echt niet meer serieus nemen. De kwaliteit van de ANWB op dit gebied was heel goed, heel erg goed (en ik spreek uit ervaring). Dat de bewegwijzering op zo'n hoog niveau staat in Nederland hebben we praktisch helemaal aan de ANWB te danken. De kosten van die borden zijn overigens slechts een fractie van het totaal aan verkeersmaatregelen. VRI's en RIP's maken de echte kosten.

Het heeft helemaal niets met geld te maken, ANWB heeft gewoon straf gekregen. Ik durf te stellen dat de maatschappelijke kosten nu een stuk hoger zijn dan dan ze gewoon met de ANWB zouden zijn geweest.
Harry

Bericht door Harry »

Als die borden er nu gewoon maar staan voor een redelijke prijs en het maakt me echt geen moer uit wie die dingen neerzet. Waarom zou de ANWB gestraft moeten worden? Het zal toch eerder een geldkwestie zijn...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

het gaat gewoon om de centen. De ANWB was gewoon te duur. En het is naar een nederlands bedrijf gegaan voor zover ik weet. Tebodin heeft de opdracht gekregen.
Vind het een goeie zaak dat er sprake is van concurentie.
De ANWB dacht dat ze het wel even zouden krijgen . Mooi niet dus.

tukkertje
limosa

Bericht door limosa »

Waarom zou de ANWB gestraft moeten worden?

Dit is de straf voor de kritiek die ANWB had op de ideen van het ministerie over rekeningrijden.

Dat de totale maatschappelijke kosten (da's dus meer dan alleen de kosten van deze aanbesteding) lager worden geloof ik niks maar dan ook echt helemaal niks van.
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Waarom zou de ANWB gestraft moeten worden?

Dit is de straf voor de kritiek die ANWB had op de ideen van het ministerie over rekeningrijden.

Dat de totale maatschappelijke kosten (da's dus meer dan alleen de kosten van deze aanbesteding) lager worden geloof ik niks maar dan ook echt helemaal niks van.
Leg eens uit, wat hier maatschappelijke kosten zijn? Ik kan me er niets bij voorstelllen.....
Plaats reactie