Wie is JOUW zoon van God?

Lecram

Wie is JOUW zoon van God?

Bericht door Lecram »

Ik las dit op de website van de KNVB:
De eeuwige roep om verjonging beantwoordde de bondscoach ook met perfecte timing. Balancerend op de afgrond verwelkomde Oranje de jonge Godenzonen Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder terug in de basisopstelling voor deel twee van de play-off.
Is dit niet dieptriest? Wie kan er zo verlossen als de echte Zoon van God?

[Aangepast op 21/11/03 door Lecram]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Zeker dieptriest. Ik snap werkelijk niet dat een kind van God zijn interesse kan hebben in topvoetbal. Volgens mij is er dan wel wat mis met je geloof.
Liever Turks dan Paaps
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Ik kijk nog wel maarre mede om dit soort dingen met veel minder interesse dan een aantal jaar geleden.
De geldelijke belangen, de onsportiviteit, de verheerlijking van mensen, het vandalisme er om heen om nog maar te zwijgen wat mensen van rivaliserende clubs elkaar toewensen.
t' zou eigenlijk ook geen sport meer mogen heten he.
En dan te bedenken dat er 5,5 miljoen mensen hebben gekeken.
al gingen die allemaal maar eens een keer een kerkdienst bezoeken...(al is het desnoods een SoW-dienst want waarschijnlijk geen zitplaatsen genoeg in de geref gezindte.:)
maar je snapt wat ik bedoel?
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Zeker dieptriest. Ik snap werkelijk niet dat een kind van God zijn interesse kan hebben in topvoetbal. Volgens mij is er dan wel wat mis met je geloof.
uhm waarom kunnen kinderen van God dan interesse in welke sport dan ook hebben? Zou je als kind van God geen topsport mogen beoefenen? Of wat dat betroft proffesioneel muzikant zijn? Is er dan iets mis met hun geloof... is dat wat je zegt of niet?
limosa

Bericht door limosa »

Zou je als kind van God geen topsport mogen beoefenen?

NEE, NATUURLIJK NIET, moet het allemaal nog weer een keer uitgelegd worden??

Als je een kind van God ben kun je je in de wereld van de topsport niet thuisvoelen, die zal je ontvluchten! Topsport heeft alleen de sporters, de commercie en weet ik veel wat nog meer maar zeker niet God en Zijn eer in het oog. Mocht je je zonder twijfels daarover in de topsportwereld thuisvoelen dan is er inderdaad iets verschikkelijk mis met je geloof, om niet te zeggen: dan geloof je gewoon niet, dan denk je het hooguit.
limosa

Bericht door limosa »

Inderdaad, dit is een forum voor refo's . . .
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ken wel dammers die toch redelijk in de buurt van de landelijke top zitten en Christen zijn, valt dat ook onder topsport.

De verwijzing godenzonen is inderdaad behoorlijk fout, omdat hij niet meer begrepen wordt en bovendien getuigt van weinig kennis van de klassieken. Het is een verwijzing naar Ajax uit de Romeinse mythologie, maar dat was geen geen godenzoon. Maar goed de mythologie is wel de oorsprong van deze term met betrekking op voetballers.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
limosa

Bericht door limosa »

Ik ken wel dammers . . . valt dat ook onder topsport

Geen idee . . . Topic is gestart met citaat van KNVB dus het uitgangspunt van de discussie is de voetbalwereld. Buiten dat wereldje wordt de term godenzonen ook vrijwel niet gebruikt volgens mij.
Barak

Bericht door Barak »

Een van deze "godenzonen" heet Rafael. Een naam uit de Bijbel met de volgende betekenis:

R@pha’el, eigennaam
AV - Rephael 1; 1 StV-Refaël 1; 1 NBG-Refael 1; 1

Refaël =" door God genezen" 1) zoon van Semaja en kleinzoon van Obed-edom

Dus wel een bijzondere naam, maar verder vind ik die hele voetballerij geen bal aan!
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Zou je als kind van God geen topsport mogen beoefenen?

NEE, NATUURLIJK NIET, moet het allemaal nog weer een keer uitgelegd worden??

Als je een kind van God ben kun je je in de wereld van de topsport niet thuisvoelen, die zal je ontvluchten! Topsport heeft alleen de sporters, de commercie en weet ik veel wat nog meer maar zeker niet God en Zijn eer in het oog. Mocht je je zonder twijfels daarover in de topsportwereld thuisvoelen dan is er inderdaad iets verschikkelijk mis met je geloof, om niet te zeggen: dan geloof je gewoon niet, dan denk je het hooguit.
Nou je hebt je oordelen wel keurig op een rijtje! Ik zou het niet graag op mijn geweten willen hebben om zulke uitspraken te doen. Zullen we het maar een God overlaten WIE Zijn kinderen zijn?

5.5 miljoen mensen gekeken, en dus 5,5 miljoen mensen GEEN kinderen van God?

Overigens, als topsport en het "kind van God zijn" niet samengaat, weet je dan nog meer voorbeelden? TV kijken? Internetten? Doe jij de hele dag alle dingen "tot Gods eer"? Ik niet hoor....

De ophef over het woord "godenzonen" vind ik erg overdreven. Op deze manier kun je overal wel iets achter zoeken. Doet me denken aan de predikant van een of andere vrije hervormde gemeente, die het EU symbool met de sterren iets van de duivel vindt. En een of andere evangelist strijdt tegen de Euro, een teken van de eindtijd. Zo kunnen we wel aan de gang blijven:)
Pied

Bericht door Pied »

"De ophef over het woord "godenzonen" vind ik erg overdreven." Ik vind het erg overdreven om mensjes op te heffen tot 'godenzonen', omdat ze tegen een bal kunnen schoppen. En het is een lastering van de Godheid, staat dus op dezelfde lijn als vloeken.
limosa

Bericht door limosa »

Nou je hebt je oordelen wel keurig op een rijtje!
Dat heb ik alleen als het zo simpel is als hier in dit voorbeeld, anders twijfel ik ook nog wel eens.

5.5 miljoen mensen gekeken, en dus 5,5 miljoen mensen GEEN kinderen van God?
Eerst lezen Rachmaninov, het ging hier om degenen die topsport (in dit voorbeeld voetbal) beoefenen.

Doe jij de hele dag alle dingen "tot Gods eer"?
Daar gaat deze topic niet over.

Op deze manier kun je overal wel iets achter zoeken.
Dat is niet nodig. Maar wat overduidelijk niet kán mag ook zo benoemd worden.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
al gingen die allemaal maar eens een keer een kerkdienst bezoeken...(al is het desnoods een SoW-dienst want waarschijnlijk geen zitplaatsen genoeg in de geref gezindte.:)
maar je snapt wat ik bedoel?
Ook al iets wat ik niet snap, waarom zitten? Ik zag op het 8 uur journaal, een verslag over Istanbul, de mensen konden de moskee niet in. Ze bleven buiten luisteren naar het woord. Ook door de knieen op hun kleedjes.

Sinds bij ons de kerk is verbouwt hebben we minder plekken. Maar in een zaaltje zetten ze dan stoelen neer, toch gaan er mensen weg als ze niet in de kerk kunnen zitten. Ja, we kunnen nog wel wat leren van de moslim. Ook als ik het stuk uit de krant van 21-11 lees van die godsdienst leraar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Niet zo.n slimme set om de kerk te verbouwen en dan ineens zitplaatsen tekort komen, je zou verwachten dat we juist proberen meer zitplaatsen te maken als we zien dat we tekort komen.

En zolang men de eer aan mensen geeft door hen Godenzonen te noemen dan is de eer van de Heere weg. En als het publiek mensellijk gestuntel boven de Heere stelt, ja dan kunnen we stellen dat ze zeker niet op de goede weg zitten.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Niet zo.n slimme set om de kerk te verbouwen en dan ineens zitplaatsen tekort komen, je zou verwachten dat we juist proberen meer zitplaatsen te maken als we zien dat we tekort komen.

En zolang men de eer aan mensen geeft door hen Godenzonen te noemen dan is de eer van de Heere weg. En als het publiek mensellijk gestuntel boven de Heere stelt, ja dan kunnen we stellen dat ze zeker niet op de goede weg zitten.
Het was meer een renovatie, de brandweer besliste dat er niets in de gangpaden mag zitten. Dus de "uitrekseltjes" van de banken zijn nu geblokeerd.
Plaats reactie